چگونه برای یک سایت بازی های کامپیوتری محتوا ایجاد کنیم؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 77476
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ |

چگونه برای یک سایت بازی های کامپیوتری محتوا ایجاد کنیم؟

برای تولید محتوای بازی های کامپیوتری پیشنهاد ما این است که یک گیمر (Gamer) حرفه ای که به نوشتن هم علاقه دارد، دست به این کار بزند. اما به هر حال ممکن است که شما بنا به شرایطتتان گیمر حرفه ای نباشید، در حالی که تولید محتوا در این زمینه را دوست دارید. در چنین شرایطی پیش از تولید محتوای بازی های کامپیوتری، درباره بازی های مورد نظر و کسانی که این بازی ها را انجام می دهند، اطلاعات کسب کنید.
چگونه برای یک سایت بازی های کامپیوتری محتوا ایجاد کنیم؟

 

 

برای تولید محتوای بازی های کامپیوتری پیشنهاد ما این است که یک گیمر (Gamer) حرفه ای که به نوشتن هم علاقه دارد، دست به این کار بزند. اما به هر حال ممکن است که شما بنا به شرایطتتان گیمر حرفه ای نباشید، در حالی که تولید محتوا در این زمینه را دوست دارید. در چنین شرایطی پیش از تولید محتوای بازی های کامپیوتری، درباره بازی های مورد نظر و کسانی که این بازی ها را انجام می دهند، اطلاعات کسب کنید. برای مثال بدانید که در مورد چه چیزی قرار است صحبت کنید، چه کسی آن بازی را ساخته است، چه معایبی دارد و مردم از کجا می توانند آن را بخرند.

۸ نکته کلیدی برای تولید محتوای بازی

پیش از تولید محتوای بازی های کامپیوتری ، خوب است تا هشت نکته اساسی را در نظر داشته باشید. این هشت نکته عبارت هستند از:

محتوا را خیلی کوتاه و مختصر ننویسید. سعی کنید کمی طولانی اما جذاب بنویسید.

از جزئیات بازی مورد نظرتان صحبت کنید. گیمر ها عاشق جزئیات هستند.

داستان گویی شیوه خوبی برای تولید محتوای بازی است.

در محتوای خود، نکات عملی و کاربردی را ذکر کنید.

استفاده از عناوین فرعی را فراموش نکنید.

اگر می توانید از رسانه های دیگری مانند تصویر و فیلم هم کمک بگیرید. (بسته به مهارت خود)

و در نهایت، به کار بردن کلمه کلیدی را فراموش نکنید!

در نهایت به عنوان یک نویسنده محتوا باید چشم تیزبینی داشته باشید و هرگز اجازه ندهید که هیچ نکته ای از پیش چشم شما بگذرد. همچنین باید از روند جمع آوری محتوا از منابع متعدد و خواندن مقالات خبری لذت ببرید. شما باید کار با ابزار های تولید محتوا را بلد باشید و در مجموع از کارتان لذت ببرید.

فرآیند تولید محتوای بازی

به تولید محتوای بازی علاقه داشته باشید!

ابتدایی ترین مسئله در زمینه تولید محتوا گیمینگ ، داشتن علاقه زیاد است! خوانندگان محتوا نیاز دارند که جزئیات و اطلاعات زیاد و دقیقی در محتوای نگارش شده درباره بازی وجود داشته باشد. اگر شما علاقه زیادی به این کار نداشته باشید، حوصله نگارش جزئیات و اطلاعات دقیق را نخواهید داشت. برای چنین تولید محتوایی گاه لازم است که شما علاوه بر داشتن مهارت در Microsoft word، کار با برنامه هایی مانند فتوشاپ را هم تا حدودی بلد باشید.

نوع محتوای تولیدی را مشخص کنید.

بسیاری از شرکت های بازی سازی به تولید محتوای ویدیویی نیاز دارند و از تولیدکننده محتوا می خواهند که فقط محتوای ویدیویی تولید کند. در مقابل، شرکت هایی هستند که از تولید کننده، تولید محتوای متنی می خواهند. با توجه به علاقه و مهارت های خود، نوع محتوا را انتخاب کنید.

اگر تشخیص دهید که چه نوع تولید کننده محتوایی هستید، می توانید شروع به افزایش تولید محتوای خود کنید و علاوه بر این، ارتباطتان با خوانندگان محتوا را گسترش دهید.

انواع تولید محتوای بازی ‌های کامپیوتری عبارت هستند از:

ویدیو مانند یوتیوب

متن مانند Game Informer

تبلیغات مانند گرافیک های متحرک فیس بوک

معرفی ۷ سایت محتوای بازی

Destructoid: این سایت، یک سایت همه جانبه و کامل است. روزانه ده ها مقاله به طور منظم درباره بازی های کامپیوتری مختلف در این سایت منتشر می شود. علاوه بر محتوا های متنی این سایت، بخش های دیگر آن نیز از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. بخش هایی مانند به روز رسانی بازی های خاص، پیش نمایش بازی های آینده و نظرات.

GamesRadar: بسیاری از بازی هایی که سایت های دیگر بررسی کرده اند را در این سایت نمی توانید پیدا کنید. اما این اتفاق به این دلیل نیست که کارکنان سایت تنبل هستند! در حقیقت استراتژی این سایت و کارمندان آن، این است که وقت زیادی را صرف کنند و محتوا های جدید و باکیفیتی تولید کنند؛ هرچند که تعداد آن ها کم باشد. ۲۰ بررسی اخیر این سایت متعلق به ماه ها قبل است.

Game Informer: این سایت از سایت های بسیار مشهور و قدیمی در زمینه تولید محتوای بازی های کامپیوتری است. این مجله مجازی، اخبار مختلف درباره بازی ها، پیش نمایش بازی های آینده، بررسی ها و نقد ها و… را شامل می شود.

Metacritic: رویکرد این سایت کمی از تولید محتوای بازی های کامپیوتری فاصله دارد؛ اما خیلی هم دور نیست. بازی مورد نظر خود را در این وبسایت جست و جو کنید و نمره آن از ۱ تا ۱۰۰ را ببینید. همچنین می توانید نظرات فردی یا مقایسه نظرات منتقدان با نظرات کاربران را هم بخوانید.

Nintendo Life: این یک سایت خبری ویژه بازی است. موضوعاتی مانند نظرات گیمر ها، اخبار بازی های جدید، ویژگی های بارز بازی ها و حتی محتوای ویدیویی از جمله مطالب این سایت است.

GameSpot: این سایت بازی ‌های محبوب را در هر پلتفرمی بررسی می ‌کند. برای بازی های کمی ناآشنا تر می‌ توانید نمایش‌های ویدیویی و انجمن‌ های آن را برای ارتباط با سایر گیمر ها بررسی کنید. گاهی اوقات برخی از موارد عجیب و غریب در بررسی ‌های این سایت وجود دارد؛ اما در کل، این سایت یک منبع معتبر است.

Christ Centered Gamer: بر خلاف برخی سایت ها که امتیاز بازی ها را ناعادلانه و بر اساس تعصبات ثبت می کنند، این سایت بخش امتیازات خود را به دو بخش تقسیم کرده است. یک بخش آن نظر کاربران بر اساس مسائل محتوایی بازی است (مواردی مانند رعایت اصول اخلاقی و مسائل جنسی) و بخش دیگر، بررسی بازی از نظر مسائل فنی است.

نتیجه گیری

تولید محتوای بازی های کامپیوتری، کاری جذاب و هیجان انگیز است که به علاقه شخصی زیادی نیاز دارد! در تولید محتوای متنی درباره هر موضوعی، مشخص کردن یک کلمه کلیدی الزامی است. در تولید محتوای بازی هم در نظر گرفتن کلمه کلیدی و نکات دیگر تولید محتوای متنی لازم است؛ اما کافی نیست. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با تولید محتوای ویژه بازی های کامپیوتری بیشتر آشنا کنیم و ۷ سایت برتر در این زمینه را به شما معرفی کنیم. با مطالعه مطالب این ۷ سایت می توانید با نحوه تولید محتوای بازی های کامپیوتری بیشتر آشنا شوید.با این حال پیشنهاد می کنیم مطالب مربوط به تولید محتوا را در سایت تخصصی شرکت دیجیتال مارکتینگ بیزون پیگیری نمایید.

برچسب ها : تولید_محتوا,سئو,تولید محتوای بازی

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.