بیت کوین چیست و چگونه بیت کوین بخریم؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 69480
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳ |

بیت کوین چیست و چگونه بیت کوین بخریم؟

همان‌طور که کارشناسان میهن سیگنال پیش‌بینی کرده‌اند بیت کوین آینده بسیار درخشانی دارد. پس می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌ گذاری باشد. اکنون این سوال برای مبتدیان مطرح می‌شود که بیت کوین چیست و نحوه خرید آن چگونه است؟ با ما همراه باشید.
بیت کوین چیست و چگونه بیت کوین بخریم؟

همان‌طور که کارشناسان میهن سیگنال پیش‌بینی کرده‌اند بیت کوین آینده بسیار درخشانی دارد. پس می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌ گذاری باشد. اکنون این سوال برای مبتدیان مطرح می‌شود که بیت کوین چیست و نحوه خرید آن چگونه است؟ با ما همراه باشید.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز که در ژانویه ۲۰۰۹ به وجود آمده از ایده‌هایی پیروی می‌کند که توسط ساتوشی ناکاموتو بیان شده است. ساتوشی ناکاموتو یک نام مستعار برای فرد یا گروهی است که همواره ناشناس هستند. بیت کوین نسبت به مکانیزم‌های پرداخت آنلاین سنتی، نوید کارمزدهای کمتری را می‌دهد و برخلاف ارزهای دولتی، توسط یک مرجع غیرمتمرکز اداره می‌شود.

بیت کوین به‌عنوان یک نوع ارز دیجیتال شناخته می‌شود زیرا از رمزنگاری برای حفظ امنیت آن استفاده شده است. هیچ بیت کوین فیزیکی وجود ندارد، بیت کوین یک موجود مجازی است که در یک دفتر کل توزیع‌شده نگهداری می‌شود و همه به آن دسترسی شفاف دارند (اگرچه هر رکورد رمزگذاری شده است). تمام تراکنش‌های بیت کوین از طریق فرایندی به نام «ماینینگ» تأیید می‌شوند.

بیت کوین یک ارز غیرمتمرکز است، به این معنا که توسط هیچ فرد، سازمان، ارگان یا دولت خاصی کنترل نمی‌شود. علی‌رغم اینکه بیت کوین در اکثر نقاط جهان قانونی نیست، اما بسیار محبوب است و باعث راه‌اندازی صدها ارز دیجیتال دیگر شده است که در مجموع به آنها آلت کوین گفته می‌شود.

آشنایی با مکانیزم بیت کوین

در پاسخ به سؤال بیت کوین چیست می‌توان گفت شبکه بیت کوین مجموعه‌ای از رایانه‌ها است (که به هر یک از آن‌ها یک گره یا ماینر گفته می‌شود) که همگی کد بیت کوین را اجرا می‌کنند و زنجیره بلوکی آن را ذخیره می‌نمایند. این شبکه بلاک چین نام دارد. بلاک چین را می‌توان مجموعه‌ای از بلوک‌ها در نظر گرفت.

در هر بلوک مجموعه‌ای از تراکنش‌ها وجود دارد. از آنجا که همه رایانه‌هایی که در بلاک چین حضور دارند، فهرست بلوک‌ها و تراکنش‌های یکسانی دارند و می‌توانند بلوک‌های جدید را به‌وضوح ببینند، هیچ‌کس نمی‌تواند بلوکی را دستکاری کند یا یک بلوک تقلبی وارد شبکه نماید.

هرکسی، چه جزو ماینرهای شبکه باشد یا نه می‌تواند این تراکنش‌ها را در زمان واقعی مشاهده نماید. برای انجام یک عمل شرورانه، فرد باید ۵۱ درصد از رایانه‌هایی که شبکه بیت کوین را تشکیل می‌دهند در اختیار بگیرد و چنین چیزی تقریباً غیرممکن است. چون به گفته MIHANSIGNAL.COM بیت کوین امروزه چیزی حدود ۱۴۰۰۰ گره دارد و این تعداد همواره در حال افزایش است.

توکن‌های بیت کوین با استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی نگهداری می‌شوند که رشته‌های طولانی از اعداد و حروف بوده و از طریق الگوریتم رمزگذاری ریاضی که آنها را ایجاد می‌کند، به هم مرتبط شده‌اند. کلید عمومی (چیزی شبیه شماره حساب بانکی) به‌عنوان آدرسی است که در جهان منتشر می‌شود و دیگران می‌توانند بیت کوین را به آن ارسال کنند.

کلید خصوصی یک داده محافظت‌شده است و فقط برای تأیید انتقال بیت کوین استفاده می‌شود. کلیدهای بیت کوین را نباید با کیف پول بیت کوین که یک وسیله فیزیکی یا دیجیتالی است و تجارت بیت کوین را تسهیل می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد مالکیت کوین‌ها را ردیابی کنند، اشتباه گرفت. اصطلاح “کیف پول” مقداری گمراه‌کننده است، زیرا ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین به این معنی است که هرگز در کیف پول ذخیره نمی‌شود، بلکه در یک بلاک چین توزیع خواهد شد. با این حال، این اصطلاح در دنیای ارزهای دیجیتال رایج است و معمولاً هر جا سؤال بیت کوین چیست مطرح شود به کیف پول آن نیز اشاره می‌شود

چگونه بیت کوین بخریم؟

بیت کوین را تنها در چهار مرحله می‌توانید بخرید :

مرحله ۱: انتخاب صرافی، ایجاد حساب کاربری و احراز هویت

اولین گام در خرید بیت کوین شامل انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر است. ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال به شما امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را بخرید، بفروشید و نگهداری کنید.

برخی از محبوب‌ترین صرافی‌های خارجی عبارت‌اند از بایننس ، کوکوین ، کوینکس و بای بیت و … . این صرافی‌ها از نظر تعداد امکاناتی که ارائه می‌دهند رشد قابل‌توجهی داشته‌اند. در این میان صرافی‌های ایرانی هم وجود دارند که ممکن است نسبت به گزینه‌های خارجی امکانات کمتری داشته باشند مثل نوبیتکس ، والکس ، اوکی اکسچنج و بیت پین و تبدیل و … .

توصیه میکنیم مقاله زیر را بخوانید:

معرفی و مقایسه بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی از نگاه میهن سیگنال

نکته مهمی که باید در هنگام ایجاد یک حساب در یک صرافی ارز دیجیتال به آن توجه کنید، استفاده از روش‌های اینترنتی ایمن است. این روش‌ها شامل احراز هویت دومرحله‌ای و یک رمز عبور طولانی و منحصر به فرد است که شامل انواع حروف کوچک، حروف بزرگ، کاراکترهای خاص و اعداد است.

مرحله ۲: حساب کاربری خود در صرافی را شارژ کنید

پس از انتخاب صرافی، ایجاد حساب کاربری، انجام مراحل احراز هویت و تأیید هویت، باید حساب کاربری خود را با یکی از توکن های رایج شارژ کنید تا بتوانید ارز دیجیتال معامله کنید. مثلا ترون یک گزینه خوب برای اینکار است چون هم غیر متمرکز است و هم کارمزد کمی دارد. اما توکن تتر در حال حاضر ریسک های زیادی برای تحریم دارد و ما توصیه میکنیم بجای آن از توکن های غیر متمرکز مثل دای (DAI) استفاده کنید.

مرحله ۳: خرید بیت کوین و ارز های دیجیتال

پس از انتخاب صرافی و شارژ حساب، می‌توانید بیت کوین (یا سایر ارزهای دیجیتال) را خریداری کنید. در سال‌های اخیر، صرافی‌های ارزهای دیجیتال از نظر نقدینگی و وسعت ویژگی‌های خود، رشد قابل‌توجهی داشته‌اند. تغییرات عملیاتی در صرافی‌های ارزهای دیجیتال موازی با تغییر در درک ارزهای دیجیتال پیش رفته است. صنعتی که زمانی به‌عنوان یک کلاهبرداری یا بسیار مشکوک تصور می‌شد، امروزه به صنعتی قانونی تبدیل شده که توجه همه بازیگران بزرگ صنعت خدمات مالی را به سمت خود جلب کرده است.

مرحله ۴: ذخیره‌سازی ایمن از طریق نصب کیف پول

کیف پول بیت کوین و ارز دیجیتال مکانی برای ذخیره امن‌تر دارایی‌های دیجیتال است. نگه داشتن ارزهای دیجیتال خود در خارج از صرافی و ذخیره آن در کیف پول شخصی شما تضمین می‌کند که تنها شما کنترل کلید خصوصی وجوه خود را در دست دارید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که وجوه را در خارج از صرافی ذخیره کنید و از خطر هک شدن صرافی و از دست دادن وجوه خود جلوگیری نمایید.

اگرچه اکثر صرافی‌ها برای کاربران خود کیف پول ارائه می‌دهند، اما امنیت، کسب و کار اصلی آنها نیست. ما معمولاً استفاده از کیف پول صرافی را برای دارایی‌های بزرگ یا بلندمدت ارزهای دیجیتال توصیه نمی‌کنیم. امکانات برخی از کیف پول‌ها نسبت به دیگر موارد از آنها بیشتر است. برخی فقط مربوط به بیت کوین هستند و برخی توانایی ذخیره انواع مختلفی از آلت کوین‌ها را دارند. برخی از کیف پول‌ها امکان تعویض یک توکن با توکن دیگر را نیز ارائه می‌دهند.

در این میان می‌توانید از کیف پول‌های داغ (کیف پول‌های آنلاین) یا کیف پول‌های سرد (کیف پول‌های کاغذی یا سخت‌افزاری) استفاده کنید. یک کیف پول داغ یک نرم‌افزار است که می‌توانید آن را روی گوشی موبایل خود نصب کنید. یک کیف پول سرد یک قطعه سخت‌افزاری شبیه یک فلش مموری است که امنیت بیشتر و البته قیمت بالاتری دارد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفیده بوده باشد. اگر سوالی دارید شاید پاسخ خود را در مقاله آموزش ورود به ارزهای دیجیتال برای تازه ‌واردان پیدا کنید.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.