بهترین مراکز فروش رزین پرولایت سختی گیر - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 89301
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 04 مرداد 1402 - 15:31 |

بهترین مراکز فروش رزین پرولایت سختی گیر

سلامت آب آشامیدنی از اهمیت زیادی برخوردار است. روش‌های مختلفی برای سنجیدن کیفیت آب وجود دارد. گاها شرایطی پیش می‌آید که برخی یون‌ها و مواد معدنی بیش از حد مجاز در آب وجود دارند؛ که در این صورت، به آن آب سخت گفته می‌شود.
بهترین مراکز فروش رزین پرولایت سختی گیر

سلامت آب آشامیدنی از اهمیت زیادی برخوردار است. روش‌های مختلفی برای سنجیدن کیفیت آب وجود دارد. گاها شرایطی پیش می‌آید که برخی یون‌ها و مواد معدنی بیش از حد مجاز در آب وجود دارند؛ که در این صورت، به آن آب سخت گفته می‌شود.

سختی آب نه تنها برای سلامتی افراد به عنوان آشامیدنی مشکل ایجاد می‌کند؛ بلکه در صنایع و سیستم‌ها نیز مشکلات متعددی به وجود می‌آورد. راهکار‌های مختلفی برای کاهش سختی آب وجود دارد؛ برای مثال می‌توان از رزین پرولایت استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع رزین کاتیونی و رزین سختی گیر آشنا کنیم و به کاربرد هر یک بپردازیم.

رزین کاتیونی پرولایت چیست؟

استفاده از رزین پرولایت، به عنوان یکی از راه‌های متداول و کاربردی برای از بین بردن سختی آب به شمار می‌آید. در صورتی که غلظت یون‌ها و مواد محلول در آب بالاتر از حد نرمال باشد، به نام آب سخت شناخته می‌شود. معمولا وجود یون‌های مثبت بیشتر باعث ایجاد سختی در آب می‌شود.

رزین سختی گیر با فرایند تبادل یونی باعث جذب یون‌های مثبت موجود در آب می‌شود و با این ساز و کار سختی آب کاهش می‌یابد. رزین کاتیونی پرولایت با ایجاد محیطی مناسب جهت تبادل یون‌ها، مبادله یون‌های مثبت با سدیم را امکان پذیر می‌سازد.

سختی آب در اکثر آب دریا‌ها، چاه‌ها و آب‌های جاری دیده می‌شود. در صورت استفاده از آب سخت، به دلیل زیاد بودن غلظت مواد محلول، احتمال رسوب و آسیب رسیدن به دستگاه‌ها نیز بالا می‌رود. استفاده از آب سخت در منازل و صنایعی هم‌چون داروسازی و سیستم‌های تاسیساتی توصیه نمی‌شود.

انواع رزین پرولایت سختی گیر

رزین پرولایت با تفاوت در ویژگی‌های ساختاری می‌تواند انواع گوناگونی داشته باشد. از پرکاربردترین رزین سختی آب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رزین کاتیونی

رزین کاتیونی به منظور از بین بردن یون‌های مثبت مضاعف در آب سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رزین سختی گیر در دو حالت قوی و ضعیف تولید می‌شوند؛ که هریک کاربرد متفاوتی از هم دارند. از پرکاربردترین رزین‌های این دسته بندی می‌توان به رزین پرولایت C100 و C100E اشاره کرد.

رزین کاتیونی پرولایت با شرایطی که ایجاد می‌کند؛ باعث حذف دو مورد از مهم‌ترین یون‌های مثبت ایجاد کننده سختی آب می‌شود. رزین سختی گیر کاتیونی می‌تواند یون سدیم را با کلسیم و منیزیم تعویض کند و به این ترتیب کیفیت آب را افزایش دهد.

در برخی موارد به این رزین، رزین سختی گیر آب نیز گفته می‌شود.

  • رزین آنیونی

برای حذف یون‌های منفی در آب به منظور کاهش سختی، می‌توان از رزین آنیونی استفاده کرد. رزین آنیونی نیز مشابه با رزین پرولایت سختی گیر کاتیونی در دو نوع ضعیف و قوی تولید می‌شود. نوع قوی رزین آنیونی کاربرد گسترده ای در صنعت تصفیه آب ایفا می‌کند.

از مشهورترین نوع رزین آنیونی می‌توان به رزین A400 اشاره کرد؛ که از نوع رزین‌های قوی است. عملکرد رزین A400 به این صورت است که حذف سیلیکا را انجام می‌دهد. در نتیجه این عمل، کاهش سختی آب تا حد زیادی رخ می‌دهد.

  • رزین میکس بد

در صورتی که حذف همزمان یون‌های مثبت و منفی به منظور کاهش سختی آب نیاز باشد؛ در این شرایط از رزین میکس بد استفاده می‌شود. رزین میکس بد از رزین کاتیونی و آنیونی تشکیل شده است و به طور همزمان ویژگی هر دو این رزین‌های سختی گیر را در خود دارد. استفاده از این نوع رزین می‌تواند در کاهش سختی آب تاثیر زیادی داشته باشد.

از پرکاربردترین رزین‌های میکس بد می‌توان مدل MB400 را نام برد. این رزین قابلیت حذف یون‌های کلسیم، کلرید، منگنز و منیزیم را دارد. کاربرد رزین MB400 در صنایع و آزمایشگاه‌ها است.

قیمت رزین پرولایت

قیمت رزین سختی گیر با توجه به این که یک محصول وارداتی است با تغییرات زیادی همراه است. به دلیل نوسانات بازار ارز، قیمت رزین کاتیونی به طور دقیق مشخص نیست و روزانه قیمت آن به روز رسانی می‌شود. با توجه به تفاوت‌های ساختاری، قیمت رزین پرولایت سختی گیر نیز متفاوت است. البته در صورتی که به دنبال قیمت رزین سختی گیر آب می‌باشید، می‌توانید با یک جستجوی ساده در گوگل، از آخرین قیمت‌های آن مطلع شوید.

بهترین مراکز فروش رزین

از بهترین مراکز برای خرید رزین پرولایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دموکریس به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده انواع رزین سختی گیر در داخل کشور شناخته می‌شود. دموکریس سالیان متوالی به عنوان برترین فروشنده در بازار ایران شناخته می‌شود. این مجموعه به دلیل حجم واردات بالای خود، همواره محصولاتی با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. اگر قصد خرید رزین کاتیونی پرولایت را دارید، یکی از بهترین گزینه‌ها، بازرگانی دموکریس می‌باشد.

با توجه به بررسی‌های ما پیرامون خرید رزین سختی گیر آب، دموکریس به عنوان برترین واردکننده، یکی از بهترین انتخاب برای افراد داخل کشور خواهد بود.

یکی از مراکز فروش معتبر رزین سختی گیر، پرولایت (purolite.com) می باشد. این مجموعه بیش از ۱۰۰۰ محصول تجاری تولید می‌کند؛ که در صنایع گوناگون کاربرد دارند. رزین‌های تولید شده توسط پرولیت نه تنها به منظور از بین بردن سختی آب کاربرد دارند؛ بلکه در استخراج فلزات ارزشمندی همچون طلا و نقره نیز نقش مهمی ایفا می‎کنند. شرکت پرولایت به عنوان تولید کننده اصلی این محصولات شناخته می‌شود و محصولات خود را در سرتاسر دنیا و از طریق شرکت‌های بازرگانی پخش می‌نماید.

البته خرید رزین کاتیونی و آنیونی پرولایت به صورت مستقیم از این شرکت در کشور ما وجود ندارد و حتما باید از شرکت‌های واردکننده این محصول خرید خود را انجام دهید.

علی بابا (Alibaba) با سابقه بیش از یک قرن، یکی از پیشروان تجارت عمده فروشی در سطح جهان است. خرید و فروش محصولات مختلفی نظیر رزین کاتیونی در این پلتفرم امکان پذیر است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت علی بابا چین، معرفی انواع تامین کنندگان این محصول در بیشتر کشورها می‌باشد. از همین رو خریدار نهایی محصول می‌تواند به راحتی و بدون هیچگونه واسطه‌ای، رزین کاتیونی پرولایت خود را خریداری نماید.

البته این وبسایت نیز در کشور ما کارایی نداشته، و مصرف کننده نهایی نمی‌تواند به صورت مستقیم اقدام به خرید رزین سختی گیر کاتیونی پرولایت نماید.

سخن پایانی

یکی از مواردی که باید دقت زیادی به آن شود؛ کیفیت آب مصرفی است. گاها به دلیل زیاد بودن غلظت یون ها در آب، به آن آب سخت گفته می‌شود. از راهکارهای افزایش کیفیت آب، می‌توان به استفاده از رزین پرولایت اشاره کرد. به منظور تهیه این محصول وارداتی باید به کیفیت و کارایی آن دقت کافی را داشته باشید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای بهترین مراکز فروش رزین پرولایت سختی گیر بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.