خصوصیات سنگ الماس اسیاب و کاربردهای آن - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 83472
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 02 فروردین 1402 - 23:58 |

خصوصیات سنگ الماس اسیاب و کاربردهای آن

سنگ الماس اسیاب یکی از گرانبهاترین سنگ های موجود در طبیعت است که با نام علمی لونسدالیت مورد بررسی قرار میگیرد، تحقیقات زیادی درباره چگونگی تولید این سنگ و کاربرد آن شده که از مهم ترین کاربرد آن می توان به تولید زیورآلات اشاره کرد.
خصوصیات سنگ الماس اسیاب و کاربردهای آن

سنگ الماس اسیاب یکی از گرانبهاترین سنگ های موجود در طبیعت است که با نام علمی لونسدالیت مورد بررسی قرار میگیرد، تحقیقات زیادی درباره چگونگی تولید این سنگ و کاربرد آن شده که از مهم ترین کاربرد آن می توان به تولید زیورآلات اشاره کرد. این سنگ یکدست سفید و صاف با وجود اینکه هیچ طراحی خاصی ندارد اما به خوبی توانسته توجه افراد مخصوصا سنگ شناسان را به خود جلب کند برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات دقیق درباره نحوه کاربرد آن با ما همراه باشید.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\خصوصیات سنگ الماس اسیاب و کاربردهای آن_files\images_1678981049_641337b9042dc.jpg

سنگ الماس اسیاب چیست؟

امروزه کشف و یافتن برخی اجسام در طبیعت سوالات زیادی را در ذهن انسان ایجاد می کند، سنگ الماس اسیاب دقیقا یکی از همین کشفیات است که با ظهور خود دنیایی از سوال را در ذهن سنگ شناسان به وجود آورد. یک ماده معدنی متفاوت که شباهت زیادی به کربن هگزاگونال دارد و تقریبا نیم قرن از کشف آن می گذرد.

در تعریف علمی این سنگ می توان این گونه عنوان کرد که این کانی مجموعه ای از پلی کریستالین به همراه بلورهای متراکم است که به واسطه ضربه هایی شکل گرفته اند، در واقع این ماده معدنی نانو از باقی مانده نانو ذرات الماس کوبیک و گرافیک بلوری تشکیل شده اند که در نهایت شکل و ظاهر کاملا متفاوت از دیگر سنگ ها را به خود می گیرد.

از خصوصیات بارز این سنگ می توان به دوقلوزایی و توده سازی آن اشاره کرد که البته این نظریه توسط کاتلین لونسدِیل مطرح شده که برای اثبات آن مدل سازی های زیادی را ارائه داده است البته دانشمندان و سنگ سناسان زیادی با نظریه وی مخالفت کرده اند اما در نهایت آن را به عنوان یک الماس کوبیک ناقص معرفی کرد.

مطلب پیشنهادی: شما میتوانید جهت دریافت قیمت انگشتر کارتیر از سایت نوا استایل اقدام نمایید و شیک ترین انگشتر را برای خود یا شخص مورد نظر برای هدیه انتخاب نمایید.

بررسی ویژگی های سنگ الماس اسیاب

با توجه به مطالب عنوان شده در تعریف این ماده معدنی می توان به سادگی دریافت که سنگ الماس اسیاب ویژگی های زیادی از الماس به ارث برده است اما نه تمام قدرت خارق العاده آن را که باعث برتری این کانی شده است. از مهم ترین خصوصیات این سنگ می توان به مقاومت فشاری و سختی فوق العاده آن را نام برد که نسبت به الماس از مقاومت بالاتری برخوردار است. این سنگ قابلیت تحمل فشار حداکثری را دارد و به هیچ عنوان آسیب نمی بیند و همین امر سبب برانگیختن تعجب بسیاری از دانشمندان بزرگ شده است.

سنگ الماس اسیاب یا همان لونسدالیت ماده ای کمیاب و نادر است که به طور طبیعی حجم بسیار کمی از آن یافت می شود، در واقع این ماده معدنی به صورت ذرات بسیار ریز در الماس کوبیک و گرافیک در شهاب سنگ های آهنی وجود دارد. این ماده معدنی بسیار کمیاب تنها با استفاده از تجهیزات حرفه ای شناسایی می شود و پس از یافتن با استفاده از ابزار مخصوص قابل استخراج است. این سنگ بسیار نادر و قیمتی با استفاده از تجهیزات خاصی قابل تشخیص هستند و تنها افرادی که سواد سنگ شناسی دارند می توانند نمونه های اصل و بدل را از هم تشخیص دهند.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\خصوصیات سنگ الماس اسیاب و کاربردهای آن_files\images_1678981049_641337b90d347.jpg

روش های تشخیص سنگ الماس اسیاب اصل

همانطور که عنوان شد این سنگ، بسیار کمیاب و نادر است به همین دلیل از قیمت بالایی نیز برخوردار بوده به همین دلیل باید برای تشخیص آن به سراغ افراد حرفه ای رفت. البته در سال های اخیر افراد زیادی در این زمینه اطلاعات زیادی را کسب کرده اند و برخی روش های اولیه برای تشخیص این سنگ را به صورت تجربی بیان نموده اند. گفتنی است که این روش ها با درصد خطا همراه هستند و نمی توان قاطعانه آن ها را مورد بررسی قرار داد، در اولین اقدام این افراد سختی سنگ را مورد بررسی قرار میدهند. همانطور که در مطالب فوق بیان کردیم مقاومت سنگ الماس آسیاب حتی از عنصر الماس نیز بیشتر است و همین امر سبب شده که در موارد بسیاری مورد استفاده قرار بگیرد.

کاربرد سنگ الماس اسیاب

با توجه به ویژگی های عنوان شده این محصول با قابلیت های خاصی به بازار عرضه می شود و می توانید از مزیت مقاوم بودن آن در برابر فشار استفاده کنید. به طور کلی انواع سنگ آسیاب با ترکیبات متفاوتی در طبیعت یافت می شوند که اگر نمونه های مرمر، آهکی، سیلیکاتی و کوارتز آن بیشتر در کنار رودخانه ها توسط آب صیقل داده و به شکل گرد یافت می شوند به همین دلیل به سادگی نمی توان آن ها را شکست. برای استفاده از این سنگ ها و به کارگیری آن در صنایع مختلف به تجهیزات زیادی نیاز است، سختی و مقاومت سنگ آسیاب انتخاب ایده آل برای تولید مصالح ساختمانی خواهد بود و همین امر سبب شده که در تولید انواع پودرهای ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرد.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\خصوصیات سنگ الماس اسیاب و کاربردهای آن_files\images_1678981049_641337b910602.jpg

جمع بندی

سنگ الماس اسیاب نمونه ی کمیاب از مواد معدنی موجود در طبیعت است که به دلیل به ارث بردن ویژگی و خصوصیات الماس در زیر مجموعه این سنگ قیمتی قرار میگیرد. این سنگ قابلیت های خاصی دارد که از مهم ترین آن می توان مقاومت بالا در برابر فشار را عنوان کرد و همین امر سبب شده که کاربرد های متفاوتی نیز داشته باشد. برای خرید یا کسب اطلاعات کامل تر درباره خصوصیات و ارزش این سنگ آسیاب می توانید با کارشناسان حرفه ای نوا استایل در ارتباط باشید.

نوا استایل بزرگترین مجموعه آنلاین در زمینه عرضه انواع سنگ های قیمتی و زیورآلات است که امکان خرید هدایای نوروزی برای عزیزانتان را فراهم نموده، در این مجموعه جدید ترین مدل های سال با قیمت بسیار مناسب در اختیار شما قرار میگیرد. قیمت انگشتر کارتیر و گردنبند کارتیر به عنوان به روز ترین مدل زیورآلات سال ۲۰۲۳ با تخفیفات ویژه در این وب سایت درج شده و می توانید بر اساس سلیقه نمونه های متفاوت آن را خریداری کنید. همچنین قیمت دستبند کارتیر بر اساس طول دستبند و سایر آویز های آن کاملا مناسب است و امکان هدیه دادن آن به مادر و همسر برای شما فراهم شده است.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای خصوصیات سنگ الماس اسیاب و کاربردهای آن بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.