ارتش از توان بازدارندگی خود کوتاه نمی‌آید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 11056
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 24 مهر 1398 - 15:28 |

ارتش از توان بازدارندگی خود کوتاه نمی‌آید

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: هیچ وقت از مواضع قدرت سخت کوتاه نمی‌آییم و توان بازدارندگی خود در برابر دشمنان را حفظ خواهیم کرد.
ارتش از توان بازدارندگی خود کوتاه نمی‌آید

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش پیش از ظهر امروز در مراسم تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان‌های امام راحل اظهار داشت: همه کشورها برای دفاع از خود در برابر تهدیدات خارجی و توسعه پایدار داخلی دارای نیروهای مسلح هستند. 

وی با بیان اینکه ابعاد قدرت به سه بعد قدرت سخت، نیمه سخت و نرم تقسیم می شود افزود: میزان توانمندی‌های یک ملت برای آمادگی مقابله با تهدیدات خارجی، برقراری امنیت داخلی، حفظ توسعه پایدار کشور و رفاه جامعه و مردم، قدرت ملی یک کشور است. 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه در قدرت سخت از توان خوبی برخوردار هستیم، گفت: آمادگی برای مقابله با هرگونه تجاوز دشمن را داریم و توان قدرت سخت ما به جایی رسیده است که دشمن فرامنطقه‌ای می‌داند و هراس دارد که اگر به مرزهای ما آسیب برساند و شروع کننده جنگ باشد، پایان دهنده جنگ نخواهد بود. 

سیاری با تاکید بر اینکه در ارتش برابر همه تهدیدات دشمن ایستاده است، تصریح کرد: هیچ وقت از مواضع قدرت سخت کوتاه نمی‌آییم و توان بازدارندگی را حفظ خواهیم کرد.

وی در ادامه به قدرت نیمه سخت جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ملت ما از همه سختی‌ها عبور می کند، ما با فشار اقتصادی تسلیم دشمن نمی شویم، در جنگ اراده مردم پای کار است و باید به این توانمندی‌ها توجه کنیم.  

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی از قدرت ترم نیز برخوردار است، اظهار کرد: از مهمترین مولفه های قدرت نرم ما، اسلامی بودن و مکتبی بودن است و تا وقتی با آموزه های اسلامی کار می کنیم قدرت نرم ما بالا است. 

سیاری ادامه داد: ولایی بودن، بصیر بودن، انقلابی بودن، خلاق و پویا بودن و متعهد بودن از دیگر مولفه های قدرت نرم است و ما تنها به سلاح تکیه نداریم بلکه با تکیه بر مردم و پیروی از رهبری دارای قدرت نرم نیز هستیم. 

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در تمام ابعاد قدرت، توانمند است اما در کنار آنها آسیب‌هایی نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. 

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به برخی آسیب ها بیان کرد: تغییر در نگرش جوانان، تغییر در سبک زندگی، کاهش منزلت اجتماعی، ایجاد شبهات، القای ناکارآمدی و بزرگنمایی مشکلات از جمله آسیب هایی است که دشمن تلاش می‌کند بین مردم ما ایجاد کند. 

سیاری در ادامه با بیان اینکه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش وظیفه سنگینی برعهده دارد، افزود: نگاه به آینده برای سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، باید متناسب با فناوری ها و تهدیدات روز باشد. 

وی تاکید کرد: جایگاه ارتش معنویت محور است و با آمادگی بالا، در مقابل تهدیدات دشمن می‌ایستد. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای ارتش از توان بازدارندگی خود کوتاه نمی‌آید بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.