وحدت و انسجام درصفوف مقاومت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 15142
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 16 دی 1398 - 1:40 |
«رسالت» به بررسی تبعات ترور شخصیت‌های محور مقاومت پرداخت؛

وحدت و انسجام درصفوف مقاومت

بسياري معتقدند ترور سردار سليماني فرمانده سپاه قدس و ابومهدي المهندس فرمانده نيروهاي حشدالشعبي عراق اشتباه بزرگي بود که توسط آمريکا انجام و مورد تائيد رسمي اين کشور قرارگرفته است و هر توضيحي براي انجام اين جنايت سخت، دشوار و بدون منطق است.
وحدت و انسجام درصفوف مقاومت

|راضيه فراهاني|
بسياري معتقدند ترور سردار سليماني فرمانده سپاه قدس و ابومهدي المهندس فرمانده نيروهاي حشدالشعبي عراق اشتباه بزرگي بود که توسط آمريکا انجام و مورد تائيد رسمي اين کشور قرارگرفته است و هر توضيحي براي انجام اين جنايت سخت، دشوار و بدون منطق است. در اين ميان بسياري از کارشناسان منطقه و روابط بين‌الملل معتقدند اين جنايت آمريکا نه‌تنها باعث ايجاد ترس در ميان مردم و نظاميان ايران و عراق نشد بلکه مي‌تواند باعث نزديکي بيشتر روابط سياسي و اقتصادي ايران با کشورهاي محور مقاومت ازجمله لبنان، يمن، فلسطين، عراق و …. با يکديگر باشد. يک کارشناس ارشد مسائل منطقه در اين زمينه به «رسالت» گفت: «نخستين پيامد خون حاج قاسم سليماني، تبديل اختلاف به اتحاد ميان دو ملت ايران و عراق شد.» مشروح اين گفت‌وگو را در ادامه بخوانيد.
حسن عابديني در ادامه در گفت‌وگو با «رسالت» اظهار داشت: «سردار حاج قاسم سليماني يک عارف کامل، مجاهد
 في سبيل الله، نظامي کهنه‌کار و تسخيرکننده قلوب بود.» اين کارشناس مسائل منطقه افزود: «وي در حوزه نظامي هم استاد تک و هم پاتک بود؛ چراکه طي چند روز گذشته از شهادت سردار سليماني به نظر پاتکي به‌نظام سلطه واردشده است که پيامدهاي گسترده‌اي را به دنبال خود خواهد داشت.»
وي بابيان اين‌که آمريکا، رژيم صهيونيستي و ارتجاع عرب طي يک سال و نيم گذشته به دنبال ايجاد اختلاف‌افکني ميان ملت ايران و عراق بودند، تصريح کرد: «متأسفانه آن‌ها در برخي از مقاطع به دستاوردهاي کوچکي دست يافتند. اما در مقابل بايد توجه داشت، نخستين پيامد خون حاج قاسم سليماني را مي‌توان در تبديل اختلاف به اتحاد ميان دو ملت ايران و عراق دانست. اين اتحاد را مي‌توان درزماني مشاهده کرد که پيکر سيدالشهداي مقاومت اسلامي حاج قاسم سليماني و فرمانده ارشد بسيج مردمي عراق با پرچم دو کشور بر دوش ميليون‌ها نفر در کاظمين، بغداد، نجف و کربلا تشييع شد.»
اين کارشناس مسائل منطقه افزود: «آمريکا، رژيم صهيونيستي و ارتجاع عرب در تلاش بودند تا چهره ايران را در عراق منزوي نشان دهند. آن‌ها حتي تعرضاتي به ساختمان‌هاي نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در نجف يا کربلا انجام دادند اما در مقابل شاهد طنين شعار يکپارچه مرگ بر آمريکا بوديم. آن‌ها بسيار در تلاش بودند تا چنين وانمود کنند که مرجعيت ديني، مردم نجف و کربلا از مقاومت فاصله گرفته‌اند اما حضور بيوت تمام مراجع و نمايندگان تمام مراجع در تشييع پيکر شهداي مقاومت و نمازي که آيت‌الله‌العظمي بشير نجفي بر پيکر شهدا خواندند و گريه‌هايي که در هنگام اداي فريضه نماز صورت گرفت تنها نشان‌دهنده آن بود که کوشش‌هاي دشمنان اسلام و مقاومت توهمي بيش در ذهنشان بوده است.»
عابديني تصريح کرد: «اگر اين تشييع‌جنازه در هر يک از کشورها با محور مقاومت مانند سوريه، لبنان يا يمن برگزار مي‌شد هم شاهد چنين شکوه و حمايت مردمي از موضوع مقاومت بوديم. در ايران نيز تصاويري از شهرهاي مختلف به دست ما رسيده است که مردم در تبريز، اهواز و مشهد پيش از رسيدن پيکر شهداي مقاومت چه باشکوه در انتظار آنان ايستادند. اين موضوع نشان‌دهنده آن است آمريکا، ارتجاع عرب و رژيم صهيونيستي که با ايجاد فتنه‌اي در آبان ماه به دنبال ايجاد فاصله ميان مردم و نظام اسلامي بودند به هدف خود نرسيده‌اند.»
اين کارشناس مسائل منطقه ابراز کرد: «به نظر مي‌رسد خون‌هاي به‌ناحق ريخته شده زمينه خروج آمريکا را از عراق فراهم خواهد کرد، چراکه فراکسيون‌هاي بزرگ فتح و سائرون توافق کردند تا در نخستين فرصت زمينه تصويب طرحي براي خروج نيروهاي آمريکايي را فراهم کنند.»
وي ادامه داد: «آمريکا نزد مردم ايران به طراحي کودتاي ننگين ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ متهم و مجرم شناخته‌شده است اما با جنايت اخيرش مبني بر شهادت نيروهاي مقاومت، براي نسل جديد هم مشخص شد که يک کشور تروريستي، فاقد وجاهت قانوني و غيرقابل‌اعتماد است يعني با اين اقدام آمريکا تا ساليان دراز موضوع اعتماد به آن کشور براي هميشه دفن خواهد شد.»
عابديني تأکيد کرد: «وحدت نظري ميان جغرافيا و گروه‌هاي مقاومت يعني از حماس و جهاد اسلامي و جبهه خلق براي آزادي فلسطين در غزه تا انصارلله يمن، حزب‌الله لبنان، دفاع وطني سوريه، حشدالشعبي عراق و ساير گروه‌هاي مقاومت به وجود آمده است و اين موضوع مي‌تواند نويدبخش پيروزي بزرگي در آينده نه‌چندان دور براي مقاومت باشد.» اين کارشناس مسائل منطقه همچنين گفت: «تشييع پيکر شهيد سردار سليماني را تنها مي‌توان بازمان تشييع پيکر امام راحل مقايسه کرد و اين موضوع نشان از آن است که فرزندان خميني کبير (ره) همچنان داراي محبوب‌ترين چهره‌ها در ميان مردم هستند. علي‌رغم اين‌که دشمنان با بهره‌گيري از عمليات رواني قصد دارند تا به‌گونه‌اي سربازان ولايت را کنار زنند اما شاهد بوديم که يک سرباز ولايت چگونه مورد استقبال ميليون‌ها نفر در کشورهاي مختلف نه‌تنها ايران بلکه در عراق، سوريه، لبنان، يمن جمهوري آذربايجان، ترکيه، پاکستان، افغانستان و کشمير هند قرار گرفت.»

نویسنده : راضیه فراهانی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای وحدت و انسجام درصفوف مقاومت بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.