توهمات برايان هوک ادامه دارد! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 10796
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 21 مهر 1398 - 8:55 |

توهمات برايان هوک ادامه دارد!

«برايان هوک»، نماينده ويژه دولت آمريکا در امور ايران در مصاحبه‌اي با شبکه «الحره» ادعا کرده ايران بايد بين مذاکره با آمريکا و فروپاشي اقتصاد خود يکي را انتخاب کند
توهمات برايان هوک ادامه دارد!
«برايان هوک»، نماينده ويژه دولت آمريکا در امور ايران در مصاحبه‌اي با شبکه «الحره» ادعا کرده ايران بايد بين مذاکره با آمريکا و فروپاشي اقتصاد خود يکي را انتخاب کند.اين مقام آمريکايي سياست‌هاي «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا عليه ايران را «ديپلماتيک» خواند و گفت که او از اين لحاظ بسيار «سخاوتمندانه» عمل کرده است!
هوک، همانند روزهاي گذشته ،ايران را به انجام حمله اخير به تأسيسات نفت عربستان سعودي متهم کرد و گفت: «ايران با حمله به يک کشور ديگر، حاکميت آن را نقض کرده و آخرين چيزي که دنيا مي‌خواهد، رفتارهاي بد است.»
هوک ادعا کرد: «رئيس‌جمهور ترامپ با اتخاذ روش ديپلماتيک در دو سال و نيم گذشته بسيار سخاوتمندانه عمل کرده است، اما ايران ديپلماسي را رد مي‌کند.» وي با بيان اينكه اقتصاد ايران در وضعيت بدي قرار دارد، گفت: «ايران اين گزينه را پيش رو دارد که به مذاکرات برگردد يا اينکه مي‌تواند نظاره‌گر فروپاشي اقتصاد کشورش باشد.»
واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستاي سياستي موسوم به «فشار حداکثري» به اقداماتي تحريک‌آميز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست سازمان‌هاي اصطلاحاتروريستي، اعزام يک ناوگروه، چند بمب‌افکن بي‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحريم وزير خارجه ايران، روي آورده است.آنچه مسلم است اينکه مقامات دولت ترامپ پس از حدود سه سال ناکامي در برابر اقتدار و قوت جمهوري اسلامي ايران ، روي به خلق دوگانه هاي کاذب آورده اند. ترامپ و همراهانش در ابتداي حضور خود در قدرت، به نظام و ملت ايران هشدار مي دادند که بين دو گزاره « فروپاشي کامل نظام جمهوري اسلامي» و « تأمين خواسته هاي آمريکا» دست به انتخاب بزنند. اما امروز ، پس از اعمال مستمر استراتژي «فشار حداکثري» از سوي دولت ترامپ، مقامات کاخ سفيد چند مرحله عقب تر رفته و از «فروپاشي اقتصادي ايران» سخن مي گويند! از سوي ديگر، بسياري از محاسبات مقامات آمريکايي در تقابل با کشورمان غلط از آب درآمده است. ترامپ در صدد بود با استفاده از ظرفيت هاي ضد ايراني جان بولتون و انگيزه بالاي وي براي مواجهه با نظام و ملت ايران، به توهم «فروپاشي نظام ايران»عينيت بخشد اما در نهايت پس از صرف هزينه هاي راهبردي، استراتژيک و تاکتيکي فراوان ناچار شد بولتون را از کاخ سفيد اخراج کندوکار به جايي رسيده است که امروز ترامپ (که خود مقصر سرکارآوردن بولتون در کاخ سفيد بوده است)، همه تقصيرها را بر گردن مشاور امنيت ملي سابق خود مي اندازد!
اظهارات اخير برايان هوک، که اتفاقا از سوي مايک پمپئو وزير خارجه آمريکا نيز تکرار شده است، تلاش پوچ و بي فايده دوباره مقامات آمريکايي براي خلق دوراهي ها و دوگانه هاي کاذب در برابر ملت ايران است. بديهي است که نه تنها دو راهي «تن دادن به خواسته هاي آمريکا» و « سقوط اقتصادي ايران» وجود خارجي ندارد، بلکه در مقابل آن ، دوگانه «سقوط ترامپ از قدرت » و « پذيرش بدون شرط قدرت ايران »در واشنگتن خودنمايي مي کند. 
هم اکنون، اين ايالات متحده آمريکا و دولت ترامپ هستند که بايد ميان اين دوگانه واقعي دست به انتخاب بزنند. بدون شک هر اندازه آنها براي خلق دوگانه هاي کاذب در مقابل ايران تلاش کنند،از تمرکز بر روي دوگانه واقعي و حساسي که خود با آن مواجه هستند باز خواهند ماند! در اين صورت، هزينه هاي شکست ايالات متحده در برابر«ايران قدرتمند» دوباره به صورت تصاعدي افزايش خواهد يافت، موضوعي که بسياري از استراتژيست‌هاي حوزه سياست خارجي آمريکا نيز نسبت به آن اذعان دارند.
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای توهمات برايان هوک ادامه دارد! بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.