نرخ بلیط هواپیما برای مسافران زیر ۱۲ سال - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 102601
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 17 تیر 1403 - 9:57 |

نرخ بلیط هواپیما برای مسافران زیر ۱۲ سال

یکی از دغدغه‌های اصلی هر خانواده‌ای برای سفر با فرزندان کوچک‌تر از 12 سال، نحوه بردن آن‌ها در سفر است. یعنی اگر قصد دارید با هواپیما به سفر بروید، احتمالا نمی‌دانید باید برای فرزند خود بلیط بخرید یا خیر و اینکه این بلیط ها با چه قیمتی محاسبه می‌شوند. نرخ بلیط هواپیما برای مسافران زیر 12 سال با توجه به کودک یا نوزاد بودن آن‌ها متفاوت است.
نرخ بلیط هواپیما برای مسافران زیر ۱۲ سال

یکی از دغدغه‌های اصلی هر خانواده‌ای برای سفر با فرزندان کوچک‌تر از ۱۲ سال، نحوه بردن آن‌ها در سفر است. یعنی اگر قصد دارید با هواپیما به سفر بروید، احتمالا نمی‌دانید باید برای فرزند خود بلیط بخرید یا خیر و اینکه این بلیط ها با چه قیمتی محاسبه می‌شوند. نرخ بلیط هواپیما برای مسافران زیر ۱۲ سال با توجه به کودک یا نوزاد بودن آن‌ها متفاوت است.

آیا نمی‌دانید فرزند شما در کدام دسته قرار می‌گیرد؟ پس در این مطلب همراه ما باشید تا از قیمت بلیط هواپیماها برای کودکان و نوزادان مطلع شوید. در ادامه شما را برای خرید بلیط ارزان استانبول به تهران برای تمام اعضای خانواده، راهنمایی می‌کنیم.

قیمت بلیط هواپیما برای مسافران زیر ۱۲ سال در انواع پروازها

از نظر شرکت‌های هواپیمایی، گروه سنی صفر تا دو سال جزء نوزادان و گروه سنی دو تا ۱۲ سال جزء کودکان قرار دارند. با نام‌گذاری متفاوت این گروه‌های سنی باید هزینه متفاوتی برای خرید بلیط هواپیما بپردازید. حتی اگر قصد دارید کودکتان را بغل کنید باید یک بلیط هواپیما جداگانه برای او بخرید. حتما هنگام خرید بلیط هواپیما علاوه بر مقصد، به نوع پرواز هم دقت کنید.

پروازهای داخلی

فرقی ندارد که با کودک یا نوزاد خود سفر می‌کنید؛ زیرا باید برای هر مسافری یک بلیط جداگانه تهیه شود. حتی خرید بلیط برای نوزادان که بغل مادر خود هستند، خرید بلیط هواپیما الزامی است. البته قیمت بلیط پروازهای داخلی برای کودکان و نوزادان با بزرگسالان فرق دارد. عوامل مختلفی مانند زمان حرکت، تاریخ حرکت و خلوت یا شلوغ بودن زمان سفر روی قیمت بلیط مسافران گروه سنی صفر تا ۱۲ سال تاثیر می‌گذارد.

هر ایرلاینی با توجه به این عوامل، شناسه نرخی بلیط های هواپیمایی خود را تعیین می‌کند. بنابراین شناسه نرخی بلیط و ایرلاین برگزارکننده پرواز، بلیط های خود را برای کودکان و نوزادان با قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌دهند. ایرلاین‌های مختلف، قیمت بلیط پروازها برای کودکان را با نسبت ۵۰ درصدی یا ۷۵ درصدی نسبت به قیمت بلیط بزرگسالان تعیین می‌کنند. گاهی ارزان بودن شناسه نرخی باعث می‌شود هزینه بلیط برای کودکان با قیمت آن برای بزرگسالان یکسان باشد.

قیمت بلیط هواپیما برای مسافران زیر 12 سال در انواع پروازها

همچنین قیمت بلیط برای نوزادان را با نسبت ۱۰ درصدی نسبت به قیمت بلیط بزرگسالان، تعیین می‌کنند. البته تمام این موارد به‌صورت تقریبی و با توجه به آمار اغلب ایرلاین‌های داخلی بیان شدند و شما باید حتما قیمت بلیط برای مسافران زیر ۱۲ سال را با توجه به شرکت هواپیمایی و شناسه نرخی بلیط، مورد بررسی قرار دهید.

پروازهای خارجی

قوانین هر کشور تعیین می‌کنند که ایرلاین‌ها برای قیمت بلیط مخصوص کودکان و نوزادان چه مبلغی را ارائه دهند. بنابراین هنگام خرید بلیط پروازهای خارجی هم حتما به ایرلاین مورد نظر، کشور مقصد و شناسه نرخی بلیط‌ها توجه کنید. بعضی ایرلاین‌ها بلیط نوزادان را رایگان و برخی با ۱۰ درصد قیمت بلیط بزرگسالان، می‌فروشند. برای کودکان این نسبت شامل صفر تا ۸۰ درصد است. البته تمام این ارقام با توجه به اغلب ایرلاین‌ها و پروازهای خارجی گفته شد.

حتما پیش از خرید بلیط هواپیما برای نوزاد یا کودک خود، قیمت بلیط‌های ایرلاین‌های متعدد را استعلام بگیرید. سپس بلیط مورد نظر را بخرید. برای تهیه بلیط ارزان استانبول به تهران برای کودک و نوزاد خود می‌توانید لیست پروازهای این مسیر را در سایت علی بابا چک کنید. با پرداخت هزینه بلیط برای کودکان و نوزادان در پروازهای خارجی، شما حق بیمه برای این مسافران زیر ۱۲ سال را هم می‌پردازید.

پروازهای سیستمی

شرایط فروش بلیط پروازهای سیستمی در مسافران زیر دو سال و سنین دو تا ۱۲ سال متفاوت است. برای نوزادان زیر دو سال خود می‌توانید بلیط این پروازها را با مبلغی معادل ۱۵ درصد قیمت بلیط بزرگسالان بخرید. اما برای کودکان دو تا ۱۲ سال، مبلغ بلیط پروازهای سیستمی معادل ۵۰ تا ۶۰ درصد قیمت بلیط بزرگسالان است. حتی در برخی پروازهای خارجی این مبلغ به نسبت ۸۰ درصدی بلیط یک فرد بزرگسال می‌رسد. بنابراین اگر کودکی در گروه سنی دو تا ۱۲ سال همراه خود دارید، بلیط ارزان استانبول به تهران را از پروازهای سیستمی بخرید.

پروازهای چارتری

آژانس‌های مسافرتی تعداد بلیط هواپیمایی را تهیه کرده و در روزهای نزدیک به زمان حرکت، آن‌ها را با قیمت مناسبی می‌فروشند. برای مسافران زیر ۱۲ سال باید آن‌ها را در دو دسته نوزادان یا زیر دو سال و کودکان یا بین دو تا ۱۲ سال قرار داد. قیمت پروازهای چارتری برای هر یک از این گروه‌های سنی متفاوت است.

خرید بلیط هواپیما برای کودک تنها

تهیه بلیط هواپیما برخی از ایرلاین‌ها برای نوزادان زیر دو سال رایگان بوده و برای خرید بلیط کودکان بین سنین دو تا ۱۲ سال باید مبلغی معادل بلیط یک فرد بزرگسال پرداخت کنید. بنابراین برای خرید بلیط ارزان استانبول به تهران برای نوزادان، بهترین انتخاب خرید بلیط چارتری است.

خرید بلیط هواپیما برای کودک تنها

بسیاری از ایرلاین‌ها برای کودکان به تنهایی بلیط صادر نمی‌کنند. اما در صورت رضایت والدین و کودکان بالای ۵ سال، برخی از ایرلاین‌ها این کار را انجام می‌دهند. برخی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای نوزادان و کودکان امکانات جانبی خاصی در نظر می‌گیرند. بهتر است برای سفر کودکان به تنهایی، بلیط پروازهای مستقیم را بخرید.

خرید بلیط هواپیما برای مسافران زیر ۱۲ سال و استعلام قیمت

در این مطلب توضیح دادیم که با توجه به خارجی، داخلی، چارتری و سیستمی بودن پرواز، قیمت بلیط هواپیماها هم فرق دارد. همانطور که گفتیم شرکت هواپیمایی تعیین‌کننده اصلی قیمت بلیط هواپیما برای نوزادان و کودکان است. بنابراین نمی‌توانید به طور دقیق محاسبه کنید که با چه مبلغی برای فرزند خود بلیط بخرید.

آیا به دنبال یک سفر خانوادگی به استانبول یا هر مقصد دیگری با هزینه ارزان هستید؟ پس همین حالا به سایت علی بابا مراجعه کنید و با انتخاب مبدا و مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران، لیستی از پروازهای مورد نظر را ببینید. در همان زمان انتخاب مسافر می‌توانید فرزند خود را بر اساس نوزاد یا کودک بودن مشخص کنید. سپس با باز کردن پرواز مورد نظر و مشاهده جزئیات، قیمت بلیط برای بزرگسال، مسافران کوچک‌تر از دو سال (نوزادان) و مسافران بین دو تا ۱۲ سال (کودکان) قابل مشاهده هستند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای نرخ بلیط هواپیما برای مسافران زیر ۱۲ سال بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.