معرفی مدل های اقتصادی لپ تاپ ایسوس برای گیمرها برای انتخاب‌ هوشمندانه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 102778
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 20 تیر 1403 - 11:16 |

معرفی مدل های اقتصادی لپ تاپ ایسوس برای گیمرها برای انتخاب‌ هوشمندانه

معرفی مدل های اقتصادی لپ تاپ ایسوس برای گیمرها برای انتخاب‌ هوشمندانه
معرفی مدل های اقتصادی لپ تاپ ایسوس برای گیمرها برای انتخاب‌ هوشمندانه

چرا انتخاب لپ تاپ گیمینگ مناسب اهمیت دارد؟ این سوالی است که شاید پاسخ به آن چندان دشوار نباشد. لپ‌تاپ‌های گیمینگ با بهره‌گیری از سیستم‌های ویژه‌ای که به‌صورت تخصصی برای پردازش بازی‌های کامپیوتری ساخته شده‌اند، می‌توانند تجربه بی‌نظیری از این بازی‌ها را ایجاد کنند. امروزه کمپانی‌های معروفی در زمینه طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های گیمینگ فعالیت می‌کنند و هر کدام از آن‌ها، مدل‌های متنوعی را به بازار عرضه کرده‌اند.

افرادی که به‌دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ هستند، اما بودجه چندان زیادی را در دست ندارند، می‌توانند به‌سراغ مدل‌های اقتصادی رفته و از میان آن‌ها گزینه‌ای که بیشترین سازگاری را با نیازهای‌شان دارد انتخاب کنند. در ادامه، ضمن بررسی ویژگی‌های مهم لپ‌تاپ‌های گیمینگ، یک راهنمای تخصصی را نیز ارائه خواهیم داد تا اگر شما هم قصد خرید داشتید، بتوانید با آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری کنید.

برای این‌که بتوان یک لپ تاپ گیمینگ مناسب را خریداری کرد، باید به برخی از ویژگی‌های آن توجه داشت. مهم‌ترین ویژگی‌های لپ‌تاپ‌های گیمینگ را در ادامه خواهیم گفت.

پردازنده قدرتمند

پردازنده یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باید به آن دقت کرد. به‌طورکلی، پردازنده‌های AMD و Intel بیشترین فراگیری را در میان محصولات موجود در بازار دارند. بهترین و درعین‌حال اقتصادی‌ترین پردازنده‌ها برای خرید لپ تاپ گیمینگ به شرح زیر هستند:

  • Intel Core i5 13400F
  • Intel Core i5 13600K
  • AMD Ryzen 5 7600X
  • AMD Ryzen 7 5700X3D

کارت گرافیک پیشرفته

کارت گرافیک یکی دیگر از مهم‌ترین شاخصه‌های یک لپ تاپ گیمینگ خوب است. باتوجه‌به گرافیک بالایی که بازی‌های امروزی دارند، لازم است تا از یک کارت گرافیک پیشرفته نیز استفاده کرد. شرکت‌های Intel ،AMD و Nvidia سه مورد از پرچم‌داران ساخت کارت گرافیک هستند که در میان آن‌ها شرکت Nvidia سهم بیشتری از بازار را در دست دارد. بهترین کارت گرافیک‌های اقتصادی بازار عبارت‌اند از:

  • Nvidia GeForce RTX 4060
  • AMD Radeon RX 7600
  • Intel Arc A750

صفحه نمایش باکیفیت

از دیگر موارد مهم که در هر راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ عنوان می‌شود، داشتن یک صفحه نمایش باکیفیت است. صفحه نمایش باکیفیت ارتباطی مستقیم با بازی و گیم‌پلی آن دارد؛ به‌همین‌خاطر، باید لپ‌تاپی را خریداری کرد که بهترین صفحه نمایش ممکن را داشته باشد. رزولوشن نمایشگر باید از ۱۹۲۰×۱۰۸۰ بیشتر بوده و روشنایی آن هم حدود ۲۰۵ Nits باشد. برای لپ‌تاپ گیمینگ، Refresh Rate نیز اهمیت زیادی دارد. رفرش‌ریت لپ‌تاپ‌های معمولی حدود ۶۰Hz است؛ اما رفرش‌ریت لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌توانند تا ۱۲۰Hz نیز افزایش یابد.

سیستم خنک‌کننده قدرتمند

باتوجه‌به این‌که اجراکردن بازی‌های سنگین می‌تواند دمای پردازنده‌ها را به‌شدت افزایش دهد، داشتن یک سیستم خنک‌کننده قدرتمند اهمیت بالایی پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد اجرای بازی‌هایی با گرافیک بالا را دارید، علاوه‌بر خرید لپ‌تاپی با خنک‌کننده قوی، یک کول‌پد نیز تهیه کنید و در هنگام بازی، لپ‌تاپ را روی آن قرار دهید.

برندهای برتر در تولید لپ‌تاپ‌های گیمینگ

امروزه شرکت‌های زیادی لپ تاپ گیمینگ تولید می‌کنند. برای این‌که یک برند به‌عنوان تولیدکننده‌ای خوب شناخته شود، باید از ویژگی‌هایی مانند کیفیت ساخت بالا، نوآوری در سخت‌افزار و نرم‌افزار، پشتیبانی فنی مناسب و طراحی جذاب برخوردار باشد. باتوجه‌به این موارد، برندهای زیر را می‌توان از بهترین تولیدکنندگان لپ تاپ گیمینگ دانست. لازم به ذکر است که در میان محصولاتی که در ایران موجود هستند، لپ‌تاپ‌های گیمینگ شرکت Asus معمولا در عین پیشرفته‌بودن، قیمت بهتری نیز دارند.

  • Asus
  • Lenovo
  • MSI
  • Razer
  • Acer

لپ‌تاپ‌های اقتصادی ایسوس: بهترین انتخاب برای گیمرها

شرکت ایسوس امروزه دو سری مختلف را برای خرید لپ تاپ گیمینگ ارائه می‌دهد که هر دو نه‌تنها شامل لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت و بسیار قدرتمند می‌شوند، بلکه مدل‌های اقتصادی زیادی نیز دارند. لپ‌‌تاپ راگ و لپ‌تاپ تاف، دو سری ایسوس هستند که به‌صورت تخصصی برای گیمینگ ساخته می‌شوند. معمولا هر راهنمای خرید لپ‌تاپ‌های گیمینگ، حداقل یک مدل از این سری‌ها را پیشنهاد می‌دهد. مدل‌های سری راگ به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • ROG Flow
  • ROG Zephyrus
  • ROG Strix

مدل‌های سری تاف نیز شامل دسته‌های زیر هستند:

  • دسته A
  • دسته F

آشنایی با سری ROG ایسوس: قدرت و کارایی در یک قاب

عبارت ROG مخفف Republic of Gamers به معنای جمهوری گیمرها است؛ به‌همین‌خاطر، لپ‌تاپ راگ را می‌توان یکی از نمادهای گیمرها دانست. تمامی مدل‌های لپ تاپ گیمینگ راگ از قدرت پردازش بالایی برخوردار هستند؛ البته باید این موضوع را نیز در نظر داشت که لپ‌تاپ‌های ROG Flow دارای یک طراحی ظریف، لپ‌تاپ‌های ROG Zephyrus دارای یک طراحی زیبا و نمایشگر قدرتمند و لپ‌تاپ‌های ROG Strix دارای بالاترین قدرت پردازش هستند.

سری TUF ایسوس: دوام و مقاومت در کنار کارایی بالا

عبارت TUF مخفف کلمه The Ultimate Force به معنای بالاترین نیروی ممکن است. تمرکز سری TUF ایسوس روی داشتن استحکام و مقاومت بالا است. مدل‌های این سری معمولا دارای عمر بسیار طولانی‌ای بوده و برای افرادی که این موضوع برای‌شان اهمیت زیادی دارد، خرید لپ تاپ گیمینگ تاف انتخاب خوبی است. دسته A لپ‌تاپ تاف از پردازنده AMD استفاده کرده و دسته F این لپ‌تاپ از پردازنده Intel قدرت می‌گیرد.

مقایسه مدل‌های اقتصادی سری ROG و TUF: کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است؟

همان‌طورکه اشاره شد، هر دو سری ROG و TUF انتخاب‌های مناسبی برای خرید یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند هستند. این سری‌ها بازه قیمتی متنوعی را پوشش داده و هر کدام از مدل‌های آن‌ها نیز ویژگی‌های به‌خصوصی دارند؛ اما یکی از نکات مهم این است که تعداد مدل‌های لپ‌تاپ تاف حدود ۱۴ عدد است؛ اما مدل‌های لپ‌تاپ راگ به ۶۰ عدد می‌رسد؛ درواقع، کسانی‌که دارای محدودیت‌های مختلفی ازجمله محدودیت بودجه در خرید لپ تاپ گیمینگ هستند، بهتر است تا ابتدا مدل‌های راگ را بررسی کنند؛ چراکه به‌دلیل بیشتربودن تنوع آن، احتمال این‌که بتوان لپ‌تاپ مناسبی را پیدا کرد زیاد است.

برندهای برتر در تولید لپ‌تاپ‌های گیمینگ

چگونه با بودجه محدود، یک لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند بخریم؟

بااین‌که مطالعه راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ می‌تواند اطلاعات خوبی را برای تشخیص بهترین محصول موجود در بازار منتقل کند؛ اما محدودیت‌های بودجه معمولا مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. یکی از سوالاتی که ممکن است برای هر شخصی پیش آید، این است که چگونه می‌توان با بودجه‌ای محدود یک لپ تاپ گیمینگ خوب خرید؟ برای این کار، پیشنهاد می‌کنیم که طبق محدودیتی که برای بودجه وجود دارد، تعدادی از بهترین لپ‌تاپ‌ها را با بالاترین پرفورمنس پیدا کرد. سپس آن‌ها را اولویت‌بندی کرد و ترتیب خاصی را برای لیست در نظر گرفت. جالب است بدانید که شرکت در جشنواره‌های مختلف و برخورداری از تخفیف‌های آن‌ها، یکی از بهترین راه‌ها برای جبران محدودیت در بودجه شناخته می‌شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای معرفی مدل های اقتصادی لپ تاپ ایسوس برای گیمرها برای انتخاب‌ هوشمندانه بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.