بررسی بروکر آلپاری - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 101685
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 23 خرداد 1403 - 13:54 |

بررسی بروکر آلپاری

بروکر آلپاری یکی از قدیمی‌ترین کارگزارانی محسوب می‌شود که به ایرانیان خدمات ارزی ارائه می‌دهد. بعید است یک تریدر فارکس ایرانی نام آلپاری را تاکنون نشنیده باشد! Alpari را اکثر ایرانیانی که در فارکس فعالیت دارند به‌طور کامل می‌شناسند.
بررسی بروکر آلپاری

بروکر آلپاری یکی از قدیمی‌ترین کارگزارانی محسوب می‌شود که به ایرانیان خدمات ارزی ارائه می‌دهد. بعید است یک تریدر فارکس ایرانی نام آلپاری را تاکنون نشنیده باشد! Alpari را اکثر ایرانیانی که در فارکس فعالیت دارند به‌طور کامل می‌شناسند.

تنوع نمادهای معاملاتی در بروکر آلپاری به شدت بالا بوده و به دارایی‌هایی همچون جفت ارزها، ارزهای دیجیتال، سهام، فلزات گرانبها، شاخص‌ها و غیره دسترسی دارید. در آلپاری به موفقیت کاربران اهمیت زیادی داده می‌شود به همین خاطر هم سیستم ارائه سیگنال AutoChartist که یک سیستم تحلیل بین‌المللی است به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین آلپاری بونوس‌های متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌کند که با استفاده از آن می‌توانند معامله نموده و سود خود را دریافت کنند. برای آشنایی بیشتر با بروکر آلپاری و مزایای آن می‌توانید لینک روبرو https://soodup.com/broker/alpari را بخوانید.

معرفی بروکر آلپاری

بروکر آلپاری یک کارگزار ارائه‌دهنده جفت ارزها و CFD به شمار می‌رود که در ۲۴ دسامبر ۱۹۹۸ در شهر کازان روسیه تأسیس گردید. این شرکت از آن زمان تاکنون توانسته است تا به یکی از بازیگران مهم صنعت تریدینگ بدل شود. این بروکر بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت دارد و در حال حاضر یکی از بزرگترین بروکرهایی محسوب می‌شود که به ایرانیان خدمات در زمینه تولید ارائه می‌دهد!

شما در بروکر آلپاری می‌توانید بیش از ۲۵۰ نماد معاملاتی از جمله جفت ارزها، CFD، شاخص‌ها، سهام، طلا، نفت، ارزهای دیجیتال و غیره را به راحتی خرید و فروش نمایید.

تاریخچه بروکر آلپاری

کارگزاری آلپاری همواره تاریخچه پر فراز و نشیبی را تجربه کرده و همه سال‌ها برای بروکر یکسان نبوده است! بروکر آلپاری در طول فعالیت خود مسیر پر افت و خیزی را پشت سر گذاشته است!

از زمانی که رگولاتوری اکثر نهادهای معتبر جهانی را در اختیار خود داشت و از معتبرترین بروکرهای بین المللی به شمار می‌رفت، تا هنگامی که پس از ماجرای فرانک سوئیس با ورشکستگی شعبه انگلستان خود با مشکلاتی مواجه گردید و امروز که دوباره فعالیت‌های خود را گسترش داد و رشد بسیار زیادی را از آن خود نمود.

پیش از بحران فرانک سوئیس که منجر به ورشکستگی بروکر آلپاری در شعبه‌های انگلستان و امریکا شد، این بروکر از بروکرهای پیشرو در جهان به حساب می‌آمد.

بحران فرانک سوئیس سبب گردید تا بروکرهای بسیاری افت قابل توجهی را تجربه نمایند. از جمله بروکر Alpari که در شعبه انگلستان خود دچار ورشکستگی شده و مجبور شد تا شعبه آمریکا خود را تعطیل کند. چند سال طول کشید تا بروکر بتواند مجددا خود را بازیابی کند و به شرایط گذشته خود بازگردد.

در حال حاضر هم برخی افراد ناآگاه شایعه ورشکستگی بروکر آلپاری را به کل شرکت نسبت می‌دهند که این موضوع صحت ندارد. آقای آندری داشین که بنیان‌گذار الپاری است و از غول‌های این حوزه به شمار می‌رود، تصمیم هوشمندانه‌ای را اتخاذ کرد و بعد از افولی که داشت برند FXTM را تأسیس نمود. او توانست به سرعت به اعتبار و جایگاه خوبی دست یابد.

در حال حاضر هم شرکت آلپاری و هم شرکت FXTM زیرمجموعه Exinity Limited هستند و با بیش از ۲۲ سال تجربه در مارکت با مدیریت آقای داشین، توانسته‌اند تا به مشتریان بسیاری از سرتاسر دنیا خدمات‌رسانی کنند.

بروکر Alpari یکی از بزرگ‌ترین کارگزاران فارکس بوده که طی سال‌های فعالیت خود در ایران، تجربه‌های زیادی کسب کرد و به همین دلیل با نیاز اکثر تریدرهای ایرانی آشنایی کامل دارد.

در حال حاضر، این کارگزار به‌عنوان یک بازیگر اصلی در صنعت فارکس شناخته می‌شود که طیف گسترده‌ای از خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهد. ناگفته نماند که برخی از دفاتر جهانی آلپاری هم اکنون در روسیه، اوکراین، بلاروس، بلیز، مولداوی، موریس، سنت وینسنت گرنادین‌ها، ازبکستان، قزاقستان و گرجستان قرار دارند.

آیا بروکر آلپاری معتبر است؟

اعتبار و خوشنامی بروکر آلپاری را می‌توانیم از چند جهت مختلف بررسی کنیم. وقتی عنوان می‌شود که یک بروکر معتبر است، یعنی در بازار مالی خوشنام و باسابقه بوده و بعید است که فعالیت‌های کلاهبردارانه انجام دهد یا حیثیت خود را با عدم پاسخگویی به کاربران با خطر مواجه سازد. اعتبار یک بروکر آلپاری را می‌توان در چند معیار خلاصه کرد:

رگولاتوری بروکر آلپاری

رگولاتور یک نهاد ناظر مالی به حساب می‌آید که فعالیت‌های شرکت‌های مالی را تنظیم کرده و به قاعده در خواهد آورد. همچنین رگولاتوری می‌تواند به صورت دولتی یا خصوصی باشد. حتی این مقوله می‌تواند بین‌المللی باشد یا صرفاً منطقۀ خاصی را پوشش دهد. بروکر آلپاری تحت رگولاتوری چندین نهاد نظارتی فعالیت کرده تا از این طریق شفافیت و امنیت مشتریان خود را تأمین نماید.

سابقه و پیشینه بروکر آلپاری

هر چقدر که بروکری باسابقه‌تر باشد، احتمال کمتری وجود دارد که دست از پا خطا کند. چراکه راه درازی را برای جمع‌آوری اعتبار خود طی کرده است و به همین راحتی‌ها هم حاضر نخواهد بود که از آن دست بشوید.

بروکر آلپاری در سال ۱۹۹۸ تأسیس گردید و از این نظر باسابقه و معتبر به شمار می‌رود. آلپاری توانست طی ۲۵ سابقه‌ خود، حوزۀ فعالیت‌هایش را به بازارهای جدید و مناطق گوناگون گسترش دهد.

باوجود مشکلاتی که کارگزاری‌ها در توسعۀ خود با آن مواجه می‌شوند، آلپاری موفق شد تا بیش از ۲ میلیون مشتری وفادار از سراسر جهان را به خود جذب نماید. از آنجاکه بروکر آلپاری از زبان فارسی و کاربران ایرانی هم پشتیبانی می‌کند، لذا در میان کاربران ایرانی نیز محبوبیت زیادی دارد. کاربران می‌توانند تنها با واریز یک دلار معاملات خود را در آلپاری شروع نموده و از امکانات متنوع آن بهره ببرند.

جوایز و افتخارات متعدد بروکر آلپاری

بروکر آلپاری اخیراَ در مراسمی که از سوی تیم اسمارت‌ویژن در شهر دبی برگزار شده بود، توانست جایزۀ معتبرترین کارگزار فارکس ۲۰۲۴ را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که پیش از این هم در رویداد بزرگ خاورمیانه در ژانویه ۲۰۲۴ این کارگزاری موفق شده بود تا عنوان برترین بروکر CFD را بابت خدمات معاملاتی و همچنین نگاه مثبت کاربران از آن خود نماید.

دفتر بروکر آلپاری کجا است؟

برای بسیار از افراد این موضوع بسیار اهمیت دارد که پیش از باز کردن حساب در یک بروکر فارکس بدانند که دفتر مرکزی آن در کدام کشور قرار گرفته است. البته که برای کاربران ایرانی این موضوع اهمیت بیشتری خواهد داشت، چرا که با وجود تحریم‌هایی که اتفاق می‌افتد برخی شرکت‌ها ناچار به قطع خدمات خود به کاربران ایرانی می‌شوند. در این رابطه باید اشاره کنیم که در حال حاضر برخی از دفاتر جهانی آلپاری در روسیه، اوکراین، بلاروس، بلیز، مولداوی، موریس، سنت وینسنت گرنادین‌ها، ازبکستان، قزاقستان و گرجستان واقع شده‌اند. ضمن اینکه دفتر مرکزی آلپاری در موهلی قرار گرفته است.

جدول معرفی انواع حساب آلپاری

در این بخش برخی از انواع حساب‌های آلپاری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مشخصات حساب استاندارد MT4 حساب Pro ECN حساب EcN MT4 حساب استاندارد MT5
حداقل واریزی ۲۰ دلار ۵۰۰ دلار ۳۰۰دلار ۱۰۰ دلار
مارجین برای پوشش معامله ۵۰ درصد ۵۰ درصد ۵۰ درصد ۵۰ درصد
حداکثر حجم یک سفارش، لات ۵۰ ۱۰۰ ۱۰۰ ۵۰
حداکثر تعداد سفارشات باز ۵۰۰ ۱۵۰۰ ۱۵۰۰ ۵۰۰
حداکثر تعداد سفارشات معلق ۱۰۰ ۳۰۰ ۳۰۰ ۵۰۰
استاپ اوت ۲۰ درصد ۶۰ درصد ۶۰ درصد ۲۰ درصد
کمیسیون ….. ۱۶ دلار برای هر یک میلیون دلار ….. …..

نمادهای قابل معامله بروکر آلپاری

نمادهای معاملاتی نقش قابل توجهی در انتخاب یک بروکر ایفا خواهند کرد. به‌گونه‌ای که هر چه تعداد نمادهای معاملاتی عرضه شده توسط بروکر بیشتر باشد، تنوع و موقعیت کسب سود برای معامله‌گر نیز به همان اندازه بیشتر می‌شود. این بروکر گستره‌ای وسیع از ابزارهای معاملاتی را در اختیار شما قرار خواهد داد که اکثر آن‌ها از CFD (قراردادهای مابه‌التفاوت) محسوب می‌شوند.

افزون بر ۶۰ جفت‌ارز بازار فارکس، شما می‌توانید کالاهایی از جمله طلا، نقره، نفت خام و گاز طبیعی را نیز در بروکر معامله کنید. همچنین شما قادر خواهید بود تا به ۱۱ شاخص جهانی و سهام ۱۰ شرکت برتر ایالات متحده آمریکا هم دسترسی داشته باشید. به طور کلی Alpari در مجموع بیش از ۲۵۰ نماد معاملاتی را در به شما عرضه می‌کند.

ثبت نام در بروکر آلپاری

برای ایجاد حساب کاربری و ثبت نام در آلپاری، ابتدا باید وارد سایت آلپاری شوید. پس از ورود به این سایت، مشخصات دقیق خود از جمله نام و نام خانوادگی (به زبان انگلیسی)، آدرس ایمیل معتبر و شماره همراه خود (بدون صفر ابتدایی) را وارد سایت کنید. پس از ورود اطلاعات، می‌بایست تیک پذیرش قوانین را بزنید و بر روی گزینه ادامه کلیک فرمایید.

در مرحله بعدی، تابعیت کشور و شهر محل سکونت خود را باید وارد کرده و بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید. در ادامه، باید یکی از ۲ روش را برای دریافت کد تاییدیه برای بروکر انتخاب نمایید:

در روش اول برای شما ایمیل ارسال خواهد شد. در روش دوم، کد به شماره همراه شما ارسال می‌گردد.

البته باید بگوییم که روش دوم قطعا سریع‌تر و بهتر است و توصیه می کنیم این روش را انتخاب کنید. پس از دریافت کد تاییدیه و وارد کردن این کد در کادر موردنظر، با کلیک روی گزینه اتمام ثبت نام، به مرحله بعدی راه می‌یابید. در این مرحله، باید رمز عبوری را برای حساب کاربری خود مشخص نموده و سپس روی گزینه فعال سازی کلیک فرمایید. دقت داشته باشید که رمز عبور حداقل بایستی دارای ۸ کاراکتر و شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد باشد. در نهایت، سعی کنید این پسورد را در جایی امن یادداشت نمایید تا آن را از یاد نبرید.

مشکل ورود به بروکر آلپاری

یکی از مشکلاتی که تریدرهای ایرانی همیشه با آن روبرو هستند، مسدود شدن سایت بروکرهای آن‌ها خواهد بود! این مورد برای بروکر آلپاری نیز صدق می کند.

متاسفانه باید بگوییم که در حال حاضر سایت بروکر آلپاری مسدود بوده و برای ورود به آن بایستی حتما از VPN استفاده نمایید. توجه داشته باشید که این مسدودی از سمت ایران رخ داده است و ربطی به تحریم‌ها یا خود بروکر ندارد.

پلتفرم های معاملاتی آلپاری

در بروکر آلپاری چندین پلتفرم معاملاتی در نظر گرفته شده که شامل متاتریدر ۴، متاتریدر ۵، وب تریدر و پلتفرم Fix-Contract برای باینری آپشن و پلتفرم Alpari-Invest است که شما می‌توانید برای کاربردهای مختلف خود، هر کدام را لازم دارید مورد استفاده قرار دهید. در ادامه به صورت کامل به بررسی پلتفرم های بروکر آلپاری خواهیم پرداخت.

  • پلتفرم متاتریدر ۴

برای دانلود متاتریدر ۴ می‌توانید از وب سایت آلپاری یا وب سایت رسمی MQL استفاده کنید. پلتفرم متاتریدر ۴ برای نسخه ویندوز، اندروید و iOS در دسترس قرار دارد.

  • پلتفرم متاتریدر ۵

اگر می‌خواهید متاتریدر ۵ را دانلود کنید، این کار از طریق بخش پلتفرم‌های وب سایت آلپاری قابل انجام است، همچنین از خود سایت MQL نیز امکان دانلود این پلتفرم وجود خواهد داشت. ضمن اینکه این پلتفرم برای نسخه‌های ویندوز، اندروید و iOS وجود دارد.

  • پلتفرم Fix-Contract

در بروکر آلپاری یک پلتفرم معاملاتی به نام Fix-Contract است که برای معاملات باینری آپشن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افرادی که می‌خواهند در بخش باینری آپشن ترید کنند، بایستی از این پلتفرم بهره بگیرند. این پلتفرم نسخه وب دارد و بدین ترتیب شما می‌توانید به راحتی بدون نصب، روی آن تریدهای خود را انجام دهید.

  • وب تریدر

پلتفرم وب تریدر به معنای نسخه آنلاین و بدون نیاز به نصب بوده که برای متاتریدر در برخی از کارگزاری‌ها ارائه خواهد شد. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد تا نیازی به نصب پلتفرم متاتریدر نداشته باشید و مستقیما در کروم یا فایرفاکس خود آن را اجرا و روی آن معامله نمایید.

جمع بندی

اینکه بروکر آلپاری پلتفرم خوب و مناسبی برای شما است یا خیر، کاملا به سبک معاملاتی و نیازهای شما بستگی خواهد داشت! همان‌گونه که اشاره شد، این بروکر در حال حاضر یکی از گزینه‌های مناسب برای فعالیت به شمار می‌آید.

هرچند این بروکر در شعبه‌ای که به ایرانیان خدمات عرضه می‌کند از رگولاتوری چندان قدرتمندی برخوردار نیست، اما به لطف سابقه بسیار زیاد و گردش مالی بسیار خوبی که دارد می‌توان با درصد اطمینان بالاتری به آن تکیه کرد و برای معاملات از آن بهره گرفت.

آلپاری نشان داده است که برای مشتریان و اعتبار خود ارزش زیادی قائل بوده و با وجود اینکه بروکرهای بسیاری خدمات خود به ایران را قطع کردند، همچنان بدون هیچگونه مشکلی مشتریان ایرانی را می‌پذیرد.

اگرچه که عملکرد هیچ بروکری را نمی‌توان برای آینده تضمین کرد، اما در حال حاضر می‌توان آن را گزینه مناسبی برای فعالیت عنوان کرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای بررسی بروکر آلپاری بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.