با مایع ظرفشویی به سادگی لکه کیک رنگی را از روی مبل پاک کنید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 90038
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۱۴ |

با مایع ظرفشویی به سادگی لکه کیک رنگی را از روی مبل پاک کنید

کیک های رنگارنگ، یک گزینه بسیاری جذاب و خواستنی در انواع جشن تولدها به خصوص جشن تولد کودکان است که به خوبی می توان آن را با رنگ لباس و تم تولد کودک ست کرد. اگر کودک شما هم به خوردن کیک رنگی علاقمند است، پس حتما تابحال با مشکل ریختن کیک روی مبل مواجه شده اید. کیک رنگی شما از آن جایی که احتمالا حاوی رنگ های مختلف است، می تواند لکه رنگی و نامناسبی روی مبل تان بر جای بگذارد. اما نهراسید.
با مایع ظرفشویی به سادگی لکه کیک رنگی را از روی مبل پاک کنید

کیک های رنگارنگ، یک گزینه بسیاری جذاب و خواستنی در انواع جشن تولدها به خصوص جشن تولد کودکان است که به خوبی می توان آن را با رنگ لباس و تم تولد کودک ست کرد. اگر کودک شما هم به خوردن کیک رنگی علاقمند است، پس حتما تابحال با مشکل ریختن کیک روی مبل مواجه شده اید. کیک رنگی شما از آن جایی که احتمالا حاوی رنگ های مختلف است، می تواند لکه رنگی و نامناسبی روی مبل تان بر جای بگذارد. اما نهراسید.

این مقاله ما را سیو کنید تا به محض ریختن کیک رنگی روی مبل، بتوانید به راحتی و به سرعت لکه را پاک کنید.

وسایل و موادی که برای پاک کردن لکه کیک رنگی از روی مبل نیاز دارید

از جمله وسایل و موادی که برای انجام سریع این کار نیاز دارید، عبارتند از:

  • چاقوی کره یا صبحانه خوری ( می توانید از یک کارت ویزیت نیز استفاده کنید)
  • یک یا چند دستمال کاغذی ساده
  • یک یا چند اسفنج مرطوب ( می توانید از دستمال های تمیز و سفید نیز استفاده کنید)
  • کمی مایع ظرفشویی
  • یک حوله تمیز و سفید

توجه کنید که اگر نمی توانید لکه کیک را به سرعت از روی مبل تان پاک کنید، بهتر است از خدمات مبل شویی و قالیشویی در مجیدیه استفاده نمایید.

کار را با یک چاقوی کند شروع کنید

محل لکه کیک رنگی را با لبه های یک چاقوی کره خوری یا یک کارت ویزیت، به سرعت پاک کنید تا لکه های اضافی کیک از روی مبل برداشته شوند. این کار را از لبه بیرونی لکه شروع کنید و تا مرکز لکه رومبلی پیش ببرید. اگر مقدار کیک ریخته شده روی مبل زیاد است، چند دستمال کاغذی کنار دستتان بگذارید. هر بار که با چاقو یا کارت، کیک را برداشتید، چاقو یا کارت را با دستمال کاغذی تمیز کنید و به تمیز کردن لکه ادامه دهید.

در این مرحله، تا جایی که ممکن است کیک رنگی را از روی مبل بردارید. هرچه این مرحله را با دقت بیشتری انجام دهید و کیک ریخته شده را بیشتر از روی مبل بردارید، مراحل بعدی برای شما آسان تر خواهد بود. پس در انجام دادن این مرحله، تمام تلاش خود را به کار بگیرید.

از صابون ظرفشویی استفاده کنید

تمیز کردن مبلمان خود را با استفاده از مقدار کمی مایع ظرفشویی رقیق انجام دهید. یک قطره از مایع ظرفشویی را روی یک اسفنج از قبل مرطوب شده بریزید. اسفنج را به آرامی روی لکه بکشید. این کار را بدون مالش دادن و با حرکات دورانی، از لبه بیرونی لکه شروع کرده و تا مرکز لکه کیک رنگی مبل پیش ببرید.

دقت کنید که مالش دادن پارچه رومبلی اشتباه است، چرا که علاوه بر بزرگتر کردن للکه، باعث می شود تا کیک و مواد درون آن بیشتر وارد الیاف پارچه رومبلی شود.

توجه: اگر مایع ظرفشویی شما خیلی غلیظ است، بهتر است ابتدا آن را با کمی آب رقیق کرده و سپس روی اسفنج بریزید و عملیات تمیز کردن لکه را انجام دهید.

محل را بشویید

حالا اگر اسفنج تمیزی دارید، آن را خیس کرده و دوباره به کمک آن، محل را تمیز کنید. این مرحله برای خارج کردن مایع شوینده و کیک حل شده در آن الزامی است. مطمئن شوید که در این مرحله، تمامی مواد را از پارچه رومبلی خارج می کنید.

اگر اسفنج تمیز دیگری ندارید، می توانید همان اسفنج مرحله قبل را به خوبی بشویید و مجددا استفاده نمایید. همچنین می توانید از انواع دستمال های سفید و تمیز آشپزخانه نیز برای شستن لکه مبل استفاده کنید.

دقت کنید که در این مرحله، آب زیادی را به پارچه رومبلی وارد نکنید تا خشک کردن آن سخت تر نشود. تنها در حدود یک قاشق آب یا حتی کمتر روی اسفنج بریزید و لکه را با آن پاک کنید. بسته به اندازه لکه، می توانید این مقدار آب را کم و زیاد کنید.

خشک کنید

یک حوله سفید، تمیز و خشک بردارید. سفید بودن حوله به این دلیل است که اگر حوله شما رنگی و طرح دار باشد، ممکن است در حین پاک کردن لکه، به مبل تان رنگ پس بدهد. پس اگر فکر می کنید رنگ های موجود در حوله شما ثابت هستند، استفاده از آن بلامانع است.

حوله را به دقت روی سطح لکه تمیز شده بکشید. با این کار مقدار آب اضافی را جذب خواهید کرد. خشک کردن سریع مبل با این روش، می تواند از کپک زدن های معمول که معمولا در مکان های مرطوب اتفاق می افتد، جلوگیری نماید.

چنانچه پس از خشک شدن کامل مبل، هنوز لکه را رویپارچه رومبلی می بینید، بهتر است خدمات قالیشویی در مجیدیه را انتخاب کرده و هر چه سریع تر با ما تماس بگیرید.

شستشوی تخصصی مبلمان و فرش

انواع مبلمان استیل و راحتی در قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی محدوده مجیدیه به کمک دستگاه های اتوماتیک شستشو داده می شوند. پس اگر هر نوع لکه ای روی مبل تان ایجاد شد و ندانستید که چه باید بکنید، بهتر است از خدمات مبل شویی که در منزل خودتان هم انجام می شود، استفاده کنید. به این ترتیب به راحتی می توانید هرگونه کثیفی و لکه را در کمترین زمان ممکن عمیقا از بین ببرید.

شستن تخصصی مبل در قالیشویی توحید توسط تکنسین های کاربلد انجام می شود. همچنین ما با تجهیز قالیشویی به انواع دستگاه های اتوماتیک و تجهیزات به روز قالیشویی، تلاش کرده ایم تا بهترین خدمات را به شما همشهریان عزیز ارائه نماییم.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید در طول ۳۰ سال گذشته با ارائه خدمات صادقانه و باکیفیت در تمامی نقاط تهران و کرج، توانسته رضایت حداکثری مشتریان خود را به دست آورد. توجه داشته باشید که در قالیشویی توحید، خدمات باکیفیت به صورت شبانه روزی ارائه می شود. پس اگر در هر ساعتی از شبانه روز متوجه لک شدن فرش یا مبل مان تان شدید، نگران نباشید چرا که ما در کنار شماییم. می توانید راحت وارد سایت ما شوید و خدمت موردنظر خودتان را با ما در میان بگذارید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.