مراحل طراحی وب اپلیکیشن - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 90562
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 02 شهریور 1402 - 9:59 |

مراحل طراحی وب اپلیکیشن

وب اپلیکیشن یک نوع برنامه کامپیوتری است که معمولاً با کمک یک مرورگر وب اجرا می شود و همچنین از بسیاری از فناوری های وب برای انجام کارهای مختلف در اینترنت استفاده می کند.یک وب اپلیکیشن را می توان برای چند کاربرد توسعه داد و می تواند توسط هر کسی استفاده شود، مانند آن می تواند به عنوان یک فرد یا به عنوان یک سازمان به چندین دلیل استفاده شود.
مراحل طراحی وب اپلیکیشن

وب اپلیکیشن یک نوع برنامه کامپیوتری است که معمولاً با کمک یک مرورگر وب اجرا می شود و همچنین از بسیاری از فناوری های وب برای انجام کارهای مختلف در اینترنت استفاده می کند.یک وب اپلیکیشن را می توان برای چند کاربرد توسعه داد و می تواند توسط هر کسی استفاده شود، مانند آن می تواند به عنوان یک فرد یا به عنوان یک سازمان به چندین دلیل استفاده شود.به طور کلی، یک وب اپلیکیشن می‌تواند شامل فروشگاه‌های آنلاین (یا می‌توان آنها را فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی)، ایمیل‌های اینترنتی، ماشین‌حساب‌ها ، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره باشد. همچنین نوعی وب اپلیکیشن وجود دارد که معمولاً به نوع خاصی از مرورگر وب نیاز دارد. برای دسترسی به آنها ما نمی توانیم با استفاده از مرورگرهای وب معمولی به آن نوع برنامه های کاربردی وب دسترسی پیدا کنیم. با این حال ، اکثر وب اپلیکیشن های موجود در اینترنت با استفاده از یک مرورگر وب استاندارد قابل دسترسی هستند .

به طور کلی برای ساخت وب اپلیکیشن معمولاً ترکیبی از اسکریپت های سمت سرور مانند PHP ، ASP برای مدیریت اطلاعات و ذخیره داده ها و بازیابی داده ها استفاده می کنند.برخی از آنها همچنین از اسکریپت های سمت سرویس گیرنده مانند جاوا اسکریپت ، HTML برای نمایش داده ها و اطلاعات در مقابل کاربران استفاده می کنند و برخی دیگر همزمان از سمت سرور و سمت سرویس گیرنده استفاده می کنند.این امکان را به کاربران می دهد تا با استفاده از فرم آنلاین، انجمن های آنلاین، سبد خرید، سیستم مدیریت محتوا و موارد دیگر با سازمان یا شرکت ها ارتباط برقرار کنند.جدا از آن ، وب اپلیکیشن ها همچنین به کاربران خود اجازه می دهند اسناد ایجاد کنند، آنها را به اشتراک بگذارند یا اطلاعات را به اشتراک بگذارند. با استفاده از وب اپلیکیشن ، کاربران می توانند در پروژه های مشابه با رویداد زمانی که در یک مکان جغرافیایی در دسترس نیستند ، همکاری کنند.پس از دانستن اینکه وب اپلیکیشن چیست، ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چگونه کار می کند.

طراحی وب اپلیکیشن

یک وب اپلیکیشن چگونه کار می کند؟

به طور کلی، وب اپلیکیشن نیازی به دانلود ندارد زیرا همانطور که قبلاً بحث کردیم ، وب اپلیکیشن یک برنامه رایانه ای است که معمولاً روی سرور راه دور قرار دارد. هر کاربری می تواند با استفاده از مرورگر وب مانند گوگل کروم ، سافاری ، مایکروسافت اج و غیره به آن دسترسی داشته باشد که اکثر آنها به صورت رایگان برای همه در دسترس هستند.وب اپلیکیشن معمولاً با استفاده از زبان‌هایی که تقریباً توسط هر مرورگر وب مانند HTML، جاوا اسکریپت پشتیبانی می‌شوند ، کدگذاری می‌شوند، زیرا اینها زبان‌هایی هستند که برای اجرای برنامه به مرورگرهای وب متکی هستند.

برخی از وب اپلیکیشن ها کاملاً ثابت هستند و به همین دلیل به هیچ وجه نیازی به پردازش روی سرور ندارند و برخی دیگر وب اپلیکیشن ها پویا هستند و نیاز به پردازش سمت سرور دارند.برای راه اندازی یک وب اپ، ما معمولاً به یک وب سرور نیاز داریم و برای مدیریت درخواست های آینده کاربران به یک سرور برنامه نیاز داریم.سرور برنامه کاری را که توسط کلاینت ها درخواست می شود انجام می دهد، که همچنین ممکن است گاهی نیاز به یک پایگاه داده برای ذخیره اطلاعات داشته باشد. فناوری های سرور برنامه از ASP.NET , ASP و ColdFusion گرفته تا PHP و JSP می باشد .

در طراحی وب اپلیکیشن استاندارد معمولاً چرخه های توسعه کوتاهی وجود دارد و می تواند به راحتی با تیم کوچکی از توسعه دهندگان توسعه یابد. همانطور که می دانیم، اکثر برنامه های کاربردی وب در حال حاضر موجود در اینترنت با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند HTML ، CSS و جاوا اسکریپت نوشته شده اند که در ایجاد فرانت اند استفاده می شودبرای ایجاد اسکریپت وب اپلیکیشن ، برنامه نویسی سمت سرور با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند جاوا ، پایتون ، پی اچ پی و روبی و غیره انجام می شود.

طراحی وب اپلیکیشن

مزایای استفاده از وب اپلیکیشن

برخی از مزایای قابل توجه که در یک وب اپلیکیشن وجود دارد :

  • وب اپلیکیشن می تواند در هر سیستم عاملی مانند ویندوز، مک، لینوکس قابل دسترسی باشد تا زمانی که مرورگر سازگار باشد.
  • معمولاً نیازی به نصب وب اپلیکیشن در هارد دیسک سیستم رایانه نیست ، بنابراین تمام مسائل مربوط به محدودیت فضا را از بین می برد.
  • همه کاربران قادر به دسترسی به نسخه یکسانی از وب اپلیکیشن هستند که تمام مشکلات سازگاری را از بین می برد.
  • آنها همچنین هزینه را برای کاربران نهایی، صاحبان مشاغل کاهش می دهند زیرا تعمیر و نگهداری مورد نیاز کسب و کار به میزان قابل توجهی کمتر است.
  • وب اپلیکیشن ها انعطاف پذیر هستند. یک کاربر می تواند از هر مکان جغرافیایی کار کند تا زمانی که یک اتصال اینترنتی فعال داشته باشد.
  • ایجاد یک کاربر جدید با ارائه یک نام کاربری، رمز عبور و URL فقط یک لحظه طول می کشد و تمام.
  • پس از در دسترس بودن فضای ابری، اکنون فضای ذخیره سازی تقریباً نامحدود است تا زمانی که بتوانید آن را بپردازید.
  • یک وب اپلیکیشن را می توان طوری برنامه ریزی کرد که بر روی سیستم عامل های مختلف اجرا شود، بر خلاف برنامه های کاربردی بومی که می توانند بر روی یک پلت فرم خاص اجرا شوند.
  • هر وب اپلیکیشن استاندارد با برخی از زبان های برنامه نویسی پایه مانند HTML ، CSS که سازگار و در میان متخصصان فناوری اطلاعات شناخته شده هستند، توسعه یافته است.

معایب وب اپلیکیشن ها

همانطور که می دانیم اگر چیزی مزایایی داشته باشد، ممکن است محدودیت‌ها و معایبی نیز داشته باشد.خوب است که معایب موجود در طراحی وب اپلیکیشن را نیز در نظر بگیرید.

  • اتصال به اینترنت برای دسترسی به هر وب اپلیکیشن ضروری است و بدون اتصال به اینترنت امکان استفاده از وب اپلیکیشن وجود ندارد . اتصال به اینترنت در شهرهای مدرن ما بسیار معمول است، هنوز هم اتصال اینترنت در مناطق روستایی چندان خوب نیست.
  • بسیاری از افراد در تجارت معتقدند که داده های آنها در محیط ابری چندان امن نیست و دوست دارند از روش های قدیمی استفاده کنند. آنها حتی نمی خواهند از روش های جدید استفاده کنند.
  • همانطور که می دانیم بسیاری از کاربران دوست دارند با توجه به نیاز و انتخاب خود از مرورگرهای وب مختلف استفاده کنند. بنابراین هنگام ایجاد وب اپلیکیشن، باید به یاد داشته باشید که برنامه شما باید از چندین مرورگر وب، از جمله نسخه های جدید و قدیمی مرورگرها پشتیبانی کند.
  • مسائل مربوط به سرعت نیز بر عملکرد وب اپلیکیشن ها تأثیر می گذارد زیرا عوامل مختلفی وجود دارد که عملکرد یک برنامه تحت وب به آنها بستگی دارد و همه این عوامل بر عملکرد وب اپلیکیشن تأثیر می گذارد.
  • یک وب اپلیکیشن باید به گونه ای برنامه ریزی / کدگذاری شود که بدون توجه به سیستم عامل دستگاه اجرا شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای مراحل طراحی وب اپلیکیشن بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.