ترس انگلیسی‌ها از توقف خرید نفت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 15389
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 18 دی 1398 - 22:57 |
«رسالت» وحشت غربی‌ها پس از شهادت سردار سلیمانی را بررسی‌کرد:

ترس انگلیسی‌ها از توقف خرید نفت

شهادت فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران نگراني‌ها در مورد کشتيراني در منطقه خليج‌فارس را افزايش داده است به‌ويژه شرکت‌هاي انگليسي که براي عبور از تنگه هرمز با هراسي خاص در اين باره سخن مي‌گويند.
ترس انگلیسی‌ها از توقف خرید نفت

| گروه سياسي| 
شهادت فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران نگراني‌ها در مورد کشتيراني در منطقه خليج‌فارس را افزايش داده است به‌ويژه شرکت‌هاي انگليسي که براي عبور از تنگه هرمز با هراسي خاص در اين باره سخن مي‌گويند زيرا قبل از شهادت سپهبد سليماني، ايران چندين بار اعلام کرده بود که اگر از صادرات نفت ايران جلوگيري شود اجازه عبور نفت‌کش ساير کشورها را از تنگه هرمز نخواهد داد.
جان تامسون، از مؤسسه شرکت امنيتي آماري انگليس دراين باره گفت: «حتي قبل از ترور ژنرال سليماني ما شاهد «افزايش استعلامات صاحبان تانکرها» بوديم که نگران تغيير تهديدات بودند.»
هر روز تعداد بيشتري از کشتي داران با مشاوران امنيتي غيرمسلح به خليج‌فارس مي‌روند تا جايي که شرکت‌هاي بيمه نرخ بيمه کشتي‌ها را افزايش داده‌اند و کشتي‌هاي انگليسي با اسکورت بيشتري وارد منطقه مي‌شوند. حتي امارات نيز با نگراني از تبعات ترور شهيد سليماني و انتقام ايران، به تمام کشورها هشدار داده است و سفارت آمريکا در عربستان نيز براي حملات موشکي با اين کشور به‌ويژه استان‌هاي نفت‌خيز يمن نيز هشدار داد.
در اين باره «رسالت» با حميدرضا ترقي و حسين نجابت، کارشناسان مسائل بين‌الملل گفت‌وگو مي‌کند.
*غربي‌ها بايد نگران عبور و مرور از تنگه هرمز باشند
حميدرضا ترقي، کارشناس مسائل بين‌الملل در گفت‌وگو با «رسالت» بيان کرد: «انگليس و تمام کشورهايي که از اقدامات جنايتکارانه آمريکا حمايت کردند در اين اقدام ناجوانمردانه شريک هستند. موضع‌گيري‌هاي شبکه BBC و شبکه‌هاي متعلق به انگليس نيز در روزهاي اخير کاملا مشهود است که حامي اين جنايت هستند و درصدد آن‌اند که موضع مردم کشور عليه آمريکا را کمرنگ جلوه دهند.»
وي افزود: «غربي‌ها بايد نگران عبور و مرور از تنگه هرمز باشند به‌ويژه اگر طرح صلح هرمز به تصويب کشورهاي منطقه نرسد و قرار براين باشد اجازه فروش نفت را به ايران ندهند يکي از گزينه‌ها براي مقابله با اين کشورها بستن تنگه هرمز است. بنابراين انگليس بايد نگران خروج انرژي موردنيازش از منطقه باشد. بعد از جنايت ترور سردار سليماني و همراهانش، اين تحرکات در منطقه تازه اول راه و احساس ناامني براي کشورهاي ديگر است.»
ترقي در پايان با اشاره اينکه بعد از شهادت سردار، قيمت نفت تغيير کرده است، اظهار کرد: «غربي‌ها و هم‌پيمانانشان هزينه اين جنايت را پرداخت خواهند کرد و اين هزينه چه درزمينه عبور و چه قيمت نفت بايد افزايش يابد. چطور کشور‌هاي غربي‌ مي‌توانند کشتيراني ايران را تحريم کنند اما ما بگذاريم به‌راحتي از آب‌هاي سرزميني ما عبور و به‌راحتي معاملات نفتي انجام دهند؟» 
*يکي از بهترين گزينه‌هاي ايران، بستن تنگه هرمز
حسين نجابت، نماينده اسبق مجلس و عضو کميسيون ويژه بررسي برجام در مجلس نهم در گفت‌وگو با «رسالت» بيان کرد: «يکي از بهترين گزينه‌هاي ايران براي ضربه زدن به کشورهاي غربي، بستن تنگه هرمز است. اين خصلت زورگويان و جوامع استکباري است و اگر با آن‌ها باقدرت برخورد نکنيم گستاخ‌تر مي‌شوند. نظام استکبار فقط منافع دنياي خود را مي‌بيند و اگر دنيايش به خطر بيفتد کاملا تسليم مي‌شود به دليل اينکه شهادت‌طلبي و ايثار را متوجه نمي‌شوند. آن‌ها فقط زبان زور را مي‌فهمند و اين برخوردها مي‌تواند اقتصادي و نظامي و حتي در حوزه‌هاي ديگر باشد.»
 وي در ادامه گفت: «گرفتن انتقام مهم‌ترين موضوع است تا انتظارات مردم مرتفع و توهين آن‌ها پاسخ داده شود. اکنون جنگ واقعي بين بيداري اسلامي و غربي‌ها به وجود آمده است و غربي‌ها با هر ضربه ايران شکست ايدئولوژيک خورده‌اند. آن‌ها مي‌خواهند دين دنياپرستي را بر عالم حاکم کنند که چنين کاري با دين ما سازگار نيست. کشور درگذشته نيز مي‌توانست تنگه هرمز را ببندد اما چون با اصول ديني سازگار نبود اين را انجام نداد.» 
نجابت افزود: «ايران بايد منافع اقتصادي آن‌ها را به‌طورجدي به خطر بيندازد و قدرت آن‌ها را در منطقه از بين ببرد. ما حتي بايد نيروهاي نظامي آن‌ها را از بين ببريم، تعبير امام خميني (ره) در مورد شهيد بهشتي در مورد شهيد سليماني نيز صدق مي‌کند که فرمودند: بهشتي يک ملت بود، بنابراين ما بايد ملت آن‌ها را زمين‌گير کنيم.» 
*شهادت سردار سليماني فصل جديدي در منطقه آغاز خواهد کرد
وي تأکيد کرد: «آمريکايي‌ها هر اقدامي عليه کشور انجام دادند باواسطه عناصر مزدورشان مانند صدام و منافقين بوده است، اما اين بار خود آمريکا به‌طور مستقيم وارد عمل شدند. حتي ترامپ به‌راحتي و با تکبر اعلام کرده است که من دستور داده‌ام، پس بايد منتظر جواب دندان‌شکن باشد.»
نجابت در پايان اظهار کرد: «اين جواب دندان‌شکن نه‌تنها از سوي ايران بلکه از سوي ساير کشورهاي جبهه مقاومت مانند لبنان، سوريه و يمن خواهد بود و سيد حسن نصرالله، دبير کل حزب‌الله لبنان نيز اشاره‌کرده است که ما انتقامي جداگانه از طرف خودمان خواهيم گرفت. با شهادت سردار سليماني فصل جديدي در منطقه آغاز خواهد شد.»

نویسنده : گروه سیاسی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای ترس انگلیسی‌ها از توقف خرید نفت بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.