منظور از رفوگری مبل چیست؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 89772
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ |

منظور از رفوگری مبل چیست؟

یکی از وسایل پرکاربرد در اکثر منازل امروزی مبلمان هستند، به همین دلیل هم زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند و احتمال آسیب دیدگی آن‌ها افزایش می‌یابد. از آنجایی که در این اوضاع گرانی بازار، جایگزین کردن مبلمانی جدید برای اکثر افراد صرفه اقتصادی ندارد، بهتر است بیشتر مراقب مبل‌هایتان باشید تا بتوانید برای مدت زمان طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کنید.
منظور از رفوگری مبل چیست؟

منظور از رفوگری مبل چیست؟

یکی از وسایل پرکاربرد در اکثر منازل امروزی مبلمان هستند، به همین دلیل هم زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند و احتمال آسیب دیدگی آن‌ها افزایش می‌یابد. از آنجایی که در این اوضاع گرانی بازار، جایگزین کردن مبلمانی جدید برای اکثر افراد صرفه اقتصادی ندارد، بهتر است بیشتر مراقب مبل‌هایتان باشید تا بتوانید برای مدت زمان طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین می توانید اگر مبل‌هایتان دچار آسیب دیدگی شدند به جای تعویض کامل آن‌ها به فکر تعمیرشان باشید. ما در ادامه مقاله از سایت قالیشویی ملت قصد داریم برای شما دوستان، روش‌های رفوگری مبل را بیان کنیم. همچنین تمیز نگه داشتن مبل‌ها از آلودگی‌های مختلف، یکی از نکاتی است که می‌تواند در افزایش طول عمر آن‌ها تاثیر گذار باشد.

پس بهتر است اگر مبلمان شما هم کثیف شده‌اند و نیاز به شست و شو دارند، هرچه سریعتر دست به کار شوید. برای این کار می‌توانید از خدمات قالیشویی‌ها نیز کمک بگیرید. اگر به دنبال یک مرکز قالیشویی معتبر می‌گردید ما به شما مرکز قالیشویی ملت را پیشنهاد می‌کنیم. در این مرکز قالیشویی انواع خدمات دیگر مانند موکت شویی، فرش شویی، رفوگری فرش و غیره انجام می‌شود که می‌توانید بسته به نیاز خود به هر یک از خدمات موجود انتخاب لازم را داشته باشید.

رفوگری مبل چیست و چه زمانی برای رفوی مبل مناسب است؟

در اصل رفوی مبل یا ترمیم مبل به مجموعه‌ای از خدمات و کارها گفته می‌شود که با انجام آن‌ها می‌توانید در نهایت مبل‌های کهنه خود را مانند روز اولی که آن‌ها را خریداری کرده‌اید نو کنید.

به طور کل کار ترمیم مبل با هدف سالم سازی و بازسازی آن‌ها انجام می‌شود و از این جهت می‌تواند برای مشتریان صرفه اقتصادی زیادی داشته باشد، زیرا با توجه به اوضاع موجود و گرانی همه اجناس موجود در بازار، بهتر است اول به فکر تعمیر وسایل خود باشید و اگر تعمیر پاسخگو نبود در این صورت برای خرید اقدام کنید.

زمانی که مبل‌ها دچار آسیب‌هایی مانند سوختگی، پارگی، سوراخ شدن، ساییدگی، پوسته پوسته شدن رویه مبل می‌شوند، بهتر است به فکر تعمیر و بازسازی آن‌ها باشید و برای رفو آن‌ها را به دست مراکز معتبر بسپارید.

همچنین بهتر است هرچند وقت یکبار به فکر تمیز کردن و شستن مبل‌های خود نیز باشید، زیرا یکی از نکات مراقبتی از مبل‌ها نظافت دوره‌ای آنان است. ما برای این کار به شما مرکز قالیشویی ملت را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید با توجه به منطقه سکونت خود از هر کدام از شعبه‌های آنان در سطح شهر تهران بهره ببرید مانند شعبه قالیشویی نارمک ، شعبه قالیشویی رسالت، شعبه قالیشویی فرجام و غیره. در این مرکز قالیشویی علاوه بر مبل شویی خدمات دیگری مانند موکت شویی، فرش شویی، رفوگری و غیره انجام می‌شود.

در ارتباط با بهترین زمان رفوی مبل‌ها ابتدا باید بگوییم که کار رفوی مبل کاری بسیار تخصصی است و حتما باید به دست افراد متخصص در این زمینه انجام شود، زیرا در غیر این صورت خسارت‌های جبران ناپذیری را به مبلمان شما وارد می شود که شاید دست آخر مجبور به تعویض آن‌ها شوید. بهترین زمان برای رفوی کردن مبل مخمل یا دیگر انواع مبل‌ها زمانی است که آسیب دیدگی و یا پارگی‌های آن‌ها به خوبی مشخص باشد و ظاهر مبل را تحت تاثیر قرار دهد.

چه آسیب‌هایی نیاز به رفو دارند؟

مبل‌ها هم مانند فرش‌ها از آن دسته لوازمی هستند که استفاده زیادی از آن‌ها می‌شود. به همین دلیل احتمال آسیب دیدگی آن‌ها زیاد است، اما از جمله رایج ترین آسیب دیدگی‌هایی که باعث می‌شود حتما از نیروی متخصص برای تعمیر و رفوی مبل‌هایتان کمک بگیرید عبارتند از:

  • پارگی رویه و پارچه اصلی مبل
  • سوختن رویه مبل در اثر سیگار، اتو و غیره
  • ساییدگی شدید قسمت‌هایی از رویه مبل
  • سوراخ شدن رویه مبل در اثر وارد شدن اشیای نوک تیز
  • تغییر رنگ رویه مبل در اثر ریختن مواد شیمیایی بر روی آن

ترمیم و رفوی مبل چرمی

به علت اینکه در این نوع از مبل‌ها از چرم استفاده شده است، حتما باید برای تعمیر آن‌ها افراد متخصصی را انتخاب کنید، زیرا با توجه به نوع چرمی که در مبل به کار رفته است تعمیر آن هم حساسیت بالایی خواهد داشت. پس می‌توان بیان کرد تعمیر و رفوی این نوع از مبلمان در مقایسه با مبل‌های مخملی و پارچه‌ای بسیار چالش برانگیزتر خواهد بود. حتما باید افراد حرفه‌ای اینکار را انجام دهند.

بهتر است بدانید برای تعمیر اینگونه از مبلمان معمولا از تکه‌ای چرم باکیفیت و انعطاف پذیر استفاده می‌شود که با رنگ رویه مبل چرمی مبل مورد نظر همخوانی داشته باشد. همچنین باید این تکه از چرم از قسمت آسیب دیده مبل اندازه‌ی بزرگتری داشته باشد.

سپس با استفاده از چسب ترمیم آن تکه از چرم را به قسمت آسیب دیده مبل چسابنده و در نهایت بعد از اتمام کار تعمیر، باید قسمت‌های آسیب دیده مبل توسط رنگ‌های مخصوص رنگ آمیزی شود. توجه داشته باشید که حتما باید قبل از رنگ آمیزی، ابتدا روی قسمتی از مبل، رنگ مورد نظر تست شود و در نهایت اگر مشکلی برای آن قسمت پیش نیامد، رنگ آمیزی روی سایر قسمت‌های مبل انجام گیرد.

رفوی مبل مخمل

این نوع از مبل‌ها از رایج‌ترین و محبوب‌ترین انواع مبل‌های موجود در بازار هستند ولی باید بگوییم که این نوع از مبل‌ها آسیب پذیری بالایی دارند. برای تعمیر این دسته از مبل‌ها باید به میزان آسیب دیدگی رویه مبل یعنی مخمل آن توجه کرد. به این معنی که آسیب رویه مبل مخملی، روش رفو و ترمیم آن را مشخص می‌کند.

برای تعمیر انواع آسیب دیدگی‌ها مانند سوراخ شدگی، پارگی، خراش و ساییدگی و غیره، باید از اتصال مخملی به همان رنگ بهره برد. البته روش‌های دیگر نیز وجود دارند ولی مرسوم‌ترین آن‌ها استفاده از رویه مبل مخملی جدید برای قسمت‌های آسیب دیده است.

کلام آخر

در این مقاله از سایت قالیشویی ملت تلاش کردیم درباره رفوی مبل اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم و امیدواریم آنچه بیان کردیم برای شما مفید واقع شده باشد.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.