اهمیت تولید محتوا برای کسب و کارها - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 90213
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 26 مرداد 1402 - 10:14 |

اهمیت تولید محتوا برای کسب و کارها

اگر کسب و کار دارید و به دنبال رشد آن هستید، بازاریابی محتوایی و تولید محتوا می‌تواند برایتان سود آوری زیادی داشته باشد.
اهمیت تولید محتوا برای کسب و کارها

اگر کسب و کار دارید و به دنبال رشد آن هستید، بازاریابی محتوایی و تولید محتوا می‌تواند برایتان سود آوری زیادی داشته باشد.

امروزه محتوا نقش مهمی در زندگی روزانه مردم دارد. از مخاطب رادیو و تلویزیون گرفته تا کاربرانی که حاضر شبکه‌های اجتماعی، همه در حال مصرف محتوا هستند!

پس چرا چنین جامعه مستعدی را رها کنیم؟

در این مطلب قصد داریم درباره اهمیت تولید محتوا برای کسب و کارها صحبت کنیم.

هویت خود را معرفی می‌کنید

با تولید محتوا می‌توانید هویت و شخصیت برند خود را به مخاطبان خود معرفی کنید. این محتوا می‌تواند در قالب متن، ویدیو، تصویر و حتی پادکست باشد.

دقت کنید که اگر در این مسیر، محتوای تولید شده مناسب نباشد، به هویت برندتان آسیب خواهد زد. برای مثال اگه در محتوای خود به مخاطب اطلاعات نادرست بدهید و یا حتی درباره محصولات خود دروغ بگویید، به دردسر می‌افتید.

معرفی خدمات و محصولات

همیشه این را بدانید که هیچکس بهتر از شما از خصوصیات خدمات و محصولات شما، خبر ندارد!

با تولیدمحتوای درست سعی کنید محصولات خود را به بهترین شکل ممکن پروموت کنید.

اگر در تولید محتوای خود اصول سئو و بهینه‌سازی را به درستی رعایت کنید، محتوای شما در نتایج جستجوی رتبه خوبی گرفته و از طریق جستجو، مشتریان بیشتری پیدا می‌کنید.

افزایش ترافیک

تنها راه جذب مخاطب بیشتر، تبلیغات نیست! تولید محتوا به شما کمک می‌کند بازدید سایت خود را در چندین ماه، به شکل چشمگیری افزایش دهید.

نقش محتوا در سئو و بهینه‌سازی به شدت پررنگ است و اصلا نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید. با محتوای خوب گوگل به شما را به عنوان یک منبع معتبر در نظر گرفته و ترافیک مرتبط با کسب و کارتان را به سایت شما راهنمایی می‌کند.

نکته مهم درباره افزایش ترافیک این است که شما مخاطبان مرتبط را جذب می‌کنید؛ یعنی کسی که دقیقا به دنبال شماست.

جلب اعتماد مشتری‌ها

فرض کنید برای خرید گوشی به یک مجمتع تجاری رفته و به چندین مغازه سر زده‌اید؛ از بین تمام فروشندگان، یکی از آن‌ها به شما اطلاعات کاملی از مدل گوشی مد نظر شما داده و حتی چندین مدل مختلف را با یک مقایسه دقیق به شما نشان می‌دهد. از طرفی یکی از آن‌ها تنها قیمت گوشی را به شما گفته و دیگر هیچ راهنمایی خاصی ارائه نمی‌دهد؛ شما به کدام فروشنده بیشتر اعتماد خواهید کرد؟

قطعا وقتی در سایت شما اطلاعات کاملی از صنعت و حتی خدمات و محصولات شما باشد، مخاطبان اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت. چون محتوای مفید و رایگان در اختیار آن‌ها گذاشته و سعی کرده‌اید هیچ نقطه ابهامی باقی نگذارید.

در این حالت آن‌ها هم برای خرید به شما اعتماد می‌کنند و هم شما را به عنوان یک مرجع معتبر در صنعت می‌شناسند. در نتیجه با افزایش اعتماد، فروشتان هم بالا می‌رود.

بازاریابی ارزان

تولید محتوا و بازاریابی محتوایی نسبت به دیگر روش‌های جذب، هزینه کمتری دارد؛ چون شما محتوایی تولید می‌کنید که تا مدت‌ها در وب‌سایت شما باقی می‌ماند و از طریق آن در حال جذب مخاطبان جدید هستید.

اما تبلیغات علاوه بر هزینه‌بر بودن، معمولا تاثیر آنی دارند و به صورت بلند مدت تاثیری نخواهند گذاشت.

دقت کنید که نمی‌گوییم بازاریابی محتوایی از تبلیغات بهتر است. شما برای پیشبرد اهداف خود به هر دو نیاز دارید، اما هر کدام زمان و مکان خود را دارند.

تولید محتوا به شکل‌های مختلف انجام می‌شود. می‌توانید محتوای خودتان را تولید کنید و یا حتی سراغ ترجمه محتواهای خارجی‌زبان بروید. برای مثال اگر واردکننده قطعات خاصی هستید با ترجمه تخصصی می‌توانید محتوای خوبی را در سایت‌ خود در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

دقت کنید که صحت اطلاعات مهم است! حتما کار ترجمه را به حرفه‌ای‌ها بسپارید؛ برای مثال سایت ترجمه تخصصی ترنسیس، می‌تواند با بهترین کیفیت، متون و حتی فیلم‌های شما را ترجمه کند.

ممکن است حتی بخواهید سایت خود را به زبان‌های دیگر ترجمه کنید تا مشتری‌های بین‌المللی داشته باشید! ترنسیس در این زمینه هم می‌تواند به شما کمک کند.

سخن نهایی

امیدوارم این مطلب به شما کمک کرده باشد؛ به نظر شما تولید محتوا چرا مهم است؟ حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

توضیح متا: چرا باید بازاریابی محتوایی و تولید محتوا را جدی بگیریم؟ راز پیروزی کسب و کارها را اینجا بخوانید

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای اهمیت تولید محتوا برای کسب و کارها بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.