قیمت پنجره دو جداره در تهران چقدر است؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 65334
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1401 - 12:55 |

قیمت پنجره دو جداره در تهران چقدر است؟

اگر در گوگل قیمت پنجره دو جداره در تهران را سرچ کرده اید و به این مطلب رسیده اید، باید همین ابتدا خدمت تان عرض کنیم این سوال یک پاسخ ثابت ندارد. در واقع اگر سایت یا شرکتی هست که به شما فقط یک قیمت پنجره دو جداره در تهران ارائه می دهد و ادعا می کند از همه ارزان تر است، همان ابتدا به اعتبار و کیفیت آن شک کنید.
قیمت پنجره دو جداره در تهران چقدر است؟

اگر در گوگل قیمت پنجره دو جداره در تهران را سرچ کرده اید و به این مطلب رسیده اید، باید همین ابتدا خدمت تان عرض کنیم این سوال یک پاسخ ثابت ندارد. در واقع اگر سایت یا شرکتی هست که به شما فقط یک قیمت پنجره دو جداره در تهران ارائه می دهد و ادعا می کند از همه ارزان تر است، همان ابتدا به اعتبار و کیفیت آن شک کنید. اما در این بازار شلوغ و پلوغ به خصوص در تهران قیمت پنجره دو جداره را چطور می توانیم کسب کنیم و از سوی دیگر، چطور می توانیم از کیفیت پنجره خود مطمئن شویم؟ لطفا با ادامه این متن همراه باشید.

دلیل تفاوت قیمت پنجره دو جداره

واضح است که بین در و پنجره های مختلف تفاوت قیمت وجود دارد. ساده ترین دلیلی که پنجره دو جداره نسبت به پنجره عادی و مرسوم گران تر است، داشتن یک شیشه بیشتر در ساختار آن است. اما صرف داشتن یک شیشه بیشتر نمی تواند یک پنجره را به پنجره عایق تبدیل کند. درست است که ما در اصطلاح، به این پنجره ها «دوجداره» می گوییم اما این طور نیست که عایق بودن یک پنجره به تعداد شیشه ها یا جداره های آن بستگی داشته باشد. این جاست که لازم است با عملکرد حرارتی پنجره های دو جداره آشنا شویم.

عملکرد حرارتی پنجره عایق

بیشینه عملکرد عایق یک پنجره دو جداره اصولی بر اساس فاصله بین دو شیشه تعیین می شود. همان طور که می دانید، این فاصله یک محفظه برای محبوس کردن گاز آرگون است. در واقع این فاصله باید نفوذ ناپذیر باشد تا هوا و رطوبت و بخار وارد آن نشود و هنگام نصب، گاز آرگون یا کریپتون در آن تزریق شود که تبادل گرمایی بین دو جداره را به صفر برساند. جالب است بدانید این فاصله لازم است به‌صورت میلی‌متری دقیق باشد، یعنی برای شیشه های عادی مقدار ۱۶ تا ۱۹ میلی‌متر در نظر گرفته می شود. اگر این فاصله خیلی کم باشد، بین جداره های شیشه ای انتقال گرما صورت می گیرد و اگر فاصله زیاد باشد، به واسطه ویسکوزیته گاز، گرما بین قاب ها منتقل می شود.

یعنی هر پنجره دو جداره ای، عایق نیست؟

خیر، ممکن است یک پنجره ظاهر دو جداره داشته باشد، یعنی دو شیشه داشته باشد اما فاصله بین دو جداره رعایت نشده باشد، همچنین محفظه بین دو شیشه نفوذناپذیر نباشد، و یا از گاز آرگون بین دو شیشه استفاده نشده باشد. در نظر داشته باشید برای این که شیشه ها در جای درست و فاصله درستی قرار بگیرند، لازم است از پروفیل در وپنجره uPVC استفاده شود. این پروفیل نگه دارنده اجزای پنجره دو جداره است و باعث ایجاد سامانه ای عایق می شود. به همین دلیل است که قیمت پنجره دو جداره ای که واقعا عایق باشد، باید در حد معقولی گران تر از پنجره های عادی باشد.

میانگین قیمت پنجره دو جداره سال ۱۴۰۱

قیمت پنجره دو جداره در تهران متنوع است، و به نوع و جنس پروفیل و شیشه و برند سازنده بستگی دارد. همچنین یراق آلات، تعداد بازشوها، ضخامت شیشه و غیره هم در این قیمت گذاری تاثیر دارد. با توجه به این که محل نصب و متراژ نیز فاکتور دیگری در تعیین قیمت این نوع پنجره ها است، ابتدا لازم است کارشناس نصب، فضای شما را اندازه گیری کند و سپس به شما هزینه را اعلام کند. اگر فرض بگیریم پنجره دو جداره دو لنگه با یک لنگه بازشو نیاز داریم، هزینه آن برای یک پنجره به صورت میانگین ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با نصب است. طبیعتا پنجره های بدون باز شو ارزان تر تمام می شوند و هزینه ذکرشده مربوط به پنجره دو جداره سال ۱۴۰۱ است.

پروفیل، یک عامل مهم و اثرگذار در قیمت

به مقطع هایی پروفیل گفته می شود که در صنعت ساختمان به کار می روند و انواع مختلفی مثل نرده و پروفیل های T شکل و غیره دارند، اما پروفیل یو پی وی سی معمولا منظور پروفیلی است که برای نگه داشتن پنجره عایق استفاده می شود. این نوع پروفیل بر مبنای اندازه ی آن نیز دسته بندی می شود. انواع سپری، چارچوبی، لنگه دری دارند و بهترین ماده در دنیای امروز برای پروفیل پنجره همان uPVC است. اما در جریان باشید پروفیل کامپوزیت، چوبی، و آهنی نیز وجود دارد.

پروفیل هافمن

پروفیل شرکت هافمن یک دسته بندی چهارگانه دارد، دسته‌های ۶۰ میلی‌متری، ۷۰ میلی‌متری، کمکی، و کشویی. در دسته‌ی ۶۰ و ۷۰ میلی‌متری مدل‌های لنگه بیرون بازشو درب، زهوار شیشه تک‌جداره، پروفیل لوله، پروفیل اتصال، فریم پنجره، فریم پهن، لنگه پنجره، پروفیل میانی، و … وجود دارند. در دسته‌ی کمکی مدل پانل و در دسته‌ی کشویی فریم جفت ریل، فریم تک ریل، کاور فریم کشویی، آداپتور لنگه کشویی و غیره را می توانید پیدا کنید.

عوامل موثر بر قیمت پروفیل

عواملی مثل درازای پروفیل، ضخامت، وزن و سایز قوطی در قیمت پروفیل اثرگذار است. قیمت آن همچنین به نوسان‌های قیمت مواد خام فلزات، هزینه‌های حمل و نقل، و تغییر نرخ سوخت نیز وابسته است. که به این دسته از عوامل، عوامل اقتصادی گفته می‌شود. قیمت پروفیل در و پنجره هافمن را می‌توانید با شماره ۱۶۴۴ از سراسر ایران تماس بگیرید تا کارشناسان هافمن شما را در زمینه‌ی هزینه‌ها راهنمایی کنند. برخی گمان می‌کنند قیمت پروفیل در و پنجره به‌طورکلی بالاست اما در نظر نمی‌گیرند پنجره‌های قدیمی موجب هدر رفتن انرژی خانه شما می‌شوند و مشکلات متعددی دارند که پس از چند سال خودشان را به شما نشان می‌دهند و موجب خرج تراشی برای شما می شوند. در حالی که با استفاده از پروفیل در و پنجره هافمن حالا حالاها به تعویض در و پنجره نیازی نخواهید داشت.

جمع بندی و حرف آخر

قیمت پنجره دو جداره در تهران فرق خیلی زیادی با سایر شهرها نمی کند. شاید حتی بتوانید در میان عرضه کننده های متعدد این نوع پنجره، مدل های ارزانی از آن را پیدا کنید. فراموش نکنید بر اساس آن چه در بخش عملکرد حرارتی این مقاله خواندید، هر پنجره دو جداره ای عایق نیست و ما پنجره دو جداره را به خاطر داشتن یک شیشه بیشتر تهیه نمی کنیم، بلکه به این دلیل آن ها را می خریم که در اولین مرحله، برای ما سامانه ای عایق ایجاد کنند تا انرژی خانه مان هدر نرود، و از سوی دیگر سر و صدای بیرون و گرد و خاک وارد منزل یا محل کارمان نشوند. پس بودجه مناسبی برای این کار کنار بگذارید تا کیفیت را فدای ارزانی نکنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای قیمت پنجره دو جداره در تهران چقدر است؟ بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.