تصویب کمک ۴۰ میلیارد دلاری به کی‌یف در سنای آمریکا/ پنتاگون: اعزام نیرو به فنلاند و سوئد بعید نیست - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 66209
  پرینتخانه » اخبار, بین الملل تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1401 - 9:20 |

تصویب کمک ۴۰ میلیارد دلاری به کی‌یف در سنای آمریکا/ پنتاگون: اعزام نیرو به فنلاند و سوئد بعید نیست

در حالی‌که تخصیص کمک مالی هنگفت و بی‌سابقه ایالات متحده به اوکراین تنها منتظر امضای بایدن است و بسته جدید تسلیحات نظامی نیز در راه کی‌یف است، روسای ستادهای کل نیروهای مسلح روسیه و آمریکا تلفنی با یکدیگر درباره روند اوضاع در اوکراین تبادل نظر کردند.
تصویب کمک ۴۰ میلیارد دلاری به کی‌یف در سنای آمریکا/ پنتاگون: اعزام نیرو به فنلاند و سوئد بعید نیست

مجلس سنای ایالات متحده شب گذشته لایحه مربوط به تخصیص کمک‌های مضاعف به اوکراین به ارزش حدود ۴۰ میلیارد دلار را تصویب کرد. اکنون این ابتکارعمل باید به امضای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برسد.

 

جیک سالیوان، مشاور بایدن در مسائل امنیت ملی در یک نشست خبری به خبرنگاران یادآور شد که جو بایدن در جریان سفرش به آسیا، لایحه تخصیص کمک مالی بی سابقه به اوکراین به مبلغ حدود ۴۰ میلیارد دلار را امضا خواهد کرد. سالیوان همچنین از قانونگذاران آمریکایی برای تصویب سریع این لایحه تشکر کرد.

 

در همین رابطه، لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه صبح امروز، جمعه در این رابطه ابراز عقیده کرد که تصویب لایحه‌ای در سنای آمریکا در خصوص تخصیص کمک هنگف مالی به اوکراین را صحیح‌تر است “پرواز سریع پول مالیات دهندگان آمریکایی به لوله توپ” نامید.

 

اسلوتسکی در کانال تلگرامی خود نوشت: «مردم اوکراین نباید خوشحال باشند، برای اینکه همانطور که رویه سال‌های گذشته نشان داده، بیشتر این به اصطلاح کمک‌ها در مسیر کی‌یف به سرقت می‌رود و صرف رفاه و آرامش مردم اوکراین نخواهد شد، برای اینکه مقامات واشنگتن اهمیتی به آنها نمی‌دهند. و این بودجه به عرضه سلاح و کمک پیشنهادی آمریکا به کی‌یف در تخلیه انبارهای غلات صرف خواهد شد و این امر به معنای واقعی کلمه، غارت آخرین ذخیره غذای شهروندان اوکراینی خواهد بود، در حالی که هزینه جنگ نیابتی آمریکا علیه روسیه را تا “آخرین فرد اوکراینی” تأمین می‌کنند.»


حمایت کامل بایدن از الحاق سوئد و فنلاند به ناتو

 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا “حمایت کامل، جامع و همه‌جانبه” کشورش را از تصمیم سوئد و فنلاند برای درخواست عضویت در پیمان ناتو اعلام کرده است.

 

بایدن در کنار ماگدالنا اندرسون و سائولی نینیستو، نخست وزیران سوئد و فنلاند، ضمن حمایت از عضویت آنها در ناتو مدعی شد: پیوستن اعضای جدید به ناتو تهدیدی برای هیچ کشوری نیست.


پنتاگون امکان اعزام نیروهای آمریکایی به فنلاند و سوئد را بعید ندانست

 

جان کربی، سخنگوی پنتاگون شب گذشته، پنجشنبه، در یک نشست خبری اعلام کرد که ایالات متحده در حال مذاکره با مقامات فنلاندی و سوئدی در خصوص امکان اعزام نیروهای آمریکایی به خاک آنها است، البته تصمیم نهایی در این باره وجود ندارد.

 

کربی افزود: «گفت‌وگوها در این زمینه ادامه دارد و ما هنوز به تصمیم نهایی نرسیده‌ایم. ما اطمینان داریم که در صورت نیاز به تضمین‌های امنیتی خاص، آمریکا آنها را ارائه خواهد داد.»

 

به گفته وی، واشنگتن قویاً از پیشنهادهای هر دو کشور برای پیوستن به ائتلاف آتلانتیک شمالی حمایت کرده و آماده است در حین بررسی ابتکارات، به تضمین امنیت فنلاند و سوئد کمک کند.

 

سخنگوی پنتاگون در عین حال یادآور شد که آمریکا قصد ندارد برای کمک به اوکراین، نیروی نظامی به این کشور بفرستد. به گفته وی، رئیس جمهور آمریکا (جو بایدن) به صراحت اعلام کرده که نیروهای آمریکایی در اوکراین جنگ نخواهند کرد و این موضع گیری تغییری نکرده است.

|
برچسب ها
, ,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای تصویب کمک ۴۰ میلیارد دلاری به کی‌یف در سنای آمریکا/ پنتاگون: اعزام نیرو به فنلاند و سوئد بعید نیست بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.