تنفس مصنوعی ترامپ به تروریسم تکفیری - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 10730
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 20 مهر 1398 - 8:54 |
پروژه نجات داعش توسط آمریکا شکست خورده است؛

تنفس مصنوعی ترامپ به تروریسم تکفیری

دونالد ترامپ همچنان در جملات و سخنان خود از مقابله با داعش به عنوان يک کليد واژه ابزاري استفاده مي کند! رئيس جمهور آمريکا به گونه اي سخت مي گويد که گويا ميان داعش و ايالات متحده کمترين ارتباطي وجود ندارد و تروريسم تکفيري، خط قرمز امنيتي واشنگتن در منطقه غرب آسيا و جهان محسوب مي شود
تنفس مصنوعی ترامپ به تروریسم تکفیری

دونالد ترامپ همچنان در جملات و سخنان خود از مقابله با داعش به عنوان يک کليد واژه ابزاري استفاده مي کند! رئيس جمهور آمريکا به گونه اي سخت مي گويد که گويا ميان داعش و ايالات متحده کمترين ارتباطي وجود ندارد و تروريسم تکفيري، خط قرمز امنيتي واشنگتن در منطقه غرب آسيا و جهان محسوب مي شود. مروري بر اظهارات ترامپ در اين خصوص قابل تامل است.
«دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا در پاسخ به سؤالي در مورد احتمال فرار اسراي داعشي از سوريه در پي آغاز عمليات ترکيه در شمال سوريه، گفت اين افراد در صورت فرار به اروپا خواهند رفت.وي که در جمع گروهي از خبرنگاران صحبت مي‌کرد، با بيان اينکه اغلب اسراي داعشي که در اختيار کردها هستند از اتباع کشورهاي اروپايي‌اند، گفت: «آن‌ها از کشور ما نيامده‌اند. ما لطف بزرگي به آن‌ها (اروپايي‌ها) کرديم و به فرانسه، به آلمان و کشورهاي مختلف اروپايي گفتيم که دوست داريم خودتان اتباعتان را پس بگيريد. [آن‌ها گفتند] خوب، ما آن‌ها را نمي‌خواهيم، ما آن‌ها را نمي‌خواهيم. چطوره که شما آن‌ها را تحويل بگيريد. من گفتم ما هم آن‌ها را نمي‌خواهيم .»
ترامپ افزود: «هيچ‌کس آن‌ها را نمي‌خواهد. آن‌ها بد هستند، اما بالاخره کسي بايد حواسش به آن‌ها باشد. من گفتم ببينيد، ما به شما لطف بزرگي کرديم. آدم‌هايتان را بگيريد. آن‌ها را پس بگيريد. در بسياري از موارد، آن‌ها شهروندان اروپايي‌ها هستند، شهروندان فرانسه، آلمان. آن‌ها نمي‌خواستند آن‌ها را پس بگيرند. من به آن‌ها (اروپايي‌ها) يک شانس دادم، من به آن‌ها يک شانس ديگر هم دادم. من به آن‌ها شانس سومي هم دادم. حتي شانس چهارم هم دادم.»
بازتعريف تروريسم با مبارزه با تروريسم به طور كامل تفاوت دارد. در اين خصوص ايالات متحده آمريكا و متحدان آن در صدد بازتعريف داعش به سود اهداف تروريستي خود در منطقه بوده و موضوع مبارزه با داعش اساسا اصالتي ندارد. در اين ميان رويكرد دولت آمريكا، انگليس و متحدان آنها از جمله عربستان سعودي بايد مورد تحليل جدي قرار گيرد. در اين ميان ، ورود تركيه ورود به خاك سوريه به بهانه مقابله با کردها،مصداق مقابله با نظام دمشق است. اين مسئله طي روزهاي اخير به اثبات رسيده است.
«بکش تا کشته شوي»يا «نابود کن و نابود شو» خميرمايه نگاه استراتژيک ايالات متحده آمريکا نسبت به داعش را تشکيل مي دهد. تئوريسين ها و استراتژيست هاي آمريکايي بارها به مقامات کاخ سفيد اعم از دموکرات يا جمهوري خواه اعلام کرده اند که واشنگتن در راستاي اعمال سياست ها و راهبردهاي سياسي و فرهنگي خود در جهان اسلام و غرب آسيا نياز به «عوامل بر هم زننده» دارند. عوامل بازدارنده گروه ها يا افرادي هستند که ماحصل و برآورد نهايي بازي آنها بايد به
سود غرب در منطقه و جهان اسلام باشد. عمليات داعش در عراق نيز در همين راستا قابل تحليل و ارزيابي است. ناکامي غرب و مهره اصلي آن در منطقه يعني رياض از آنچه در منطقه مي گذرد، منجر به تحريک و تجهيز داعش از سوي آنان و تزريق دوباره بحران امنيت در منطقه شده است.
در چنين شرايطي مواردي مانند ادعاي آمريکا در خصوص مقابله با داعش به يک طنز تلخ مي ماند.
از ديد مقامات آمريکايي داعش بايد در غرب آيا دست به کشتار بزند و در همان محدوده جغرافيايي جهان اسلام نيز از بين برود. آمريکا در مواجهه با داعش تنها يک خط قرمز دارد و آن گسترش سطح عمليات داعش از منطقه غرب آسيا به آمريکا و اروپاست. اين در حالي است که واهمه شديد مقامات امنيتي اروپا از بازگشت هزاران عضو اروپايي داعش به داخل مرزهاي اتحاديه اروپا و حوزه شنگن نيز موضوعي نيست که بتوان آن را کتمان کرد.
بازي خونين و خطرناکي که اوباما در سال ۲۰۱۱ ميلادي در سوريه کليد زده بود دارد به پايان مي رسد! هر چند توطئه هاي واشنگتن در منطقه شامات ادامه خواهد داشت، اما خروج نيروهاي آمريکايي به معناي برهم ريختن پازلي است که دموکراتها و جمهوري‌خواهان آمريکايي از حدود هفت سال قبل و به صورت مشترک عليه دولت و ملت سوريه و متعاقبا ملت‌هاي منطقه چيده بودند. صورت مسئله در سوريه کاملا مشخص است! رسانه هاي غربي صراحتا از شکست غرب و ارتجاع عرب در سوريه خبر مي دهند. گروه‌هاي تکفيري و تروريستي در سوريه هر روز خود را در موقعيتي سخت تر و تنگنايي بيشتر مي بينند. روندي که تا نابودي مطلق گروه‌هاي تکفيري ادامه خواهد يافت. با خروج نيروهاي آمريکايي،ستون فقرات تروريسم تکفيري در سوريه در هم شکسته خواهد شد. موضوعي که به شدت مهره هاي متوحش آمريکا مانند محمد بن سلمان وليعهد سعودي را نگران ساخته است.اگر سوريه تا ديروز تنها نماد پايداري در برابر دشمنان قسم خورده جبهه مقاومت بود ، امروز به صورت همزمان به نماد پايداري و پيروزي تبديل شده است.تصميم اخير ترامپ نه يک تصميم احساسي ، بلکه محصول و خروجي هفت سال ناتواني و سرانجام شکست آمريکا در سوريه بوده است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای تنفس مصنوعی ترامپ به تروریسم تکفیری بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.