قرآن و عترت دو یادگار ماندگار پیامبر رحمت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 11409
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 02 آبان 1398 - 0:07 |
آخرین وصیت رسول اکرم (ص) به امت اسلامی؛

قرآن و عترت دو یادگار ماندگار پیامبر رحمت

در سال يازدهم هجرت رسول اكرم (ص) در آخرين سفرحج، در مكه و در غديرخم، در مدينه قبل از بيماري و بعد از آن در جمع ياران و يا در ضمن ‏سخنراني عمومي، با صراحت و بدون هيچ ابهام، از رحلت ‏خود خبر داد.
قرآن و عترت دو یادگار ماندگار پیامبر رحمت

در سال يازدهم هجرت رسول اكرم (ص) در آخرين سفرحج، در مكه و در غديرخم، در مدينه قبل از بيماري و بعد از آن در جمع ياران و يا در ضمن ‏سخنراني عمومي، با صراحت و بدون هيچ ابهام، از رحلت ‏خود خبر داد. چنان كه قرآن رهروان رسول خدا (ص) را آگاه ساخته بود كه ‏پيامبر هم در نياز به خوراك و پوشاك و ازدواج و وقوع بيماري و پيري مانند ديگر افراد بشر است و همانند آنان خواهد مرد. پيامبر اكرم (ص) يك ماه قبل از رحلت فرمود:« فراق نزديك شده و بازگشت ‏به سوي خداوند ا ست. نزديك است فراخوانده شوم و دعوت حق را اجابت نمايم و من دو چيز گران در ميان شما مي ‏گذارم و مي ‏روم: كتاب خدا و عترتم، و خداوند لطيف و آگاه به من خبر داد كه اين دو هرگز از يكديگر جدا نشوند تا كنار حوض كوثر برمن ‏وارد شوند. پس خوب بينديشيد چگونه با آن دو رفتار خواهيد نمود. آگاه باشيد که من درباره ثقلين از شما مي پرسم، پس بنگريد چگونه پس از من درباره آن دو رفتار مي کنيد، زيرا که خداي لطيف و خبير مرا آگاه ساخته که آن دو از هم جدا نمي شوند تا مرا ديدار کنند. آگاه باشيد که من آن دو را در ميان شما به جاي نهادم ( کتاب خدا و اهل بيتم ). بر ايشان پيشي نگيريد که از هم پاشيده و پراکنده خواهيد شد و درباره آنان کوتاهي نکنيد که به هلاکت مي رسيد.»اگر قرآن كتابي است با حقايق جاودانه و هميشگي، پيامبر اكرم (ص) نيز حقيقتي عيني و جاودانه است. اگر قرآن بطون و لايه هاي معنايي و مصداقي عميق و گسترده اي دارد كه تلاش براي كشف آن حقايق بايد استمرار داشته باشد، پيامبر اكرم (ص) نيز ذخيره اي تمام نشدني و حقيقتي است عيني و انساني، كه شناخت ابعاد مختلف شخصيت ايشان و دستيابي به عمق سيره، سلوك و سنت آن حضرت به جهاد و اجتهادي مستمر نيازمند است.
حضرت حق در قرآن كريم فراوان درباره پيامبر اكرم (ص) و معرفي ايشان سخن گفته است كه براي آشنايي با جايگاه عظيم نبي اكرم (ص) به اين آيات بايد مراجعه كرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای قرآن و عترت دو یادگار ماندگار پیامبر رحمت بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.