آیا کلینتون دوباره می‌آید؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 11647
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 09 آبان 1398 - 2:32 |

آیا کلینتون دوباره می‌آید؟

طي روزهاي اخير، زمزمه هاي تازه اي در خصوص حضور مجدد هيلاري کلينتون در رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري سال آينده شنيده مي شود. صورت ماجرا از اين قرار است که نشريه محافظه‌کار «نشنال ريويو» به نقل از مشاور «هيلاري کلينتون» از احتمال حضور وي در رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰ خبر داد.
آیا کلینتون دوباره می‌آید؟

طي روزهاي اخير، زمزمه هاي تازه اي در خصوص حضور مجدد هيلاري کلينتون در رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري سال آۀينده شنيده مي شود. صورت ماجرا از اين قرار است که نشريه محافظه‌کار «نشنال ريويو» به نقل از مشاور «هيلاري کلينتون» از احتمال حضور وي در رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰ خبر داد.اين نشريه آمريکايي به نقل از «فيليپ رينس»نوشت که اگر هيلاري کلينتون گمان کند که بيشترين احتمال پيروزي را در برابر «دونالد ترامپ» در اختيار دارد، نامزدي در اين رقابت ها را مد نظر قرار خواهد داد.به نظر مي رسد خيز احتمالي کلينتون براي حضور در رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري سال آينده، برگرفته از دو عامل باشد.
شايد تا قبل از پيشتازي «اليزابت وارن» در نظرسنجي هاي عمومي و ملي و غلبه وي بر «جو بايدن» و ديگر نامزدهاي حزب دموکرات، کلينتون عزم راسخي براي ورود دوباره به رقابت‌هاي انتخاباتي نداشت اما افزايش تصاعدي آراي وارن ، اين انگيزه را به هيلاري کلينتون داده است تا به عنوان يک«رئيس جمهور بالقوه زن» ، بار ديگر شانس خود را براي پيروزي در رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري آينده امتحان کند.
موضوع ديگر، به افزايش آراي نامزدهاي حزب دموکرات در ايالت‌هاي حساس و خاکستري مربوط مي شود. نبايد فراموش کرد که کلينتون در انتخابات ۲۰۱۶ با وجود کسب بيشترين آراي مردمي (۶۵ ميليون رأي) در سيستم کالج الکترال از دونالد ترامپ رقيب جمهوري‌خواه خود (با نتيجه ۲۲۷ رأي در برابر ۳۰۴ رأي) شکست خورد. در آن زمان، شکست هيلاري کلينتون در سه ايالت حساس و تعيين کننده ويسکانسين، پنسيلوانيا و ميشيگان سبب شد تا وي شکست خود در برابر ترامپ را قطعي قلمداد کند. نظرسنجي هاي انجام شده طي دو سال اخير نشان مي دهد که آراي اين سه ايالت حساس، به سود دموکرات‌ها و نامزد نهايي آنها در انتخابات( اعم از اينکه چه کسي باشد) تغيير کرده است. به عبارت بهتر، هيلاري کلينتون به خوبي مي داند که حتي با وجود تکرار شکست وي در ايالاتي مانند کاروليناي شمالي، اوهايو و فلوريدا( در انتخابات سال ۲۰۱۶)، پيروزي در سه ايالت ويسکانسين، پنسيلوانيا و ميشيگان براي جبران شکست سال ۲۰۱۶ وي در برابر ترامپ کافي خواهد بود.کلينتون در انتخابات ۲۰۱۶ با وجود کسب بيشترين آراي مردمي
(۶۵ ميليون رأي) در کارزار آراي گزينشگران الکترال از دونالد ترامپ رقيب جمهوري‌خواه خود با نتيجه ۲۲۷ رأي در برابر ۳۰۴ رأي شکست خورد.وي چند هفته پيش در واکنش به يکي از توئيت هاي ترامپ، خطاب به او گفته بود: من را وسوسه نکن. به کارت برس.در پي انتشار اخبار احتمال حضور دقيقه ۹۰ کلينتون در گردونه رقابت ها، برخي سناتورهاي دموکرات از جمله ديک دوربين، مارتين هاينريش و جو مانچين عليه اين اقدام هشدار داده و آن را اشتباه خواندند.ديان فاينستاين، ريچارد بلومنتال، داگ جونز، مازي هيرونو، تامي داک ورث و جان تستر نيز سناتورهاي دموکراتي بودند که به احتمال حضور کلينتون در رقابت هاي انتخاباتي ترديد دارند.نتايج آخرين نظرسنجي‌ها از محبوبيت داوطلبان نامزدي حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ نشان مي دهد که سناتور اليزابت وارن با جلو افتادن از جو بايدن (معاون باراک اوباما) با ۲۸ درصد محبوبيت در صدر است و بايدن با اختلافي هفت درصدي به مقام دوم نزول کرده است.در نظرسنجي دانشگاه کوييني پياک، سناتور برني سندرز نيز با ۱۵ درصد آراي پاسخ دهندگان در جايگاه سوم قرار دارد.در هر حال، حضور دوباره کلينتون در رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري آمريکا، مولد چالش‌هاي جديدي خواهد بود.

| منبع خبر : نشنال ريويو
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای آیا کلینتون دوباره می‌آید؟ بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.