ارسال حذف قبوض کاغذی به اجبار یا اختیار؟! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 12869
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 04 آذر 1398 - 11:46 |

ارسال حذف قبوض کاغذی به اجبار یا اختیار؟!

قبوض کاغذی مشکلاتی همچون هزینه گزاف کاغذ و مفقود شدن قبوض به‌دنبال دارد به همین دلیل حذف این قبوض ضروری بنظرمی رسد، اما بهتراست دولت برای افرادی که توانایی استفاده از سرویس‌های اینترنتی جهت پرداخت هزینه آب، برق و گاز را ندارند فکر کند.
ارسال حذف قبوض کاغذی به اجبار یا اختیار؟!

سوال این است که آیامشکلات حذف قبوض کاغذی برای مردم، قابل رفع است؟!
قبوض کاغذی مشکلاتی همچون هزینه گزاف کاغذ و مفقود شدن قبوض به‌دنبال دارد به همین دلیل حذف این قبوض ضروری بنظرمی رسد، اما بهتراست دولت برای افرادی که توانایی استفاده از سرویس‌های اینترنتی جهت پرداخت هزینه آب، برق و گاز را ندارند فکر کند.
ضرورت استقبال از ایده‌های جدیدی همچون حذف قبوض کاغذی محسوس بود. پایه و اساس سرویس‌های اپراتوری بر فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و علومی از این دست استوار است که اشتغال‌زایی نیز می‌کنند بنابراین باید از ایده‌های جدیدی همچون حذف قبوض کاغذی و پرداخت هزینه‌ها از طریق سرویس‌های اپراتوری در بستر تلفن استقبال کرد.
با آغاز اجرای طرح حذف قبوض کاغذی، مشکلات و نواقص آن بیشتر نمایان خواهد شد و آنگاه دولت باید برای حل و رفع این ایرادات چاره‌اندیشی کند.
طرح حذف قبوض کاغذی مزیت‌هایی دارد که می توان موانع و مشکلات پیش‌روی آن را به جان خرید و به مرور درصدد رفع آن برآمد. اکنون اکثر روستاها نیز به تلفن ثابت، همراه، اینترنت و… دسترسی دارند و اگرچه برخورد مردم با مشکلاتی در این خصوص ناگریز است اما در مدت زمان کوتاه حل و فصل خواهد شد.لکن صدور هرنوع صورتحساب این چنینی عموما در دنیا به دو شیوه مرسوم است؛که به انتخاب صاحب صورتحساب بستگی دارد،میتواندصدور الکترونیکی ویاچاپ کاغذی را انتخاب نمایدکه درصورت چاپ صورتحساب باید هزینه چاپ را خودش پرداخت نماید.
ضمنا باتوجه به برخی مشکلات نظیر:
اختلال خطوط تلفن،کمی حجم حافظه برخی گوشی ها،فراگیرنبودن کامل پوشش انتن تلفن همراه درهمه جا،تغییرمداوم شماره همراه مالکان ومستاجران،حجم بالای پیامکهای تبلیغاتی و بانکی واصله به گوشی مردم،ناتوانی خیلی ازمردم درپرداختهای اینترنتی والکترونیکی،به خطرافتادن حسابهای بانکی به جهت افزایش احتمال سرقت اطلاعات به شیوه های مختلف،افزایش تقلب درارسال پیامکهای مشابه قبوض ازسوی شیادان،ودرنهایت عدم اعتمادبرخی ازعموم مردم به چنین پیامکهایی…
همگی موجب میشود، پول قبوض به خوبی وسروقت واریز نشود وعلاوه برمردم ،متولیان امرنیز متضرر شوند.
درنهایت به مدیران مربوطه وتصمیم سازاین حوزه پیشنهاد میشود ، باوجود همه مزایای بالای حذف فیزیکی قبوض،روش کار را تغییر داده وصدورقبوض را در دوحالت فیزیکی والکترونیکی بصورت اختیاری نموده ومردم خود حق انتخاب داشته باشند

نویسنده : دکترمهدی احسانی فرد |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای ارسال حذف قبوض کاغذی به اجبار یا اختیار؟! بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.