ثبت ۲۰ پس لرزه در خوی/۱۹۴ نفر در زلزله خوی مصدوم شدند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 80329
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار تاریخ انتشار : 29 دی 1401 - 8:58 |

ثبت ۲۰ پس لرزه در خوی/۱۹۴ نفر در زلزله خوی مصدوم شدند

بنا بر اعلام مرکز پایش زمین لرزه دانشگاه ارومیه، از روز چهارشنبه تاکنون ۲۰ پس لرزه در خوی ثبت شده است.
ثبت ۲۰ پس لرزه در خوی/۱۹۴ نفر در زلزله خوی مصدوم شدند

مرکز پایش زمین لرزه دانشگاه ارومیه اعلام کرد: پیش لرزه‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در ساعت ۱۳:۱۹ روز چهارشنبه آغاز زلزله‌های شهرستان خوی بود.

زلزله اصلی در ساعت ۱۳:۳۸ دقیقه به بزرگی ۵.۴ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری زمین و در ۹ کیلومتری شهر خوی ثبت شده است.

بعد از زلزله اصلی نیز تا این ساعت بیش از ۲۰ پس لرزه در این ایستگاه ثبت و به شبکه لرزه نگاری کشور به صورت آنلاین مخابره شده است.

از میان پس لرزه‌های ثبت شده، ۲ زلزله با بزرگی بیش از ۴ ریشتر و ۳ زمین لرزه با بزرگی بیش از ۳ ریشتر مهم‌ترین پس لرزه‌های روز چهارشنبه بود.


محمدصادق معتمدیان بامداد پنجشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای زلزله زده در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مهمترین دغدغه ما درخصوص زلزله زدگان، موضوع اسکان است که تدابیر حداکثری در این باره اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر توزیع اقلام امدادی و اسکان، وسایل گرمایشی مورد نیاز هم در اختیار زلزله زدگان قرار داده می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی‌ ادامه داد: ۸۵۰‌ تخته چادر جهت اسکان در میان مردم منطقه توزیع شده و توزیع بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز در دستور کار قرار گرفته‌ و بخشی از آن هم انجام شده است.

معتمدیان تاکید کرد: به زلزله زدگان اطمینان می‌دهیم که از بابت تامین سوخت هیچ نگرانی نداشته باشند و سوخت مورد نیاز ایشان تامیت شده است.

وی با اشاره به حضور فعال اعضای ستاد مدیریت بحران در منطقه زلزله زده گفت: امشب همراه با مدیران ستادی و اجرایی مرتبط بازدیدی از برخی روستاهای زلزله زده داشتیم و از نزدیک در جریان مشکلات و مطالبات مردم قرار گرفتیم.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: طبق برآورد اولیه حدود ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر فیرورق و روستاهای تابعه آسیب دیده‌اند ولی تا شنبه و طی ۷۲ ساعت بعد از وقوع زلزله ارزیابی دقیق از میزان خسارت‌ها انجام و اعلام خواهد شد.

عتمدیان اظهار کرد: همچنین تا اواخر شب گذشته ۱۹۴‌ مصدوم‌ زلزله به مراکز درمانی مراجعه کردند که تنها ۲۴ نفر آنان بستری شدد که ۱۰ نفر مورد عمل جراحی قرار گرفته و باقی در صف انجام عمل جراحی هستند خوشبختانه بیشتر کسانی که به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند به صورت سرپایی معالجه و مرخص شدند.

| منبع خبر : ایرنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای ثبت ۲۰ پس لرزه در خوی/۱۹۴ نفر در زلزله خوی مصدوم شدند بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.