کتاب Vocabulary in Use | از بهترین کتابهای تقویت لغات زبان انگلیسی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 89557
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ |

کتاب Vocabulary in Use | از بهترین کتابهای تقویت لغات زبان انگلیسی

یکی دیگر از بهترین‌ کتاب‌های آموزشی در حوزه‌ی یادگیری زبان انگلیسی که توسط دانشگاه کمبریج به چاپ رسیده است.
کتاب Vocabulary in Use | از بهترین کتابهای تقویت لغات زبان انگلیسی

 

یکی دیگر از بهترین‌ کتاب‌های آموزشی در حوزه‌ی یادگیری زبان انگلیسی که توسط دانشگاه کمبریج به چاپ رسیده است، مجموعه کتاب english vocabulary in use می‌باشند. معرفی و آموزش واژگان به‌روز و کاربردی موجب شده است تا آموزشگاه‌ها و علاقه‌مندان به یادگیری زبان انگلیسی در سطوح بین‌المللی این مجموعه کتب را به عنوان یک منبع مطمئن و اصولی برای آموزش خود برگزینند.

در حال حاضر در کشور ایران کتاب‌های وکبیولاری این یوز در بسیاری از آموزشگاه‌ها به عنوان یکی از منابع آموزشی به علاقه‌مندان معرفی می‌شود. کتاب‌های English Vocabulary in Use نیز در همین دسته‌بندی با هدف بهبود مهارت زبان‌آموزی و گسترده کردن دایره‌ی واژگان طراحی و به تالیف رسیده‌اند.

تفاوت کتاب های Vocabulary in Use و English Vocabulary in Use

کتاب وکبیولاری این یوز با لهجه‌ی آمریکایی در ۳ جلد ارائه می‌شود. کتاب انگلیش وکبیولاری این یوز با لهجه‌ی بریتیش در ۴ جلد به چاپ رسیده است. ( دانلود کتاب Vocabulary in Use)

سطوح English Vocabulary In Use

های وکبیولری با لهجه بریتیش شامل سطح‌های زیر است که در ادامه در مورد هر کدام توضیحاتی ارائه خواهد شد:

English Vocabulary in Use Elementary

اولین سطح از کتاب انگلیش وکبیولاری این یوز Elementary می‌باشد که مطالب آمده در آن ساده‌تر هستند. افرادی که در زمینه‌ی زبان انگلیسی از مهارت قابل توجهی برخوردار نیستند و به اصطلاح سطح آنها مبتدی می‌باشد، می‌توانند با مطالعه و یادگیری آموزش‌های آمده در این سطح با لغات روزمره و ضروری آشنا شوند.

English Vocabulary in Use Pre-intermediate and intermediate

کتاب vocabulary in use intermediate برای آموزش زبان‌آموزان با سطح ۱B طراحی و به تالیف رسیده است. یادگیری مباحث آموزشی آمده در این کتاب موجب ارتقاء سطح زبان‌آموز خواهد شد.

English Vocabulary in Use Upper-intermediate

زبان‌آموزانی که در سطح B2 هستند برای آموزش خود می‌بایست سطح Upper-intermediate کتاب انگلیش وکبیولاری این یوز را برای خود انتخاب کنند.

English Vocabulary in Use Advanced

در نهایت نیز به سطح پیشرفته کتاب‌های انگلیش گرامر این یوز با عنوان Advanced می‌رسیم. علاقه‌مندان و زبان‌آموزانی که کاملاً مسلط به زبان انگلیسی هستند و یا قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی مثل تافل وآیلتس (تقریباً سطح C1 تا C2) را دارند؛ این کتاب یکی از منابع مناسب با هدف کسب موفقیت برای آنها می‌باشد.

سطوح American Vocabulary In Use

های وکبیولری با لهجه امریکایی شامل سطح‌های زیر است که در ادامه در مورد هر کدام توضیحاتی ارائه خواهد شد:

  • Basic Vocabulary In Use
  • Intermediate Vocabulary In Use
  • Vocabulary In Use High Intermediate

Basic Vocabulary In Use

ابتدایی‌ترین سطح آموزشی را دارد که برای زبان‌آموزان با دانش بسیار اندک در این حوزه مناسب می‌باشد.

Intermediate Vocabulary in use

زبان‌آموزانی که شناخت اولیه‌ای نسبت به زبان انگلیسی دارند یا اصطلاحاً در سطح A2 هستند با هدف آموزش بیش‌تر و وسیع کردن دامنه‌ی آموزش‌های خود می‌توانند کتاب Vocabulary in Use intermediate را به عنوان منبع یادگیری خود برگزینند.

Vocabulary In use High Intermediate

افرادی که دارای سطح نسبتاً پیشرفته‌ای در زمینه‌ی شناخت زبان‌ انگلیسی می‌باشند، به منظور تقویت مهارت‌های خود و سنجش میزان یادگیری‌شان می‌بایست سطح High Intermediate مجموعه کتاب‌های وکبیولاری این یوز را انتخاب کنند.

ساختار و ویژگی‌های کتاب Vocabulary in Use

دروس ارائه شده در کتاب Vocabulary in Use در غالب موضوعات متنوعی مثل مشاغل، انواع رسانه‌های عمومی، شبکه‌های اجتماعی، گذران اوقات فراغت، بازی و سرگرمی و مواردی این‌گونه طراحی و به تالیف رسیده‌اند. یکی از نکاتی که این مجموعه را نسبت به کتب دیگری از جمله ۵۰۴ متمایز می‌کند، ارتباط موضوعی بین واژگان و هدفمند بودن انتخاب آنها می‌باشد. به همین دلیل هم با قاطعیت می‌توان گفت یادگیری مطالب آمده در کتاب وکبیولاری این یوز، سودمند، تاثیرگذار و از همه مهم‌تر کاربردی‌تر برای زبان‌آموز می‌باشد.

اصول آموزش کتاب وکبیولاری به این صور است که هر درس در دو صفحه تعریف می‌شود. صفحه‌ی سمت چپ لغات آموزشی و صفحه‌ی سمت راست تمرینات مرتبط با آن را شامل می‌شود. همین موضوع (آموزش دو صفحه‌ای) از مشخصه‌های اصلی مجموعه کتاب‌های in Use می‌باشد. از دیگر نکات مثبت کتاب‌های Vocabulary in Use آموزش لغات در غالب جمله می‌باشد. برای مثال در هر درس متنی با موضوع خاص آورده شده که کلمات جدید در آن بولد شده است.

صفحات پایانی کتاب هم به بخشی با عنوان خطاهای متداول یا همان common mistake اختصاص داده شده است. زبان‌آموز در این قسمت علاوه بر آشنایی با این اشتباهات، روش صحیح کاربرد آنها را نیز می‌آموزد.

استفاده از واژگان متداول جوامع مختلف، ارائه‌ی تصاویر مرتبط با موضوع مورد آموزش، طراحی تمرین‌های متنوع موضوعی، موجب افزایش سرعت یادگیری و تثبیت آموزش‌ها در ذهن زبان‌آموز می‌َشود.

تمارین

هر درس شامل ۴ یا ۵ تمرین می‌شود که در صفحه‌ی سمت راست آمده است. همین امر موجب آموزش بهتر واژگان و ماندگاری بالای آنها در ذهن مخاطب می‌شود. تمرین‌ها شامل پر کردن جای خالی، تطبیق واژه با تعریف و… می‌شود که بسیار کاربردی و مفید هستند. در انتهای کتاب نیز با هدف تثبیت آموخته‌ها، تماریناتی مازاد بر تمرین‌‌های دروس آورده شده است که مروری بر کل مطالب آموزش داده شده، دارد. از آن جایی که پاسخ تمرینات در انتهای کتاب آمده، زبان‌آموز می‌تواند از این کتاب به عنوان یک منبع خودآموز در منزل استفاده کند.

دیسک همراه

همراه کتاب‌های وکبیولاری این یوز، یک نرم افزار در غالب CD ارائه می‌‌شود که زبان‌آموز می‌تواند با نصب آن با تلفظ صحیح لهجه‌ِی بریتیش و امریکنِ آموزش‌های آمده در دروس آشنا شود. علاوه بر موارد ذکر شده، چندین آزمون در این نرم‌افزارهای آموزشی طراحی شده‌اند تا با انجام دادن آنها زبان آموز بتواند میزان آموخته‌های خود را مورد سنجش قرار دهد.

نقاط ضعف

هر منبع آموزشی با وجود کارکردهای مفید، نقاط ضعفی هم دارد؛ مجموعه کتاب‌های Vocabulary in Use نیز از این قاعده مستثنی نیستند. گسترده بودن دامنه‌ی لغات آموزشی آمده در این مجموعه علاوه بر مفید بودن می‌تواند تا حدودی برای مخاطب کسل کننده هم باشد. با هدف پیش‌گیری از وقوع این اتفاق به زبان‌آموز پیشنهاد می‌شود لغات جدید را در یک دفترچه‌ی جداگانه یادداشت کند و هر از گاهی آنها را مرور کند تا در ذهن تثبیت شوند.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.