ساختار لاستیک لیفتراک و انواع آن - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 76013
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 16 آبان 1401 - 9:18 |

ساختار لاستیک لیفتراک و انواع آن

انتخاب لاستیک مناسب برای لیفتراک و حفظ و نگه داری آن از مهم ترین عوامل برای عملکرد مطلوب آن خواهد بود. لیفتراک سپاهان ، یکی از برندهای معروف تولید کننده لیفتراک در ایران می باشد .در لیفتراک پیستون های هیدرولیکی ای وجود دارد که این پیستون ها به دکل های لیفتراک متصل خواهند شد.
ساختار لاستیک لیفتراک و انواع آن

انتخاب لاستیک مناسب برای لیفتراک و حفظ و نگه داری آن از مهم ترین عوامل برای عملکرد مطلوب آن خواهد بود . در ادامه این مقاله به ساختار لاستیک لیفتراک و انواع آن می پردازیم .

نقش لاستیک لیفتراک چیست ؟

لاستیک های لیفتراک ، از جمله قطعات لاستیکی می‌ باشد که بر روی چرخ وسیله نقلیه سوار می شود ، با سطح زمین همواره در تماس است و با کاهش شدت ضربات ناشی از زمین و تحمل بار وارد شده به آن ، از بدنه و موتور و سایر اجزای لیفتراک ، حرکت چرخ و جابه‌جایی وسیله نقلیه را بسیار آسان کرده است.

بیش تر لاستیک ها با هوا پر می‌ شوند و از لاستیک یا پلاستیک‌ های مصنوعی که مشابه لاستیک هستند ، ساخته شده اند . لاستیک یا تایر بخشی از بدنه یک لیفتراک یا وسیلهٔ نقلیه می باشد که به‌ صورت حلقه ، دور چرخ لیفتراک قرار گرفته‌ است .

لیفتراک سپاهان

شرکت های ایرانی تولید کننده لیفتراک در شهرهای مختلف در حال فعالیت می باشند و لیفتراک های صنعتی را با کیفیت بالا تولید می کنند که مسبب رقابت بالا میان لیفتراک های ایرانی و خارجی گردیده است . برندهای داخلی تولید کننده لیفتراک ، طبق اصل استاندارد جهانی عمل می کنند و با ارائه تسهیلات بسیار و خدمات پس از فروش به مشتریان ، برتری خود را نسبت به برندهای خارجی ثابت می کنند . لیفتراک سپاهان ، یکی از برندهای معروف تولید کننده لیفتراک در ایران می باشد .

این مجموعه بزرگ صنعتی در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان واقع شده است و انواع لیفتراک و یدک کش با قابلیت حمل بار از ۳ تا ۳۲ تن را تولید می کند و تیمی قوی در ارائه خدمات پس از فروش و پیگیری های پس از فروش دارد که منجر به برتری این برند شده است .

لیفتراک سپاهان

دکل لیفتراک

در لیفتراک پیستون های هیدرولیکی ای وجود دارد که این پیستون ها به دکل های لیفتراک متصل خواهند شد . حرکت دکل توسط سیلندر های هیدرولیکی انجام می شود و به محور جلویی یا بدنه ی اصلی نصب می شود . یک جفت قرقره غلتکی به آن کمک می کند که شاخک ها به بدنه ی دستگاه وصل شوند . ریل های موجود در دکل باعث پایداری دستگاه خواهند شد .

بعضی از آن ها رولر و بوشینگ نیز دارند . ارتفاعی که در آن دکل ها می توانند بار را جا به جا کنند به نوع دکل لیفتراک مربوط می شود .

انتخاب لاستیک لیفتراک به چه صورت می باشد ؟

بعد از انتخاب و خرید لاستیک های لیفتراک ، انتخاب رینگ لیفتراک نیز از اهمیت بسیاری دارد . استفاده بسیار از انواع لیفتراک ها و جابه‌جائي مکرر لاستیک ها ، پرس کردن تایر توپر بر روی رینگ لیفتراک در طول زمان ، همگی باعث آسیب به رینگ لیفتراک خواهد شد و به مرور کارائي این رینگ کاهش پیدا می کند .

لاستیک لیفتراک

تایرها از روی هم گذاری لایه‌ های لاستیک در قالب‌ های فلزی ساخته خواهند شد ، این لایه‌ ها در دمای زیاد زیر پرس‌ های سنگین قرار می گیرند و با لایه‌ های فلزی مقاوم‌ سازی می‌ شوند . لایه گذاری‌ هایی در تایرها انجام می‌ شود که رایج ترین آن ها زاویه دار متقاطع و رادیال می باشد .

لاستیک لیفتراک

این لاستیک‌ ها دارای کیفیت مطلوبی هچمی باشند و به علت قیمت ارزان تر نسبت به رادیال کاربرد بیش تری نیز دارند .

رادیال یک لاستیک با لایه گذاری کاملا افقی می باشد که میل به غلتش خوب و استحکام بسیار زیاد دارد و در خودرو‌های دارای بار زیاد به علت نرمش زیاد استفاده نمی‌ شود .

در ساخت تایر لیفتراک ، برای ایجاد استحکام زیاد دو حلقۀ سیمی انتخاب می‌ کنند و لایه‌ ها را به دور آن ها می‌ پیچند . حلقه‌ ها روی تکیه گاه رینگ قرار می گیرند سبب استقرار لاستیک در رینگ خواهند شد .

یکی دیگر از عواملی که در آسیب دیدن لاستیک لیفتراک می شود منقضی شدن تاریخ مصرف آن می باشد ، که این عامل سبب می شود لاستیک وقتی که تحت فشار قرار می گیرد دچار از هم گسیختگی شود . در فشار کاری بالا استفاده از لاستیک های توپر با توجه به مقاومت بیش تر که نسبت به لاستیک های بادی دارند از مزیت های زیادی برخوردار می باشد .

سایز تایر لیفتراک ها برای تناژ مختلف با یک دیگر متفاوت می باشند و جنس لاستیک و کارخانه سازنده آن و میزان ضمانت و گارانتی در انتخاب آن اهمیت بسیاری دارد .

یک لاستیک با کیفیت به اندازه مناسبی باید باد شده باشد ؛ ۹۵ درصد از وزن یک لیفتراک توسط باد لاستیک ها کنترل خواهد شد و به همین دلیل هم میزان باد تایرهای آن باید کاملا مناسب باشد تا امنیت لیفتراک و راننده به خطر نیفتد .

یک تایر و لاستیک خوب از نظر ساختار باید شرایط مناسبی داشته باشد ، تایرها در شرایط مختلفی مثل لغزندگی زمین ، سرعت بالا و … باید به خوبی استقامت کنند . استقامت یک لاستیک تنها به جنس ، نوع ساختار و کیفیت عالی آن بستگی خواهد داشت .

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای ساختار لاستیک لیفتراک و انواع آن بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.