آیا اصفهان فرودگاه بین المللی دارد؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 83102
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 22 اسفند 1401 - 13:38 |

آیا اصفهان فرودگاه بین المللی دارد؟

اصفهان به عنوان یکی از پررفت و آمدترین مقاصد داخلی محسوب می‌شود که روزانه افراد زیادی برای کار، تحصیل و یا گردش و تفریح به اصفهان سفر می‌کنند. از این رو، این فرودگاه پروازهای زیادی به مقاصد داخلی و خارجی دارد که آن را به یکی از شلوغ ترین فرودگاه های داخلی تبدیل کرده است. این فرودگاه برای آسایش مهمانان و مسافران خود خدمات و امکاناتی را فراهم کرده که در ادامه به معرفی بیشتر آنها می‌پردازیم.
آیا اصفهان فرودگاه بین المللی دارد؟

اصفهان به عنوان یکی از پررفت و آمدترین مقاصد داخلی محسوب می‌شود که روزانه افراد زیادی برای کار، تحصیل و یا گردش و تفریح به اصفهان سفر می‌کنند. از این رو، این فرودگاه پروازهای زیادی به مقاصد داخلی و خارجی دارد که آن را به یکی از شلوغ ترین فرودگاه های داخلی تبدیل کرده است. این فرودگاه برای آسایش مهمانان و مسافران خود خدمات و امکاناتی را فراهم کرده که در ادامه به معرفی بیشتر آنها می‌پردازیم.

تاریخچه فرودگاه اصفهان

فرودگاه بین المللی اصفهان یکی از فرودگاه های قدیمی کشور به شمار می‌رود که تاسیس آن به سال ۱۳۰۸ بازمی‌گردد. محل اولیه این فرودگاه در کوه های صفه بوده اما پس از واگذاری آن به سپاه در سال ۱۳۶۱ به شرق اصفهان که کمی با مرکز شهر فاصله دارد، منتقل و ساخته شد. فرودگاه اصفهان با مساحتی بالغ بر ۱۳۰۰ هکتار دارای دو ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی است. برای تردد به مرکز شهر از فرودگاه یا بالعکس می‌توانید از اتوبوس های خط ۱۰۶ فرودگاه و یا تاکسی های فرودگاه که به همه نقاط شهر می‌روند، استفاده کنید.

امکانات فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان

مسافران در طول مدت زمان انتظار و یا پس از رسیدن به فرودگاه می‌توانند از آن بهره مند شوند. از امکانات فرودگاه بین المللی شهید بهشتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. پارکینگ فرودگاه: برای مسافرانی که با ماشین خود می‌خواهند به فرودگاه بروند، فضای بزرگی برای پارک ماشین هایشان فراهم شده تا در طول مدت سفر خود، نگرانی بابت امنیت خودرویشان نداشته باشند.
  2. خدمات کرایه اتومبیل: در صورتی که برای گشت و گذار در اصفهان نیاز به ماشین دربست داشتید، می‌توانید به دفتر خدمات کرایه اتومبیل واقع در فرودگاه مراجعه کنید.
  3. اینترنت فرودگاه اصفهان: از دیگر امکانات فرودگاه بین المللی اصفهان می‌توان به دسترسی اینترنت در هر دو ترمینال آن اشاره کرد.
  4. رستوران و کافی شاپ فرودگاه: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان نیز مانند برای مسافرانی که پروازشان دارای تاخیر است و یا زودتر موعد به فرودگاه می‌رسند و می‌خواهند غذا یا نوشیدنی میل کنند، رستوران و کافی شاپ دارد و مسافران می‌توانند برای صرف غذا به آن مراجعه کنند.
  5. بخش اشیا گمشده: در صورتی که در فردگاه وسیله ای را گم کردید و یا وسایل فرد دیگری را پیدا کردید می‌توانید به بخش اشیا گمشده مراجعه کنید.
  6. مغازه های سوغاتی: در فرودگاه اصفهان غرفه هایی وجود دارند که سوغاتی و صنایع دستی اصفهان را می‌فروشند. درصورتی که فراموش کردید سوغاتی بخرید، می‌توانید به فروشگاه های فرودگاه بروید.
  7. سایر خدمات رفاهی: علاوه بر امکاناتی که در بالا به آنها اشاره کردیم، سایر خدمات رفاهی مانند دفاتر فروش بلیط هواپیما، امور جامه دان ها، خدمات اورژانس و بانکی، نماز خانه، سرویس بهداشتی، اتاق سیگار و… به مسافران ارائه می‌شود.

ایرلاین های فعال فرودگاه شهید بهشتی

با توجه به حجم بالای مسافران، اکثر ایرلاین های داخلی و برخی از ایرلاین های خارجی به فرودگاه اصفهان پرواز دارند. از ایرلاین های فعال داخلی در فرودگاه اصفهان می‌توان به آتا، ایران ایر، کارون، ماهان، کیش ایر، آسمان، قشم ایر، معراج و زاگرس و از ایرلاین های خارجی می‌توان به قطر ایرویز و ترکیش اشاره کرد.

ترمینال های فرودگاه اصفهان

ترمینال های فرودگاه اصفهان به دو ترمینال داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. ترمینال داخلی همانطور که از اسم آن پیداست به پروازهای ورودی و خروجی شهرهای داخلی اختصاص دارد که شامل چک بار و کانترهای کارت پرواز، سال پذیرش، غرفه های صنایع دستی، پارکینگ، اطلاعات پرواز و… می‌شود.

در ترمینال خارجی هم پروازهای ورودی و خروجی به اصفهان از سراسر دنیا انجام می‌شود که امکانات این ترمینال شامل سالن پذیرش، سالن انتظار، نمازخانه، غرفه صنایع دستی، اطلاعات پرواز و… می‌شود.

پروازهای فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

پروازهای فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به مقاصد داخلی نظیر تبریز، مشهد، کیش، کرمانشاه، لاوان، شیراز، مهرآبادا، ماهشهر، آبادان و… انجام می شود. همچنین از این فرودگاه به مقاصد خارجی مانند شارجه، تفلیس، کویت، ترکیه، دبی، نجف و… نیز پرواز وجود دارد.

خرید بلیط هواپیما اصفهان با ارزانترین قیمت در فلای تودی

اصفهان یکی از مقاصدی به حساب می‌آید که نه تنها در میان گردشگران داخلی بلکه در میان گردشگران خارجی نیز بسیار پرطرفدار است. این شهر در اغلب روزهای سال مملو از گردشگران و مسافرانی است که به اصفهان سفر می‌کنند از این رو این فرودگاه همیشه شلوغ و پر رفت و آمد است. برای سفر به اصفهان می‌توانید با خرید بلیط تهران اصفهان، راحت تر و سریع تر از همیشه به آن سفر کنید.

برای خرید بلیط هواپیما کافی است، وارد سایت فلای تودی شوید و مبدا و مقصد خود را انتخاب کنید. اگر قصد خرید بلیط یک طرفه را دارید، تاریخ ورود و اگر بلیط رفت و برگشت می‌خواهید، تاریخ خروج را هم وارد کنید. پس از وارد کردن تعداد نفرات و انتخاب کلاس پروازی موردنظر بر روی گزینه جستجو کلیک کرده تا قیمت بلیط هواپیما ایرلاین های مختلف به شما نمایش داده ‌شود.

در کادر بالای صفحه، تمامی ایرلاین های موجود به شما نشان داده خواهند شد و با کلیک روی تقویم قیمتی، می‌توانید مناسبت ترین قیمت در روزهای مختلف را مشاهده کنید. با نمایش قیمت بلیط ها، می‌توانید نوع پرواز (سیستمی، چارتری یا لحظه آخری) را مشاهده و با توجه به بودجه و ایرلاین مورد نظر روی گزینه خرید بلیط کلیک کنید. با ثبت نام در سایت، آخرین تغییرات نرخ بلیط از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد. اگر هم بابت خرید، سوالی داشتید، پشتیبانی ۲۴ ساعته فلای تودی آماده پاسخگویی به شما خواهد بود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای آیا اصفهان فرودگاه بین المللی دارد؟ بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.