شهید سلیمانی بدون امکانات، ایران را قوی کرد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 16010
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 30 دی 1398 - 8:53 |
محمدباقر قاليباف:

شهید سلیمانی بدون امکانات، ایران را قوی کرد

نایب رئيس کميسيون اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت نظام بابيان اينکه وقتي يک ملتي آگاه و توانمند بشود و ارزش عزت و استقلال را بفهمد و موردتوجه قرار گيرد، قوي مي‌شود،گفت: وقتي ملتي بخواهد قوي شود بايد تک‌تک مردم قوي شوند.
شهید سلیمانی بدون امکانات، ایران را قوی کرد
نایب رئيس کميسيون اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت نظام بابيان اينکه وقتي يک ملتي آگاه و توانمند بشود و ارزش عزت و استقلال را بفهمد و موردتوجه قرار گيرد، قوي مي‌شود،گفت: وقتي ملتي بخواهد قوي شود بايد تک‌تک مردم قوي شوند. 
محمدباقر قاليباف که عصر ديروز در مسجد امام صادق (ع) سخن مي‌گفت بابيان اينکه ما به دنبال خدمت به مردم و سربازي براي انقلاب و حفظ انقلاب اسلامي هستيم، گفت: بهترين الگو براي ما شهيد سليماني است. هم زندگي ايشان و هم بعد از شهادتشان ايشان براي ما بهترين الگوست. شما به مراسم تشييع ايشان نگاه کنيد که چه تحول عظيمي را نه‌تنها در ايران که در همه جبهه مقاومت و جهان اسلام و بين همه آزادي خواهان دنيا ايجاد کرده است. اين برکات مجاهد في سبيل الله است که جز براي خدا گام برنمي‌داشت و پيامي نمي‌گفت.
فرمانده لشکر ۵ نصر در دوران دفاع مقدس با اشاره به تأکيد مقام معظم رهبري بر اينکه وظيفه همه ما اين است که قوي بشويم، گفت: از گذشته دور شهيد سليماني اين مسير را آغاز کرده بود. به‌طوري‌که آمريکا و اسرائيل هر جا پا مي‌گذاشتند مي‌ديدند کسي مقابل آن‌ها ايستاده و نه‌تنها ايستاده که تهاجم هم مي‌کند. وقتي ايشان چنين کارآمدي و قدرتي را به نمايش گذاشت آيا امکانات، ابزار سياسي، پول يا نيروي انساني زيادي داشت؟ نه در همه زمينه‌ها در اقليت و حداقل ممکن بود.
يکي از ويژگي‌هاي ايشان اين بود که مردم را هيچ‌وقت گروه‌بندي نکرد. نگفت اين‌ها شيعه و آن‌ها سني هستند آن‌ها مسلمان و آن‌ها مسيحي يا يهودي هستند. وقتي در اين مسير پا گذاشت همه را در آغوش گرفت جز آن‌ها که ايادي دشمن بودند و اسلحه به دست گرفتند و با او جنگيدند. يعني همان‌ها که در حدود ۱۴،۱۵ سال با جريان خيزش اسلامي و اسلام نابي که امام راحل تبيين کردند جنگيدند و شهيد سليماني با آن‌ها جنگيد، اما درعين‌حال اگر جايي تشخيص مي‌داد که روش مبارزه در اينجا گفت‌وگو است مذاکره را با تکيه‌بر مبارزه انجام مي‌داد . نمونه‌اش مذاکره با ميشل عون رئيس‌جمهور لبنان که هم‌جهت با حرکت ملي که در لبنان است امروز در کنار حزب‌الله است، اما بيش از يک دهه با نيروهاي حزب‌الله جنگيد و خيلي از نيروهاي حزب‌الله را به شهادت رساند، اما نفوذ کلام ايشان باعث شد ميشل عون امروز در کنار نيروهاي حزب‌الله قرار گيرد.
 فرمانده لشگر۵ نصر در دوران دفاع مقدس با تأکيد بر اينکه وقتي رهبر معظم انقلاب مي‌فرمايند قوي باشيد بايد در تمام ابعاد قوي باشيم تصريح کرد: نمي‌شود در حوزه نظامي قوي باشيم اما در حوزه اقتصادي نه. همان‌طور که در حوزه علمي يا نظامي قوي هستيم بايد در حوزه فرهنگي و اقتصادي هم قوي بشويم. شما ديديد در همين حمله زمين به زميني که به پايگاه عين الاسد انجام شد، دشمن معني موشک بالستيک دوربرد نقطه‌اي را فهميد و معني موشک زمين به هوا را در زدن آن پهپاد آمريکايي که فقط ۴ تا از آن در ارتفاع ۵۰ هزارپايي در دنيا وجود دارد، فهميد.
وي ادامه داد: ويژگي ديگر شهيد سليماني اين بود که باور داشت قدرت فقط مادي و پول و امکانات نيست مهم‌ترين بخش قدرت در فرهنگ اهل‌بيت و ديني ما اين است که بر سنت‌هاي الهي ايمان داشته باشيم. در سنت‌هاي الهي به ما ياد داده‌شده که اصلا مهم نيست چه داريم مهم اين است که همان حداقلي که داريم را به‌درستي و با شجاعت و باتدبير و عقلانيت پاي‌کار بياوريم. خدا گفته در اين صورت من به شما پيروزي مي‌دهم. شهيد سليماني همه مردم را جمع کرد، آگاه شان کرد و در همه ابعاد آن‌ها را آورد با حداقل امکانات پاي‌کار و اين‌چنين همه هژموني آمريکا را در دو دهه گذشته در  منطقه خاورميانه از بين برد. در مقابل داعش در  شمال آفريقا و عراق و سوريه با همه امکاناتشان ديديد چه اتفاقي افتاد اما شهيد با همين توده‌هاي مردم با اسلحه ساده و حداقل امکانات ايستاد و اين همان قدرت اوست. 
نایب رئيس کميسيون اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر اينکه مذاکره يک روش مبارزه است نه يک روش وادادگي و فرار از مجاهدت و عزت گفت: وظيفه ما اين است که به گفته رهبرمان در همه ابعاد قوي شويم. يعني کارآمد و شجاع باشيم، باتدبير و عقلانيت تصميم بگيريم و شعار توأم با عمل انجام دهيم، نه اينکه پشت حرفمان عمل نباشد. خدا هم گفته در قرآن که به حرف پاداش نمي‌دهد به عمل صالح پاداش مي‌دهد. پس بايد کارکنيم. واقعي‌ترين شعار مرگ برآمريکا يعني کار، کارآمدي و خدمت به مردم. اگر اين کار را نکنيم و فقط شعار دهيم هيچ فايده‌اي ندارد.
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای شهید سلیمانی بدون امکانات، ایران را قوی کرد بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.