آینده ای روشن با احداث یک باغ تجاری گردو در انتظار شما است! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 93982
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 20 آبان 1402 - 14:11 |

آینده ای روشن با احداث یک باغ تجاری گردو در انتظار شما است!

بله امروزه دیگر نیازی نیست حتما برای پولدار شدن به سمت سرمایه گذاری هایی مانند خرید طلا، ماشین، سکه یا ارزهای دیجیتالی بروید. شما می توانید برای کسب درآمد زیاد و داشتن یک آینده مالی درخشان یک باغ تجاری گردو احداث نمایید.
آینده ای روشن با احداث یک باغ تجاری گردو در انتظار شما است!

بله امروزه دیگر نیازی نیست حتما برای پولدار شدن به سمت سرمایه گذاری هایی مانند خرید طلا، ماشین، سکه یا ارزهای دیجیتالی بروید. شما می توانید برای کسب درآمد زیاد و داشتن یک آینده مالی درخشان یک باغ تجاری گردو احداث نمایید.

احداث باغ تجاری گردو نوعی سرمایه گذاری ایمن و بلند مدت است که می تواند آینده مالی شما و فرزندانتان را تامین کند، البته اگر شما به زیر و بم باغداری نوین آگاه باشید و بتوانید بهترین ها را برای باغ خود فراهم کنید. با توجه به اهمیت این مسئله در ادامه این مطلب هم ما تصمیم داریم اطلاعاتی کامل و جامع در مورد باغداری نوین و اینکه چه مواردی را باید برای احداث یک باغ تجاری گردو رعایت کرد در اختیار شما قرار دهیم.

ارقام اقتصادی گردو را خریداری کنید

برای داشتن یک باغ تجاری در باغداری نوین شما به ارقام تجاری و اقتصادی گردو نیاز خواهید داشت. منابع معتبری مانند نهالوند، ویکی پدیا، ویکی هو و ویکی هو معتقدند که نهال های اقتصادی گردو شامل موارد زیر می شوند:

نهال گردو ژنوتیپ ۲۱

نهال های کانادایی ژنوتیپ ۲۱ از بهترین نهال های اقتصادی موجود در بازار هستند، نهال های ژنوتیپ ۲۱ چیزی حدود ۴۵ کیلوگرم گردو تولید می کنند که این میزان تولید میوه برای یک نهال گردو واقعا بی نظیر است.

به نظر می رسد که نهال های ژنوتیپ ۲۱ برای کاشت در مناطق سردسیری مناسب هستند و قابلیت رشد و نمو در ارتفاع ۱۰۰ تا ۲۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریا را دارند. کارشناسان معتقدند که برای ریشه زایی هرچه بهتر این نهال ها باید آن ها در فاصله ۶ متری از یکدیگر قرار دهید و اگر می خواهید هر سال میزان قابل توجهی از آن ها محصول برداشت کنید، باید هر ۱۵ روز یکبار به صورت مرتب آن ها را آبیاری نمایید.

نهال های گردو ژنوتیپ ۱۲

در خانواده نهال های کانادایی ژنو، یک نهال اقتصادی دیگر به نام ژنوتیپ ۱۲ وجود دارد. این نهال ها شاید ۴۵ کیلوگرم گردو تولید نکنند؛ اما میزان محصول تولید شده توسط این نهال ها حتما به ۳۵ کیلوگرم گردو می رسد.

نهال های ژنو تیپ ۱۲ همانطور که شایسته این خانواده است، در برابر سرما از خود مقاومت نشان می دهند و شما حتی می توانید آن ها را در ارتفاع ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا بکارید. همچنین کارشناسان کشاورزی و منابع معتبر خاطر نشان کرده اند که این نهال ها باید درست مانند نهال های ژنوتیپ ۲۱ در فاصله ۶ متری از یکدیگر قرار بگیرند تا ریشه آن ها بتواند به خوبی رشد کند.

نهال گردو چندلر

نهال های گردوی چندلر شاید مانند نهال های کانادایی ژنو پربار و پر محصول نباشند؛ اما به دلیل آنکه جزو نهال های اصلاح شده قرار می گیرند، محبوبیت زیادی در میان باغداران دارند.

این نهال های آمریکایی حدودا ۲۵ کیلوگرم گردو تولید می کنند؛ اما میوه این نهال به قدری خوش طعم است که نمی توان از خیر آن گذشت. میوه نهال های چندلر کیفیت بالایی داشته و به راحتی از پوسته خود جدا می شوند؛ از همین رو حتی شما می توانید روی صادرات آن هم حساب باز کنید.

از دیگر مزایای این نهال ها می توان به قابلیت کاشت آن ها در مناطق سردسیری اشاره کرد؛ چرا که این نهال ها دیر گل هستند و قابلیت رشد در ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا را دارند. در نهایت نباید فراموش کنید که برای رشد بهتری نهال های چندلر شما باید به صورت مرتب هر ۱۵ روز یکبار آن ها را آبیاری کنید.

نهال های اصلاح شده برای احداث یک باغ تجاری گزینه مناسب تری هستند!

قطعا بله نهال های اصلاح شده نسبت به نهال های بذری برای احداث یک باغ تجاری گزینه مناسب تری هستند. در واقع امروزه در باغداری نوین نهال های بذری دیگر جایگاهی ندارند و اکثر باغداران برای داشتن یک باغ تجاری گردو به کاشت نهال های اصلاح شده و پیوندی روی آورده اند.

نظر مهندسین کشاورزی هم با ما کاملا همسو بوده و آن ها هم روی خرید نهال های اصلاح شده تاکید خاصی دارند. با این حال اگر می خواهید بدانید که دلیل این همه تاکید برای خرید نهال های اصلاح شده چیست، ما می توانیم چند مزیت نهال های اصلاح شده را به شما توضیح دهیم و آن ها شامل موارد زیر می شوند:

  • پاکوتاه بودن نهال های اصلاح شده؛ این مسئله به باغداران کمک می کند که بتوانند راحت تر از درختان مراقبت کنند.
  • عمر اقتصادی بیشتر؛ نهال های اصلاح شده نسبت به نهال های بذری عمر اقتصادی طولانی تری دارند و نزدیک به یک قرن شما می توانید از آن ها میوه برداشت کنید.
  • مقاومت بالاتر؛ نسبت به نهال های بذری، نهال های اصلاح شده از مقاومت بالاتری در برابر آفات و بیماری ها برخوردارند. البته که خشکسالی و سرما هم تاثیر چندانی روی این نهال ها نمی گذارند.
  • ریشه زایی بهتر؛ نهال های اصلاح شده در ریشه زایی هم عملکرد بهتری دارند و به ندرت برای تامین املاح معدنی به کود دهی نیاز پیدا می کنند

نهال های سالم، عمر اقتصادی باغ شما را تا یک نسل تامین می کنند

البته که تضمین عمر اقتصادی باغ تجاری شما تنها در گرو خرید نهال های اصلاح شده نیست! در واقع این نهال های اصلاح شده سالم هستند که می توانند عمر اقتصادی باغ شما را تامین کنند. در صورتی که نهال های شما سالم نباشد و روی آن ها آفت و بیماری مشاهده شود، بدون شک طولی نمی کشد که نهال ها خشکیده شده و از بین می روند.

بدین منظور شما می توانید به منابع معتبری که سلامت نهال ها را تضمین می کنند، استناد کنید. مدارک و مجوزهایی مانند کارت سلامت، شناسنامه و کارت قرنطینه که توسط سازمان جهاد کشاورزی ایران صادر می شود، می تواند تضمین کننده سلامت نهال ها و باغ شما برا مدت های طولانی باشد.

سازمان جهاد کشاورزی کشور مجوزهای نامبرده را تنها برای نهالستان های صادر می کند که تمامی نهال های آن از کیفیت مورد نیاز برای کاشت نهال برخوردار باشند و برای تشخیص کیفیت نهال ها ابتدا کارشناسان خود را برای بررسی های مورد نیاز به نهالستان مربوطه اعزام می کند. در صورتی که کارشناسان اعزام شده تشخیص دهند نهال ها برای کاشت مناسب هستند و آفت و بیماری ندارند، برای آن نهالستان کارت سلامت، کارت قرنطینه و شناسنامه صادر می کند.

نهالوند متخصص تولید بهترین نهال های گردو در ایران

بی شک نهالوند متخصص تولید نهال های گردوی اصلاح شده در ایران و خاورمیانه است. شما می توانید به این نهالستان اطمینان کرده و سالم ترین نهال های اقتصادی گردو را خریداری نمایید؛ چرا که این نهالستان از مجوزهای زیر برخوردار است:

  • کارت سلامت
  • کارت قرنطینه
  • شناسنامه

با این اوصاف شما می توانید برای بررسی قیمت نهال گردو از نهالوند به وب سایت این نهالستان با نشانی اینترنتی nahalvand.com مراجعه کرده یا نام نهالوند را در مرورگر خود جستجو نمایید. بعد از مراجعه به وب سایت نهالوند شما می توانید مشخصات و قیمت انواع مختلف نهال گردو را مشاهده کرده و حتی بعد از مشاوره رایگان از مشاورین این مجموعه برای خرید اقدام کنید.

ضمن اینکه امکان خرید اینترنتی نهال گردو برای باغداران عزیز هم از وب سایت این نهالستان وجود دارد و بهتر است بدانید در صورت خرید اینترنتی نهال های گردو شما از مزیت های زیر بهره مند خواهید شد:

  • دریافت نهال ها درب منزل در کوتاه ترین زمان ممکن
  • خرید نهال های اصلاح شده و شناسنامه دار با قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه
  • خرید نهال ها با ضمانت واقعی بازگشت کالا به مدت دو سال

ارتباط با ما : ۰۹۱۴۴۸۰۱۹۳۰ – ۰۹۱۴۴۸۰۱۹۴۰

نشانی : آذربایجان غربی، میاندوآب کیلومتر ۲ جاده مهاباد ۲۰۰ متر بالاتر از سیمین بال نهالستان نهالوند

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای آینده ای روشن با احداث یک باغ تجاری گردو در انتظار شما است! بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.