آیا راه کربلا همان راه امام حسین(ع) است؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 11270
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : 29 مهر 1398 - 23:12 |

آیا راه کربلا همان راه امام حسین(ع) است؟

اربعين سال 98 را در حالي پشت سر گذاشتيم، که امسال نيز همانند سال‌هاي گذشته شاهد نمايش تصويري شکوهمند، منسجم، وحدت‌بخش و پرشور از حضور ميليون‌ها زائرِ خداجو و عاشق دلداده از بيش از 55 کشور دنيا در بزرگترين کنگره معنوي جهان در کربلاي معلي بوديم.
آیا راه کربلا همان راه امام حسین(ع) است؟

| احمدرضا هدايتي|
اربعين سال ۹۸ را در حالي پشت سر گذاشتيم، که امسال نيز همانند سال‌هاي گذشته شاهد نمايش تصويري شکوهمند، منسجم، وحدت‌بخش و پرشور از حضور ميليون‌ها زائرِ خداجو و عاشق دلداده از بيش از ۵۵ کشور دنيا در بزرگترين کنگره معنوي جهان در کربلاي معلي بوديم.
در مراسم امسال نيز مردم عراق در اوج سخاوتمندي با تمام وجود پذيراي زائرين امام حسين (ع) بودند، مردم مؤمن ايران اسلامي رکورد حضور در اين مراسم را شکستند و حضور ارادتمندان و علاقه‌مندان مسلمان و غيرمسلمان از ساير کشورها نيز توصيف‌ناپذير و شگفت‌آور بود.
بي‌شک گسترش روزافزون حضور مردم خداجو از اقصي نقاط دنيا در اين مراسم معنوي، نگراني دشمنان اسلام را تشديد نموده و همين مسئله سبب شده تا شبکه‌هاي خبري وابسته به آنها در سکوتي نفرت‌انگيز فرو رفته و از پوشش بزرگترين تجمع انساني و عرفاني جهان خودداري نمايند.
درست به همين دليل است، که در اين مورد خاص تلاش مي‌کنند تا آنجا که امکان‌دارد، حتي‌ از خبرسازي و دروغ‌پراکني‌هاي معمول هم اجتناب نمايند تا مبادا روح تشنه عاشقان صلح و عدالت و طالبان مبارزه با ظلم و جنايت، بيش از اين متوجه مراسمي شود، که مي‌تواند زمينه‌ساز ايجاد تمدن نوين اسلامي و برچيده شدن پايه‌هاي ظلم و ستم در جهان باشد.
البته شبهه‌آفريني‌ها در اين خصوص همچنان ادامه دارد، به‌عنوان مثال؛ اين سؤال در فضاي مجازي منتشر شده که آيا راه کربلا همان راه امام حسين(ع) است؟
در پاسخ بايد گفت که قطعا اين دو راه مي‌توانند کاملا با يکديگر منطبق و در واقع نشانگر يک مسير باشند، اما لزوما اين دو راه نوراني براي همه ما يکي نيست، ممکن است برخي از ما با اينکه در راه کربلا گام مي‌گذاريم، اما با راه امام حسين(ع) فاصله داشته باشيم.
اين فاصله متناسب با ويژگي‌هاي رفتاري و اخلاقي افراد، ممکن است کم يا زياد باشد، اما بديهي است که به هر ميزان رفتار و عمل ما خالصانه‌تر، صادقانه‌تر و عارفانه‌تر باشد و با سيره و رفتار و نيز عمل و گفتار امام حسين(ع) مطابقت بيشتري داشته باشد، انحراف حرکت ما در مسير کربلا با مسير امام حسين(ع) کمتر خواهد بود.
با اين حال ترديدي وجود ندارد، کسي که در راه کربلا گام مي‌گذارد، ميهمان دعوت شده‌اي است که شايسته و مستعد ورود به راه امام حسين(ع) نيز هست و چه‌ بسا همه يا بخش عمده‌اي از راه آن امام همام را نيز طي نموده باشد. درست به همين دليل است که با ياري خدا هر سال بر آثار و برکات راه کربلا افزوده شده است.
به اميد آنکه راه کربلا و راه امام حسين(ع) براي همه مسلمين جهان در نهايت به يک راه ختم شود و هر سال بر شور توأم با شعور اين مراسم افزوده شده و شاهد حضوري به‌مراتب پررنگ‌تر و گسترده‌تر، از مسلمانان و مردم آزاده جهان در راهپيمايي بزرگ اربعين حسيني(ع) باشيم.

نویسنده : احمدرضا هدايتي |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای آیا راه کربلا همان راه امام حسین(ع) است؟ بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.