راهنمایی خرید لگو در ایران - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 55064
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 07 آذر 1400 - 15:58 |

راهنمایی خرید لگو در ایران

لگو یکی از پرطرفدارترین وسایل بازی در بین کودکان و بزرگسالان به شمار می رود و با توجه به اینکه امروزه استفاده از این وسیله بازی در بین رده های سنی مختلف افزایش پیدا کرده است
راهنمایی خرید لگو در ایران

لگو یکی از پرطرفدارترین وسایل بازی در بین کودکان و بزرگسالان به شمار می رود و با توجه به اینکه امروزه استفاده از این وسیله بازی در بین رده های سنی مختلف افزایش پیدا کرده است به همین دلیل لگو ها با انواع قطعات متنوع وارد بازار شده اند. اگر شما تمایل دارید LEGO بخرید بهتر است با اصول خرید لگو آشنا شوید تا بتوانید طرحی مناسب و کاربردی را از بین انواع متنوع این وسیله بازی برای رده سنی مورد نظرتان تهیه کنید.

نکات مهم و طلایی برای خرید لگو

LEGO از انواع وسایل سرگرم کننده ای است که محدود به هیچ رده سنی نمی باشد و همه افراد می توانند با توجه به میزان هوش و علاقه خود از این وسیله بازی در زمان اوقات فراغت شان استفاده نمایند. خرید لگو کار نسبتا دشواری است و شما باید برای خرید این وسیله بازی نکاتی را مد نظر داشته باشید و قبل از هر چیز بهتر است با انواع مختلف LEGO آشنا شوید.

بررسی انواع LEGO

همانطور که ذکر شد استفاده از LEGO محدود به رده سنی خاصی نمی باشد و بهتر است شما در زمان خرید لگو به رده سنی مورد نظرتان توجه داشته باشید در ادامه به معرفی انواع لگوهای مناسب برای کودکان و بزرگسالان و نوجوانان خواهیم پرداخت.

  1. لگو برای کودکان

برای کودکان زیر شش سال باید لگوهای ساده و قابل فهم تر را خریداری کنید همچنین لگوها باید دارای سایز بزرگی باشند تا خطر بلعیده شدن آن ها از سوی بچه ها برطرف گردد.

  1. لگو برای نوجوانان

با توجه به رشد عقلانی نوجوانان بهتر است برای آن ها لگو های حرفه ای را خریداری نمایید همچنین نوجوانان می توانند با توجه به میزان خلاقیت خود از محصولات LEGO با تعداد قطعه های بیشتر از ۱۰۰۰ استفاده نمایند و به کمک قطعات مختلف LEGO ، سازه ها و اشکال مختلفی را بسازند.

  1. لگو برای افراد بزرگسال

LEGO برای بزرگسالان باید از نظر قیمت و تعداد قطعات و طرح پایانی با لگو برای کودکان و نوجوانان متفاوت باشد. بزرگسالان باید لگوهای بیشتر از ۳۰۰۰ تکه را خریداری نمایند و طرح پایانی که توسط این لگوها ساخته می شود نیز باید به صورت کاملا حرفه ای باشد تا ذهن یک فرد بزرگسال درگیر ساخت طرح شود.

در زمان خرید لگوی مناسب برای کودکان و نوجوانان باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم ؟

  1. رده سنی :

در زمان خرید لگو باید به تناسب قطعات لگو با رده سنی مورد نظرتان توجه داشته باشید.

  1. کیفیت قطعات :

یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان خریدن LEGO به آن توجه داشته باشید کیفیت ساخت قطعاتی است که در بسته بندی لگو وجود دارند. برای ساخت قطعات لگوها از متریال های مختلف نظیر پلاستیک فشرده یا کائوچو استفاده می گردد که هر یک از این متریال ها دارای دوام و استحکام زیاد و قدرت انعطاف پذیری بالایی می باشند.

  1. تعداد قطعات لگو :

تعداد قطعات LEGO را می توانید با توجه به میزان هوش و خلاقیت و توانایی فرزند خود در نظر بگیرید.

  1. قابلیت بلعیده شدن لگو توسط کودک :

از خرید LEGO با قطعات خیلی ریز و لیز برای کودکان زیر ۶ سال خودداری کنید زیرا خطر بلعیده شدن لگوهای ریز توسط خردسالان بسیار زیاد است.

  1. قابلیت حرکتی لگو توسط موتور الکتریکی :

امروزه شرکت های تولید کننده LEGO وارد فاز مدرن تری برای طراحی این اسباب بازی شده اند و لگوهایی را طراحی کرده اند که بعد از تکمیل شدن طرح نهایی می توان با استفاده از یک موتور الکتریکی کل سازه را به حرکت درآورد و اگر شما تمایل دارید از این قابلیت بهره مند شوید بهتر است لگو هایی را خریداری نمایید که دارای قابلیت حرکتی می باشند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که قیمت این لگوها از سایر طرح های LEGO گران تر است.

  1. قیمت LEGO :

قیمت این وسیله بازی با توجه به معیارهای زیر سنجیده می شود :

  • تعداد قطعات
  • کیفیت قطعات
  • نام شرکت تولید کننده
  • نوع لگو
  • شرایط سنی

شما می توانید با توجه به میزان بودجه خود از بین انواع مختلف LEGO طرحی مناسب را برای خرید انتخاب نمایید.

  1. جنسیت فرد :

یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان خرید لگو مورد توجه قرار بگیرد جنسیت فرد است و اگر فرزند شما پسر می باشد بهتر است لگویی را خریداری کنید که مخصوص کودکان یا نوجوانان پسر است همچنین برای کودکان و نوجوانان دختر می توانید لگوها با طرح و رنگ های دخترانه را خریداری نمایید.

  1. توجه به میزان تجربه و توانایی کودک در بازی با لگو

اگر فرزند شما در زمینه بازی با LEGO تجربه دارد بهتر است لگویی که در حال حاضر تمایل دارید برای او بخرید از سطح بالاتری نسبت به لگویی که قبلا برای فرزندتان خریده اید برخوردار باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر لگویی که قبلا خریداری کرده اید برای فرزندتان سطح بالایی داشته است بهتر است اقدام به خرید لگوی ساده و سطح پایین تر کنید.

نکات طلایی برای خرید بازی لگو

نکات مهم برای خرید لگو مناسب بزرگسالان

اگر شما علاقه زیادی به بازی با LEGO دارید می توانید لگوی مخصوص رده سنی خود را خریداری نمایید که در در زمان خریدن LEGO برای بزرگسالان باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

  1. جنس و رنگ لگو :

در زمان خریدن LEGO بهتر است به جنس و رنگ آن توجه داشته باشید و لگویی را خریداری نمایید که دارای جنسی با کیفیت است.

  1. صبر و حوصله بیشتری را به خرج دهید.

برای خرید لگویی مناسب باید اغلب نمونه های LEGO را مورد بررسی قرار دهید سپس از بین آن ها با توجه به میزان بودجه خود مناسب ترین نوع را خریداری نمایید. در زمان خرید لگو برای بزرگسالان بهتر است از تعداد قطعات لگو مطلع شوید و عکس های مختلفی از طرح نهایی LEGO را پیش از خرید مشاهده نمایید.

  1. توجه به علایق :

در زمان خریداری لگو برای بزرگسالان و کودکان باید به علایق آن ها توجه داشته باشید زیرا برای ساخت طرح نهایی LEGO باید مدت زمان زیادی صرف شود و اگر لگویی که خریداری می کنید مطابق با علایق تان  باشد در زمان ساخت طرح نهایی احساس رضایت بیشتری خواهید داشت.

نتیجه گیری :

اگر شما تمایل دارید لگو با طرح و کیفیت خوبی را بخرید بهتر است دامنه اطلاعات تان را در زمینه خرید لگو افزایش دهید همچنین اگر خرید این وسیله بازی را به صورت کاربردی و اصولی انجام دهید در زمان بازی با لگو خود یا فرزندتان احساس رضایت بیشتری خواهید داشت و می توانید سازه های خلاقانه تری را بسازید.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای راهنمایی خرید لگو در ایران بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.