جمعیت ارباب وفا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 11060
  پرینتخانه » اسلایدر, فرهنگی تاریخ انتشار : 25 مهر 1398 - 0:09 |
«رسالت» از راهپیمایی شکوهمند اربعین می‌گوید

جمعیت ارباب وفا

هرسال مسير نجف تا کربلا براي عاشقان امام حسين (ع) شور ديگري دارد. زائران از ابتداي مسير، با کوله‌اي سبک، کفش‌هايي ساده و آذوقه‌اي اندک، از شهر نجف با پاي پياده حتي پاي برهنه در جاده عاشقي گام برمي‌دارند
جمعیت ارباب وفا

|راضيه فراهاني|
هرسال مسير نجف تا کربلا براي عاشقان امام حسين (ع) شور ديگري دارد. زائران از ابتداي مسير، با کوله‌اي سبک، کفش‌هايي ساده و آذوقه‌اي اندک، از شهر نجف با پاي پياده حتي پاي برهنه در جاده عاشقي گام برمي‌دارند. پياده ‌روي و زيارت حرم مطهر امام حسين(ع) در روز اربعين ريشه تاريخي دارد، چراکه جابر بن عبدالله انصاري و غلامش، «عطيه» در سال ۶۱ هجري قمري با پاي پياده از مدينه حرکت و صبح اولين اربعيني که از شهادت حضرت سيدالشهدا(ع) مي‌گذشت، به کربلا رسيدند. از آن سال تاکنون مسلمانان و عاشقان اباعبدالله در روز اربعين با پاي پياده براي زيارت ايشان به کربلا سفر مي‌کنند. راهپيمايي ۲۰ ميليوني اربعين را مي‌توان تجلي وحدت و يکپارچگي شيعيان و امت اسلام در برابر قطب کفر، استکبار و نفاق دانست و به همين جهت دشمنان اسلام هميشه در صدد آن هستند تا اين حرکت گسترده را کم‌ارزش جلوه دهند زيرا از تأثير بالاي آن در دنيا به شدت هراس دارند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب راهپيمايي عظيم مسلمانان در اربعين حسيني از کشورهاي مختلف، فرقه‌هاي مختلف اسلام و حتي برخي اديان ديگر را فريادي رسا و رسانه‌اي بي‌همتا در دنياي پيچيده تبليغات و جهان پرهياهوي بشريت امروز خواندند و افزودند: «شعار پر معناي «الحُسين يجمعنا» يک حقيقت ناب است چرا که امام حسين (ع)اين اجتماع بي نظير را به راه انداخته است و همه را به سمت سرچشمه معنويت و آزادگي به حرکت درآورده است.» ايشان با بيان اينکه امروز جبهه کفر و صهيونيسم و آمريکا با مکيدن خون ملت‌ها، جنگ افروزي و ديگر فجايع، با ملت‌ها با ظلم و جور و ستم رفتار مي کند، تصريح کردند: «امام حسين(ع)، اداي وظيفه در مقابله با ظلم و ظالم را علت قيام و حرکت خود اعلام مي‌کند و جمهوري اسلامي نيز بر همين اساس، عمل به اين وظيفه را تکليف خود مي داند و در همه حال به آن عمل خواهد کرد.»
در همين راستا «رسالت» گفت‌وگويي با رئيس شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت (ع) و عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز داشته که در ادامه مي‌خوانيد.
* راهپيمايي اربعين باعث وحدت و يکپارچگي ميان مسلمانان مي‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن اختري، رئيس شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت (ع) به «رسالت» گفت: «در اين ايام زيارت اربعين اباعبدالله (ع) به عنوان يکي از نشانه‌هاي ايمان و اعتقاد به خداوند متعال و اطاعت از پيامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) است. اساسا حرکت به سوي اماکن مقدس و زيارت ائمه اطهار (ع) نشان از تبلور مودت و ارادت به پيشگاه اهل بيت عصمت و طهارت و ايمان به خداوند متعادل است.»
وي ادامه داد: «خداوند، پيامبرش را براي هدايت مردم فرستاد، راه خود را به آنها نشان داد و درخواست کرد تا از پيامبرش اطاعت کنند. خداوند متعال توسط پيامبر به مردم دستور داد که من در برابر راهنمايي، هدايت و ارشاد به سوي خداوند متعال هيچ چيزي جز مودت نسبت به اهل بيت خود نمي‌خواهم.»
رئيس شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت (ع) با اشاره به برگزاري راهپيمايي گسترده اربعين تصريح کرد: «اين اتفاق تنها تبلور باور مردم مبني بر اعتقاد به خداوند متعال، اطاعت از پيامبر اسلام (ص) و اعتقاد به جانشينان بحق پيامبر اکرم (ص) است. امروز ما در کنار اين زيارت مي‌توانيم بهره‌هاي فراواني براي عمربخشيدن به ايمان و عقيده در تمام وجود خود استفاده کنيم. مردمي که اين‌گونه با شور، شوق و عشق کيلومترها با پاي پياده و برهنه راه را براي زيارت طي مي‌کنند تنها نشان از دلبستگي، عشق و علاقه‌اي است که ميان آنها و اهل بيت (ع) وجود دارد.»
اختري با بيان اين که اين راهپيمايي باعث ايجاد وحدت و يکپارچگي ميان مسلمانان است، ادامه داد: «ما شاهد حضور غيرمسلمانان نيز در اين راهپيمايي باشکوه هستيم. شعار «الحسين يجمعنا» مي‌تواند عامل وحدت و اتحاد تمام مسلمانان باشد، لذا اين زيارت هم ابراز تبلور ولايت، عشق و نشان‌دهنده ايمان به خداوند است. يکي از شرايط اين زيارت آن است که تمام زائرين بايد توجه کنند طي اين مسير از جملات زيارت امام حسين (ع) درس بياموزيم که امام حسين (ع) براي خدا قيام کرد و ما نيز بايد در برابر ظلم استکبار، ستمگران و يزيديان زمان اعلام کنيم از اين مقاومت درس گرفته‌ايم و اين جهاد را سرلوحه کار خود قرار مي‌دهيم.»
وي تصريح کرد: «ما بايد بدي‌ها را از خود دور کنيم و جامعه را هم به شايستگي دعوت کنيم يعني بايد درس‌هاي اين زيارت توجه کرد و زندگي‌مان را با آن تطبيق داده و به آن پايبند باشيم.»
* اربعين احياء کننده تمدن اسلامي است
حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي، عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز نيز با اشاره به اين که راهپيمايي اربعين با اهداف متعددي همراه است، به «رسالت» گفت: « نخست، اين راهپيمايي، انسجام و وحدت الهيان را به همگان نشان مي‌دهد يعني تمام افرادي که به حضرت ابراهيم (ع) معتقد هستند مي‌توانند با محوريت اربعين امام حسين (ع) وحدت و با يکديگر منسجم باشند.»
وي با اشاره به گستردگي اين راهپيمايي ادامه داد: «امام حسين (ع) مربوط به يک دين و مذهب نمي‌شود؛ آزادگي، شجاعت، ازخودگدشتگي و مبارزه با مستکبرين براي عدالت خلاصه در اسلام تنها نيست؛ تمام آزادمردان جهان، آزادي‌خواهان و افرادي که انديشه‌شان انديشه آزادي بشريت است در اين راهپيمايي مي‌توانند حضور داشته باشند زيرا امام حسين (ع) در يک مذهب و آيين نمي‌گنجد و و گستره ايشان بيش از اين است، لذا مي‌تواند وحدت اديان ابراهيمي و آزادي‌خواهان جهان را با خود جمع کند.»
عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارزه با اشاره به فرمايشات امام راحل مبني بر اين‌که اين انقلاب، انقلاب مستضعفين است، افزود: «تمام افراد مي‌توانند زير پرچم اربعين امام حسين (ع) جمع شوند. مقام معظم رهبري همچنين فرمودند، اربعين مي‌تواند تمدن اسلامي را احياء کند و اين مهم است که تمام مسلمانان يد واحد و تمدني که در صدر اسلام بود را دوباره احياء کنند. اگر اين هدف تحقق يابد مستکبرين نمي‌توانند به مسلمانان ظلم يا توهين کنند. من معتقدم اهدافي که در اين راهپيمايي وجود دارد و تمام بزرگان و مسلمين دنبال آن هستند براي مقابله با طاقوت و مستکبرين است تا تمدن اسلامي تشکيل و آزادي خواهي تحقق پيدا کند چراکه همگي تشنه عدالت هستند.»
وي تصريح کرد: «انقلابمان از حماسه عاشورا آغاز شده است و لازمه ادامه اين انقلاب آن است تا ما اين حماسه را فراموش نکنيم. حضرت امام راحل فرمودند، هرچه داريم از محرم و صفر است. اگر چنين است يکي از محورهاي اصيل آن اربعين و محور ديگر، عاشورا است. اين محورها حماسه‌اي است که نبايد فراموش و هميشه بايد بزرگداشت آن برگزار شود تا اربعين گسترش پيدا کند.
ابراهيمي همچنين تصريح کرد: «ساير مسلمانان در کشورهاي ديگر نيز به دنبال عشق امام حسين (ع) هستند، حتي بخش عظيمي از آنها با پاي پياده و برهنه به سوي ايشان و اربعين آن حضرت رهسپار مي‌شوند و اين موضوع باعث از پاي درآمدن دشمن بوده، هست و خواهد بود.»
وي در پايان گفت: «مسلمانان با تمام توان بايد تلاش کنند تا اربعين هميشه زنده بماند و اين مسير ادامه داشته باشد تا بتوانيم آرمان‌هاي انقلاب امام راحل را ادامه دهيم.»

نویسنده : راضيه فراهاني |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای جمعیت ارباب وفا بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.