بدون ارائه مدارک شغلی هم می‌توان ویزای توریستی ایتالیا گرفت؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 87888
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 04 تیر 1402 - 14:54 |

بدون ارائه مدارک شغلی هم می‌توان ویزای توریستی ایتالیا گرفت؟

ویزای ایتالیا منحصراً برای متقاضیان شاغل یا افرادی که شغل ثابت دارند صادر نمی‌شود. افراد فاقد شغل، شغل دولتی و ثابت هم می‌توانند ویزای توریستی ایتالیا بگریند! پاسخ به این سؤال می‌تواند کوتاه باشد! بله درصورتی‌که شرایط دیگر اخذ ویزای شینگن را برای پرونده قوی کنید شانس اخذ ویزای این منطقه را خواهید داشت. اما چه شرایطی باید در غیاب وابستگی شغلی قوی‌تر شوند؟
بدون ارائه مدارک شغلی هم می‌توان ویزای توریستی ایتالیا گرفت؟

ویزای ایتالیا منحصراً برای متقاضیان شاغل یا افرادی که شغل ثابت دارند صادر نمی‌شود. افراد فاقد شغل، شغل دولتی و ثابت هم می‌توانند ویزای توریستی ایتالیا بگریند! پاسخ به این سؤال می‌تواند کوتاه باشد! بله درصورتی‌که شرایط دیگر اخذ ویزای شینگن را برای پرونده قوی کنید شانس اخذ ویزای این منطقه را خواهید داشت. اما چه شرایطی باید در غیاب وابستگی شغلی قوی‌تر شوند؟

اثبات تمکن مالی برای هزینه‌های سفر به ایتالیا

هنگام درخواست ویزای ایتالیا، باید نشان دهید که پول کافی دارید و می‌توانید از پس هزینه‌های سفرتان بر آیید! به این دلیل که افسر سفارت ایتالیا به دنبال صدور ویزا برای افرادی است که بتوانند برای جامعه این کشور درآمدزایی داشته باشند و به‌عنوان یک سربار و یک فرد بیکار وارد این کشور نشوند.

چگونگی اثبات تمکن مالی برای افراد فاقد شغل

ماده ۲۱ (۵) کد ویزای شنگن بیان می‌کند که حمایت مالی ممکن است شواهدی دال بر اثبات تمکن مالی شما باشد! به این معنی که شخص دیگری می‌تواند از نظر مالی شما را حمایت کند و تمام هزینه‌های سفر را پوشش دهد.

شما می‌توانید با ارائه مدارک زیر، تمکن مالی خود را به افسر سفارت ایتالیا اثبات کنید:

  • اسپانسرشیپ لتر به همراه گردش حساب دعوت‌کننده مقیم کشورهای حوزه شنگن
  • مدارک اثبات رابطه خویشاوندی با دعوت کننده
  • برخی از سفارتخانه‌ها ممکن است به مدارکی نیاز داشته باشند که وضعیت شغلی حامی شما را ثابت کند، (فیش حقوقی ۶ ماه گذشته یا گواهی اشتغال به کار (COE)، اگر اسپانسر شما یک کسب‌وکار خودش را دارد، ممکن است لازم باشد اسناد آن را نیز روی نامه اسپانسرشیپ قرار دهد.)
  • آدرس، کپی اقامت دائم فرد مقیم

بهترین راه‌حل ارائه گردش حساب و تمکن مالی خودتان است

اگر شغل ندارید و با پس‌انداز شخصی خود قصد دارید ویزای ایتالیا بگیرید، بهترین روش برای اثبات تمکن مالی گواهی گردش حساب و تمکن مالی صادر شده از حساب‌جاری و شخصی خودتان است. سفارت ایتالیا برای صدور ویزا گردش حداقل ۳ ماه آخر حساب را از شما درخواست می‌کند. بهتر است از حسابی گردش و نامه تمکن گرفته شود که حداقل ۲۵۰ میلیون پول در آن به مدت حداقل ۲ ماه نگه داشته شده است. اما این مبلغ برای افرادی است که شغل ثابت یا وابستگی قوی به ایران دارند! افرادی که شغل آزاد یا فاقد شغل و مدارک آن هستند باید برای اینکه شانس اخذ ویزایشان بالا رود تمکن مالی بیشتری ارائه دهند و این مبلغ را نزدی به ۴۰۰ میلیون برسانند!

قرار داد‌های کاری می‌توانند بر اخذ ویزا تاثیر گذار باشند!

افرادی که شغل آزاد دارند می‌توانند به استفاده از قراردادهای کاری که با افراد یا شرکت‌های مختلف به امضا می‌رسانند، وابستگی شغلی و مالی خودشان را به ایران قوی‌تر و شانس اخذ ویزای خود را افزایش دهند! سعی کنید قرار داد‌های کاری را روی پرونده قرار دهید که هنوز نسبت به آنها متعهد هستید تا افسر سفارت اطمینان یابد که شما مجبورید برای به اتمام رساندن پروژ‌ه‌های کاری خود به کشورتان بازگردید.

هدف اصلی سفرتان را برای افسر سفارت شرح دهید!

دریافت ویزای شنگن با شغل آزاد و بدون سابقه بیمه قوی نیز امکان پذیر است، اما باید افسران سفارت را در مورد نیت واقعی خود برای بازگشت به ایران متقاعد کنید. به یاد داشته باشید، وظیفه اصلی افسر سفارت ایتالیا جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و اطمینان از بازگشت همه مسافران دارای ویزای ایتالیا به کشورهای محل اقامتشان است. اگر شغل ثابتی ندارید ممکن است افسر سفارت فکر کند که می‌خواهید برای جستجوی کار به ایتالیا سفر داشته باشید. همین موضوع باعث می‌شود شانس صدور ویزا به شدت کاهش یابد!

  • به طور مثال افرادی که نتوانسته‌اند هدف اصلی سفر را با استفاده از مدارکی که روی پرونده قرار داده‌اند اثبات کنند، بعد از پیگیری ویزای ایتالیا متوجه می‌شوند که به دلیل عدم اطمینان از بازگشت به کشورشان ریجکت شده‌اند!

اثبات وابستگی عاطفی و خانوادگی به ایران

یکی از قوی‌ترین راه‌های اثبات وابستگی به کشورتان داشتن فرزند و پدر و مادر در ایران است! سفارت‌های شنگن و همین‌طور ایتالیا همسر را از نظر وابستگی در درجه بالایی قرار نداده‌اند و این موضوع را که برای همسر خود به کشورتان بازخواهید گشت را از شما قبول نمی‌کنند! اگر پدر و مادرتان در ایران اقامت دارند تمامی مدارک دال بر زندگی آنها در ایران را بر روی پرونده قرار دهید. همچنین درصورتی‌که پدر و مادرتان بیماری خاصی دارند مدارک پزشکی آنها به همراه توضیح مختصی در کاور لتر ویزای شنگن بر روی پرونده قرار دهید! با این کار افسر سفارت اطمینان پیدا می‌کند که شما برای معالجه پدر و مادر مجبور به بازگشت کشورتان هستید.

میزان تاثیر همسر در ایجاد وابستگی عاطفی

درست است که همسر وابستگی عاطفی زیادی برایتان ایجاد نمی‌کند؛ ولی هر چه قدر سال‌های بیشتری با هم ازدواج کرده باشید این وابستگی برای افسر سفارت شنگن ارزشمند‌تر و اثر گذاری بهتری دارد! برای مثال ازدواج بالای ۲۰ سال می‌تواند وابستگی خوبی برایتان ایجاد کند!

کاور لتر ویزای شنگن درخواست شما را شرح می‌دهد!

یکی از مدارک بسیار خوبی که شاید برای افراد دارای شغل آزاد و بدون شغل می‌تواند تعیین‌کننده باشد، کاور لتر ویزای ایتالیا است! نامه شرح درخواست ویزا وضعیت پرونده را به صورت واضح برای افسر سفارت شرح می‌دهد و کمک می‌کند تا افسر سفارت ایتالیا از جزئیات دقیق پرونده با خبر شود و شانس اخذ ویزای این کشور به صورت محسوسی بالا رود!

در کاور لتر دلایل بی کار بودن خود را توضیح دهید! برای مثال به‌تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اید و می‌خواهید قبل از ورود به بازار کار از یک سفر فراموش‌نشدنی به حوزه شنگن لذت ببرید؛ یا خانه‌دار هستید و همسرتان تمام‌وقت کار می‌کند و شما قصد دارید از تعطیلات لذت ببرید! همچنین می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه کسب درآمد و قراردادهایی که به صورت آزاد با افراد یا شرکت‌های مختلف امضا کرده‌اید را توضیح بدهید.

بهترین راه‌ اخذ ویزای ایتالیا برای افراد فاقد شغل

بهترین راه برای افرادی که سابقه سفری قوی ندارند و در گذشته نیز به این منطقه سفری نداشته‌‌اند می‌تواند استفاده از تور‌های گروهی این منطقه باشد! بعضی از شرکت‌های مسافرتی به دلیل رابطه خوبی که در طول سالیان متمادی با سفارت‌های شنگن داشته‌اند اقدام به اخذ ویزای شینگن به صورت تضمینی می‌کنند! با اخذ یک‌بار ویزای شینگن و سفر به این منطقه با تور می‌توانید سابقه سفری خوبی برای خودتان ایجاد و از دفعه دیگر ویزای انفرادی بگیرید!

اخذ ویزای شینگن بدون مدارک شغلی شدنیست اما سخت!

به یاد داشته باشید، وضعیت شغلی شما تنها یک جنبه از شرایط موردنیاز صدور ویزا است که سفارت‌ها به آن توجه می‌کنند؛ بنابراین، تا زمانی که وابستگی مالی و عاطفی قویی با کشور خود نشان دهید، می‌توانید ویزای شینگن بگیرید! شما می‌توانید از آخرین اطلاعات موجود در مورد نحوه افزایش شانس اخذ ویزای شنگن و سایر مدارک و هزینه‌های این روادید از معتبر‌ترین مرجع فارسی ویزا visaland.org بازدید کنید.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای بدون ارائه مدارک شغلی هم می‌توان ویزای توریستی ایتالیا گرفت؟ بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.