تحریف دولتی‌ها - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 11412
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 02 آبان 1398 - 0:23 |
«رسالت» از ادعای دولت درباره نظر موافق رهبری حول لوایح چهارگانه گزارش می‌دهد؛

تحریف دولتی‌ها

چندي است که دولتي‌ها و اصلاح‌‌طلبان بر طبل پذيرش لوايح FATF و CFT مي‌کوبند. آنها با اعلام موضع‌ و تحت فشار قرار دادن مجمع تشخيص مصلحت در صدد آن هستند تا خواسته خود را برآورده کنند و به فکر منافع کشور نيستند.
تحریف دولتی‌ها

چندي است که دولتي‌ها و اصلاح‌‌طلبان بر طبل پذيرش لوايح FATF و CFT مي‌کوبند. آنها با اعلام موضع‌ و تحت فشار قرار دادن مجمع تشخيص مصلحت در صدد آن هستند تا خواسته خود را برآورده کنند و به فکر منافع کشور نيستند. ۳۰ مهر ماه، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور نيز در اين باره مطرح کرد: «با توجه به تصويب لوايح FATF و CFT در جلسه سران سه قوه و تأييد مقام معظم رهبري، مجمع تشخيص مصلحت نظام هر چه سريعتر اين لوايح را تصويب کند.» وي با اين سخنان ادعا کرد که نظر مقام معظم رهبري درباره اين لوايح مثبت است اما يک روز از اين ادعا نگذشته بود که روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهارات وي مبني بر نظر موافق مقام معظم رهبري در خصوص لوايح پالرمو و CFT را رد کرد.
در اطلاعيه روابط عمومي مجمع آمده است، رهبر معظم انقلاب، هيچ‌گونه اظهار نظر يا مکتوبي دال بر موافقت با تصويب و اجراي لوايح پالرمو و CFT نداشته اند. لذا انتظار مي رود مسئولين دولتي در نقل قول از مقام معظم رهبري جانب امانتداري را رعايت کنند. مجمع تشخيص مصلحت نظام جلسات و بررسي‌هاي خود را در خصوص اين لوايح فارغ از هر گونه فشار و اعمال نظر و با در نظر گرفتن منافع ملي پيگيري خواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين روح‌الله حسينيان رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامي درباره اين موضوع به «رسالت» گفت: «دولت‌ها بايد داراي پشتوانه‌اي براي تأیيد تصميم‌ها و نظرهايشان باشند، حال اين پشتوانه بايد مردمي يا سازمان‌هاي نظام حکومتي از جمله قوه قضائيه و قوه مقننه يا در نظام ما، مقام معظم رهبري باشد.»
اين عضو جبهه پايداري ادامه داد: «در حال حاضر دولت از حمايت مردم و سازمان‌هاي نظام حکومتي برخوردار نيست چراکه باتوجه به شکست برجام ايران متاسفانه به جهت نداشتن برنامه نسنجيده و بدون مطالعه بر روي رفتار آمريکا بايد غرامت پرداخت کند بدون آنکه امتيازي دريافت کند بايد امتيازهاي بسيار بدهد بنابراين اين موضوع باعث شد تا اعتماد مردم از دولت سلب شود.»
وي افزود: «با توجه به اين‌که قوه قضائيه، قوه مقننه و مجمع تشخيص مصلحت نيز از دولت حمايت جدي ندارند، آنها به ناچار متوسل مي‌شوند تا برخي از فرمايشات مقام معظم رهبري را به نفع خود تعبير کنند. قرآن در اين باره فرموده، آنهايي که در قلب‌شان بيماري وجود دارد قرآن را بر وفق و رضاي خود تحريف مي‌کنند.»
رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامي تصريح کرد: «در شأن مقام معظم رهبري نيست تا در اين مسائل دخالت کنند چراکه در صورت داشتن پيامدهاي بسيار منفي در تاريخ خداي‌ناکرده اين موضوع به نام ايشان تمام شود.»
حسينيان همچنين گفت: «دولتي‌ها به طور حتم با اين‌گونه موضع‌گيري‌ها نمي‌توانند اعتماد مردم را جلب کنند. آنها درباره اين موضوع يک بار ديگر نيز از قول مقام معظم رهبري سخن گفته‌بودند و دفتر رهبري آن را تکذيب و اعلام کرد که رهبري هيچ نظري در اين زمينه مطرح نکرده است بنابراين اين گونه موضع‌گيري‌ها به نفع دولت نيست.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای تحریف دولتی‌ها بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.