چگونه بار خود را از ترکیه به ایران منتقل کنیم؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 71348
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 01 شهریور 1401 - 14:45 |

چگونه بار خود را از ترکیه به ایران منتقل کنیم؟

کشور ترکیه توانسته طی دهه‌های گذشته به یکی از اقتصادهای پویای منطقه تبدیل شود. همسایگی این کشور با ایران، باعث شده تا هر ساله حجم زیادی از کالاها و محصولات بین دو کشور رد و بدل شود. بسیاری از بازرگانان و تاجران از این فرصت استفاده کرده و با حمل بار از ترکیه به ایران، طیف گسترده‌ای از کالاها را وارد کشور می‌کنند.
چگونه بار خود را از ترکیه به ایران منتقل کنیم؟

کشور ترکیه توانسته طی دهه‌های گذشته به یکی از اقتصادهای پویای منطقه تبدیل شود. همسایگی این کشور با ایران، باعث شده تا هر ساله حجم زیادی از کالاها و محصولات بین دو کشور رد و بدل شود. بسیاری از بازرگانان و تاجران از این فرصت استفاده کرده و با حمل بار از ترکیه به ایران، طیف گسترده‌ای از کالاها را وارد کشور می‌کنند.

علاوه بر تجارت و واردات کالا از ترکیه، به دلیل توریستی بودن کشور ترکیه، هر ساله تعداد زیادی مسافر از ایران به این کشور سفر می‌کنند. این کار باعث می‌شود حجم زیادی کالا وارد ایران شود. به هر حال نزدیکی کشور ترکیه به ایران و کیفیت مناسب کالا‌های ترکیه‌ای، تاجران و مردم عادی را برای تجارت و خرید هر چه بیشتر کالاهای ترکیه‌ای ترغیب می‌کند.

فرقی نمی‌کند که شما به عنوان یک تاجر قصد حمل بار از ترکیه به ایران را دارید یا یک فرد عادی، شاید بخواهید بدانید که واردات کالا از ترکیه به ایران چگونه انجام می‌شود. در این مطلب به روش‌های حمل کالا از ترکیه به ایران و نکاتی که باید به آن توجه کنید، خواهیم پرداخت.

حمل بار از ترکیه به ایران چگونه انجام می‌شود؟

به طور کلی دو روش حمل هوایی و حمل زمینی برای حمل بار و کالا از ترکیه به ایران در دسترس می‌باشد. هر کدام از روش‌های ذکر شده خود به دو روش دیگر دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه توضیح خواهیم داد. اما مهمترین مسئله این است که حمل بار از ترکیه به ایران برای افراد عادی و کم تجربه دشوار و پیچیده است. در حال حاضر اکثر بازرگانان و اشخاص عادی که قصد حمل کالا از ترکیه به ایران را دارند، از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی کالا برای اینکار استفاده می‌کنند.

با استفاده از شرکت‌های حمل و نقل بین المللی، محموله شما در سریعترین زمان ممکن و بدون اینکه نیاز باشد کاری انجام دهید، برایتان به داخل ایران حمل می‌شود. این شرکت‌ها به دلیل سابقه زیاد، توان لوجستیکی بالا، داشتن دفاتر کاری در ترکیه و آشنایی با مراحل انجام کار، می‌توانند در عرض چند ساعت مراحل اداری را طی کرده و پس از بارگیری، محموله شما را راهی ایران کنند.

در واقع شما به عنوان صاحب بار نیازی نیست کار خاصی انجام دهید! در خانه منتظر می‌مانید تا بار را درب منزل تحویل بگیرید!

حمل هوایی بار و کالا از ترکیه به ایران

حمل هوایی از ترکیه به ایران، یکی از سریعترین و ایمن‌ترین روش‌های موجود برای واردات کالا از کشور ترکیه به ایران است. این روش نسبت به حمل زمینی هزینه بیشتری دارد اما به دلیل سرعت بالای انتقال، بسیاری از مواقع از آن استفاده می‌شود.

حمل هوایی از ترکیه به ایران توسط شرکت irdelivery

حمل هوایی خود به دو دسته فریت و کارگو تقسیم می‌شود. فریت به اضافه بار مسافرتی گفته می‌شود، و مخصوص مسافرانی است که قصد دارند مقدار بار بیشتری را با خود حمل کنند. هر مسافر هنگام خروج با هواپیما از کشور ترکیه، تنها می‌تواند ۳۰ کیلوگرم بار را با خود به همراه داشته باشد. این مقدار برای سفرهای زمینی ۴۰ کیلوگرم می‌باشد. اگر بخواهید مقدار بار بیشتری را با خود به ایران منتقل کنید، باید از روش فریت استفاده کنید.

روش دیگر کارگو است که مخصوص تاجران می‌باشد. در روش کارگو محموله‌هایی که زیاد و حجیم هستند را می‌توانید از طریق شرکت‌های حمل و نقل و هوایی به ایران انتقال دهید. بازرگانانی که قصد حمل بار از ترکیه به ایران را دارند و می‌خواهند محموله در سریعترین زمان ممکن به مقصد برسد، از این روش حمل و نقل استفاده می‌کنند.

مزایای انتقال بار با هواپیما

اصلی‌ترین مزیت حمل هوایی از ترکیه به ایران را می‌توان سرعت بالای انتقال آن دانست. در صورتی که از این روش استفاده کنید در بدترین حالت بین یک تا سه روز زمان می‌برد تا بارتان را در ایران تحویل بگیرید. روش حمل هوایی به دلیل ایمن بودنش بیشتر برای حمل محموله‌های باارزش بکار گرفته می‌شود. با این حال شما می‌توانید هر نوع کالایی را با هواپیما به ایران منتقل کنید.

نکته‌ای که برای استفاده از این روش باید به آن توجه کنید این است که محموله شما باید در شهری باشد که فرودگاه داشته باشد! تقریباً می‌توان از همه فرودگاه‌های اصلی کشور ترکیه، برای حمل هوایی بین ترکیه و ایران استفاده کرد.

اگر بار شما در شهری است که فرودگاه ندارد، لازم است که ابتدا با کامیون به نزدیکترین شهر دارای فرودگاه حمل شود و سپس جهت حمل به ایران اقدام شود. در حال حاضر بیشترین حجم حمل بار از ترکیه به ایران به وسیله هواپیما، از طریق فرودگاه استانبول انجام می‌شود.

بهر حال برای استفاده از هواپیما باید به نوع و حجم بار خود توجه داشته باشید. بهترین راه این است که با شرکت بین المللی حمل کالا خود تماس بگیرید تا مشاوره‌های لازم را دریافت کنید. کارشناسان به شما خواهند گفت که آیا امکان حمل بار شما با هواپیما وجود دارد یا خیر. همچنین می‌توانید از هزینه‌ها و قیمت خدمات قبل از انتخاب روش حمل بار از ترکیه به ایران مطلع شوید.

به طور کلی روش حمل با هواپیما از ترکیه برای افرادی مناسب است که قصد دارند محموله خود را در سریعترین زمان دریافت کنند. همچنین ایمنی در این روش حمل و نقل، بالاتر از دیگر روش‌ها می‌باشد.

حمل زمینی بار و کالا از ترکیه به ایران

قطعا می‌توان حمل زمینی از ترکیه به ایران را شایع‌ترین روش حمل بار بین دو کشور دانست. این روش به دلیل هزینه کم و در دسترس بودن در تمام شهرها و روستاها، بسیار محبوب است. بازرگانان بیشتر از این روش برای حمل بار از ترکیه به ایران استفاده می‌کنند.

این روش نسبت به حمل با هواپیما هزینه کمتری دارد. با این حال خود حمل زمینی هم به دو روش حمل جاده‌ای و حمل ریلی تقسیم می‌شود.

حمل جاده‌ای با کامیون انجام می‌شود. این روش برای جابه جایی انواع محموله‌های کوچک و بزرگ مناسب است، فرقی نمی‌کند بار شما یک کارتن باشد یا یک کانتینر، حمل جاده‌ای تمام حجم‌ها را پوشش می‌دهد.

روش ریلی بیشتر برای محموله‌های صنعتی، شیمیایی و ساختمانی استفاده می‌شود. این روش از حمل جاده‌ای ارزانتر و مقرون بصرفه‌تر است. اگر محموله‌ای که قصد وارداتش به ایران را دارید بصورت فله‌ای است، بهترین گزینه برای شما حمل ریلی می‌باشد.

از نکاتی که در حمل زمینی باید به آن توجه داشت، این است که مدت زمان رسیدن محموله شما، به حجم بار شما بستگی دارد.

حمل زمینی بار از ترکیه به ایران

اگر محموله شما یک کانتینر کامل باشد، بلافاصله مراحل بارگیری و حمل و نقل آن انجام می‌شود. به طور میانگین حدود ۵ روز زمان می‌برد تا بار شما به مقصد برسد. اگر محموله شما یک کانتینر را پر نکند، باید در کنار محموله‌های افراد دیگر بارگیری شود. به این روش گروپاژ یا حمل مشترک بار گفته می‌شود.

در این روش پس از پر شدن کامل کانتینر، مراحل حمل و نقل آن آغاز می‌شود. زمان رسیدن محموله در این روش بین ۷ تا ۱۰ روز زمان می‌برد. خوشبختانه از آنجایی که شرکت‌های حمل و نقل بین المللی مشتری زیادی دارند، کانتینرها به سرعت پر شده و آماده بارگیری می‌شوند.

مزایای انتقال بار با روش زمینی

اولین مزیتی که می‌توان به آن اشاره کرد، هزینه کمتر این روش نسبت به حمل با هواپیما است. همچنین محدودیت‌های موجود در انتقال بار با هواپیما باعث شده تا این روش بیشتر مورد استفاده قرار بگیرید. ممکن است محموله شما در شهری باشد که در آن به فرودگاه دسترسی نداشته باشید، در این حالت استفاده از روش حمل و نقل زمینی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

از دیگر مزایای روش زمینی، قدرت مانور بیشتر برای حمل بار است. برخلاف حمل با هواپیما که باید محموله شما در ساعت مشخص و روز و مکان مشخص آماده باشد، در حمل با کامیون از ترکیه به ایران، شما انعطاف‌پذیری بیشتری دارید و می‌توانید هر زمان که مایل باشید نسبت به بارگیری و حرکت محموله خود اقدام کنید. تنها با یک تلفن کامیون در محل بار حاضر و بارگیری را انجام می‌دهد!

علاوه بر این حمل و نقل جاده‌ای پیچیدگی خاصی ندارد. تنها کافی است با شرکت حمل و نقل بین المللی خود تماس بگیرید تا بار شما در کانتینر قرار گیرد! اما برای انتقال با هواپیما نیاز به بسته‌بندی مناسب دارید که اینکار گاهی باعث افزایش هزینه‌های واردات شما می‌شود.

همین کمتر بودن پیچیدگی‌های حمل و نقل در روش زمینی، گاهی باعث می‌شود که محموله شما سریعتر از حمل با هواپیما به ایران برسد!

به هر حال همه این موارد به تجربه و سرعت عمل شرکت حمل و نقل بین المللی شما بستگی دارد.

کار را به کاردان بسپارید!

اگر بازرگان باشید یا یک شخص عادی که قصد حمل اثاث خانه خود به ایران را دارد، حتما می‌دانید که ترخیص کالا و مراحل گمرکی پیچیدگی‌ها و دردسرهای خود را دارد. مشاهده شده که تنها به دلیل عدم آشنایی با قوانین، بسیاری از محموله‌ها هنگام حمل به ایران دچار مشکل شده‌اند.

ما پیشنهاد می‌کنیم مراحل حمل کالا و بار از ترکیه به ایران را به شرکت‌ حمل و نقل بین المللی irdelivery بسپارید و خود شخصا اقدام به اینکار نکنید. شما به راحتی می‌توانید تنها با صرف هزینه‌ای کم، محموله خود را صحیح و سلامت داخل کشور تحویل بگیرید.

شرکت IRdelivery با سالها تجربه در زمینه تجارت بین المللی، آماده همکاری و مشاوره به بازرگانان و هموطنان گرامی می‌باشد. فرقی نمی‌کند که یک بازرگان بزرگ، یا یک وارد کننده خرد باشید، استفاده از تجربه و راهنمایی‌های شرکت بازرگانی irdelivery، می‌تواند علاوه بر تسهیل فرآیند واردات شما، هزینه ‎های شما را نیز کاهش دهد.

وب سایت شرکت: https://irdelivery.com/

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای چگونه بار خود را از ترکیه به ایران منتقل کنیم؟ بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.