برای شروع یادگیری جوجه کشی چه دستگاهی خریداری کنیم ؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 65702
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 22 اردیبهشت 1401 - 11:30 |

برای شروع یادگیری جوجه کشی چه دستگاهی خریداری کنیم ؟

فصل بهار بهترین فصل برای جوجه کشی طبیعی و همینطور جوجه کشی با دستگاه های جوجه کشی است. با توجه به دما و رطوبت موجود در این فصل، مهیا کردن شرایط جوجه کشی بسیار آسان است و از سویی دیگر پرنده ها نیز میل بیشتری به جفتگیری و تولید تخم های نطفه دار دارند.
برای شروع یادگیری جوجه کشی چه دستگاهی خریداری کنیم ؟

فصل بهار بهترین فصل برای جوجه کشی طبیعی و همینطور جوجه کشی با دستگاه های جوجه کشی است. با توجه به دما و رطوبت موجود در این فصل، مهیا کردن شرایط جوجه کشی بسیار آسان است و از سویی دیگر پرنده ها نیز میل بیشتری به جفتگیری و تولید تخم های نطفه دار دارند.

جدای از قضیه ی کرچی پرندگان و جوجه کشی طبیعی آنها، استفاده از تخم های نطفه دار تازه برای جوجه کشی از پرندگان در این فصل فرصت بسیار خوبی برای تولید جوجه یک روزه سالم و باکیفیت می باشد. در این مقاله یک راهنمای دسته اول برای افرادی که به تازگی با دستگاه های جوجه کشی آشنا شده اند و میخواهند جوجه کشی کنند آماده کرده ایم تا بتوانند بهترین انتخاب را برای این مورد داشته باشند.

از کجا شروع کنیم ؟

در وحله ی اول بهتر است کمی در مورد جوجه کشی در اینترنت تحیقیق کنید . به لطف وجود شرکت های همچون اسکندری ، دماوند و … اطلاعات بسیاری در مورد استفاده از دستگاه های جوجه کشی و روش های بهینه ی جوجه کشی در نت فارسی وجود دارد. در برخی از موارد این دیتاها حتی در اینترنت بین المللی نیز به اشتراک گذاشته نشده است که این ارزشمندی دیتاهای این حوزه را در زبان فارسی نشان میدهد.

شناسایی برند ها :

آشنایی با برندهای مختلف گام دوم می باشد. در صورتی که آشنایی صحیحی از دستگاه های جوجه کشی داشته باشید میتوانید یکی از مهمترین گامهای انتخاب دستگاه جوجه کشی که همان انتخاب برند می باشد را به راحتی پشت سر بگذارید. در بین تولید کنندگان جوجه کشی ماشین جوجه کشی اسکندری با توجه به قدمت و گستردگی تولید و خدمات ، بزرگترین و بهترین شرکت موجود می باشد. استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در تولید دستگاه های جوجه کشی ، آپدیت های منظم برای دستگاه های، ارائه ی تجهیزات جانبی متنوع، خدمات پس از فروش بسیار گسترده از جمله مواردی می باشد که سبب شده است این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده ی دستگاه جوجه کشی ایران و خاورمیانه معرفی شود.

گروه صنعتی اسکندری دستگاه های جوجه کشی خود را در انواع مدل های خانگی و صنعتی طراحی و عرضه کرده است که شرایط را برای انتخاب آسان دستگاه توسط کاربران فراهم میکند.

انتخاب دستگاه ساده و کامل :

با توجه به اینکه اولین تجربه ی جوجه کشیتان را می خواهید سپری کنید، انتخاب یک دستگاه حرفه ای یا یک دستگاه با ظرفیت بالا ، برای شما معقولانه نیست. دستگاه انتخابی باید شرایط کافی را برای تست داشته باشد تا امکان تست قابلیت های مختلف آن را داشته باشد تا امکان یادگیری جوجه کشی را برای انجام حرفه ای این عمل داشته باشید .

در قدم اول پیشنهاد میشود یک دستگاه جوجه کشی خانگی خریداری کنید. شرکت های محدودی اقدام به ارائه ی دستگاه های جوجه کشی خانگی کرده اند که اسکندری و بلدرچین دماوند از جمله آنها هستند.

دستگاه های جوجه کشی شرکت بلدرچین دماوند عموما از جنس فلز ساخته میشوند که در مورد دستگاه خانگی این شرکت استثنائاتی وجود دارد. دستگاه خانگی این شرکت از جنس ABS تولید شده است و از این رو برخلاف نمونه های فلزی بلدرچین دماوند، امکان زنگ زدگی آن به هیچ وجه وجود ندارد.

گروه صنعتی اسکندری نیز در بازار دستگاه های جوجه کشی خانگی با سری دستگاه های ایزی باتور شناخته میشوند که دستگاه هایی با مدل های مختلف با ظرفیت های متفاوتی تولید کرده است. بدنه ی این دستگاه ها نیز از ABS می باشد.

تاثیر نوع تخم نطفه دار در انتخاب دستگاه :

توجه کنید که دستگاه های خانگی برخلاف دستگاه های صنعتی برای استفاده ی مداوم و طولانی مدت ساخته نشده اند. با توجه به ظرافت این نوع از دستگاه ها باید در استفاده از آن ها حداکثر توصیه ها را در نظر گرفت تا دستگاه دچار مشکل نشده و راندمانش کاهش پیدا نکند.

اگر برای جوجه کشی از پرنده های زینتی قصد خرید دستگاه دارید، سعی کنید دستگاهی خریداری کنید که کاملا مناسب برای این پرنده ها باشد. در بین مدل های مختلف ماشین جوجه کشی ایزی باتور ، نمونه ایزی باتور های ۵ و ۶ برای جوجه کشی از طیور زینتی مناسب می باشند. این دستگاه ها دارای بدنه ای تماما ABS، با قابلیت چرخاندن تخم های نطفه دار به اندازه ی ۳۶۰ درجه می باشد که همین از مهمترین عوامل در جوجه کشی موفق از طیور زینتی همچون طوطی ها و … می باشد.

اما اگر قصد جوجه کشی از طیور بومی را داشته باشید ، تعداد بیشتری از دستگاه های جوجه کشی این امکان را برای شما فراهم خواهند کرد. کافی است استانداردهای اولیه را دارا بوده و اپراتور نیز با تجربه ی خود در بهبود راندمان مثمر ثمر عمل کند.

تخم نطفه دار ار از کجا خریداری کنیم :

پس از انتخاب دستگاه مناسب و خریداری آن، نوبت به تست دستگاه میرسد. اپراتور نباید در اولین استفاده از دستگاه اقدام به جوجه کشی کند، بلکه باید برای چندین روز دستگاه را به صورت خالی تست کند تا مشکلات و مواردی که ممکن است پیش آید را مشاهده کرده و با اگاهی از انها اقدام به جوجه کشی کند.

انتخاب تخم نطفه دار مناسب ، ۵۰ درصد از بار کل جوجه کشی موفق را به دوش می کشد. برای تخم نطفه دار پیشنهاد میشود از پرورش دهنده ی واقعی به صورت مستقیم تخم را تهیه کنید و به هیچ وجه اقدام به خرید تخم نطفه دار از واسطه ها نکنید. اگه قصد کسب و درآمد دارید بهتر است به صورت حضوری از پرنده فروش تخم خریده و وضعیت سالن پرورش را مشاهده کنید تا بتوانید با شناسایی تمامی فاکتورهای موثره، تخم های نطفه دار با کیفیتی خریداری کنید.

نتیجه گیری :

در شروع جوجه کشی نیازی نیست که هزینه ی هنگفتی انجام دهید ، اگر هدف شما یادگیری واقعی است می توانید با دستگاه های جوجه کشی خانگی همچون ایزی باتور ۱ یا ۲ جوجه کشی را اغاز کنید. تخم های نطفه دار مرغ محلی از چندین فروشنده به تعداد کم خریداری کنید و اولین بار جوجه کشی را بدین ترتیب شروع کنید. نکاتی که در این سری از جوجه کشی ها خواهید اموخت، شما را برای جوجه کشی با کیفیت و تعداد بیشتر اماده خواهد ساخت.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای برای شروع یادگیری جوجه کشی چه دستگاهی خریداری کنیم ؟ بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.