افزایش ۵۰ درصدي ظرفیت قطار اربعین - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 10356
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 13 مهر 1398 - 9:05 |
معاون مسافري شرکت راه آهن اعلام كرد؛

افزایش ۵۰ درصدي ظرفیت قطار اربعین

ميرحسن موسوي با اشاره به بالا رفتن ظرفيت قطارهاي فوق العاده اربعين گفت: 445هزار نفر، ظرفيت صندلي براي ايام اربعين ايجاد كرده ايم كه نشان دهنده رشد 50 درصدي نسبت به سال قبل است.
افزایش ۵۰ درصدي ظرفیت قطار اربعین

ميرحسن موسوي با اشاره به بالا رفتن ظرفيت قطارهاي فوق العاده اربعين گفت: ۴۴۵هزار نفر، ظرفيت صندلي براي ايام اربعين ايجاد كرده ايم كه نشان دهنده رشد ۵۰ درصدي نسبت به سال قبل است. ميرحسن موسوي معاون مسافري شرکت راه آهن در گفت و گو با «رسالت» درباره آخرين وضعيت قطارهاي فوق العاده اربعين گفت: پيش فروش بليت قطارها از سوم مهر از طريق اينترنت و مراكز فروش آغاز شده و کليه صندلي هاي قطارهاي اربعين براي ايام پيک تقاضا، به فروش رفته است.وي افزود: براي اين ايام، روزانه ۵۵ قطار به سمت سه مقصد زاهدان، كرمانشاه و خرمشهر پيش بيني شده كه در مجموع ۸۷۶ قطار محسوب مي شود و نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزايش پيدا كرده است. علاوه بر اين، ۴۴۵ هزار نفر صندلي نيز براي ايام اربعين ظرفيت ايجاد كرده ايم كه رشد ۵۰ درصدي نسبت به سال قبل داشته است. موسوي با اشاره به اينكه مقصد بيشتر قطارها به شهر خرمشهر است، افزود: علاوه بر قطارهاي فوق العاده خرمشهر، قطارهاي برنامه اي اهواز به مقصد خرمشهر هم مي رود. ضمن اينكه قطارهاي ريل باس از اهواز تا خرمشهر و از خرمشهر تا شلمچه و بالعكس زائران را جا به جا مي كنند.معاون مسافري شرکت راه آهن ادامه داد: چند رام قطار فوق العاده نيز براي زوار جنوب شرق و شيعيان پاکستان از مبداء زاهدان به مقصد خرمشهر راه اندازي کرده ايم که اين قطار از زاهدان به تهران و سپس از تهران به خرمشهر اعزام مي شوند.وي تصريح كرد: بخش زيادي از بليت قطارهاي برگشت براي چند روز منتهي به اربعين يا پس از آن به طور کامل به فروش رفته و بخش بسيار کمي از بليت ها باقي مانده است. روزهاي پرتقاضا براي سفر به عراق، روزهاي ۱۹ و ۲۰ مهر براي سفرهاي رفت و روزهاي ۲۶، ۲۷ و ۲۸ مهر براي سفرهاي برگشت در نظر گرفته شده است.موسوي با بيان اينكه علاوه بر مشهد و تهران، شهرهايي را براي تردد مسافران به خرمشهر اضافه كرده اند، افزود: قطارهاي فوق العاده از اصفهان به كرمانشاه، قم به كرمانشاه و زاهدان به خرمشهر پيش بيني كرده ايم. ضمن اينكه سامانه اطلاع رساني ۵۱۴۹ راه آهن، آماده پاسخگويي ۲۴ ساعته درباره كميت و كيفيت حركت قطارها است. وي بيان كرد: در حد فاصل ايستگاه اهواز تا ايستگاه
راه آهن خرمشهر، يك دستگاه ريل باس مستقر شده تا ۲۴ ساعته زائران را از اهواز به خرمشهر منتقل کند. مسافراني هم که با خودرو شخصي به اهواز سفر مي کنند، مي توانند با اين ريل باس به ايستگاه خرمشهر اعزام شوند. ضمن اينكه از ايستگاه خرمشهر تا ايستگاه شلمچه نيز يک دستگاه ريل باس ديگر مستقر شده تا به صورت رايگان زائران را به پايانه شلمچه منتقل کند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای افزایش ۵۰ درصدي ظرفیت قطار اربعین بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.