سیاست آمریکا از لابی صهیونیستی نشأت می‌گیرد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 15315
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی تاریخ انتشار : 18 دی 1398 - 0:17 |
آصفری از عدم تفاوت سیاست جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در قبال ایران می‌گوید؛

سیاست آمریکا از لابی صهیونیستی نشأت می‌گیرد

تا پيش از شهادت سردار قاسم سليماني به دست مزدوران آمريکايي برخي عنوان مي‌کردند در صورت کنار رفتن دونالد ترامپ در انتخابات رياست جمهوري 2020 و روي کار آمدن دموکرات‌ها روابط ايران و آمريکا روبه‌پيشرفت حرکت خواهد کرد. اين شايعات پس از شهادت سردار سليماني بيشتر شده و برخي اين‌گونه عنوان مي‌کنند که اگر دموکرات‌ها در آمريکا بر روي کار بيايند تنش‌ها ميان ايران و آمريکا کاهش پيدا مي‌کند.
سیاست آمریکا از لابی صهیونیستی نشأت می‌گیرد

|راضيه فراهاني|
تا پيش از شهادت سردار قاسم سليماني به دست مزدوران آمريکايي برخي عنوان مي‌کردند در صورت کنار رفتن دونالد ترامپ در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰ و روي کار آمدن دموکرات‌ها روابط ايران و آمريکا روبه‌پيشرفت حرکت خواهد کرد. اين شايعات پس از شهادت سردار سليماني بيشتر شده و برخي اين‌گونه عنوان مي‌کنند که اگر دموکرات‌ها در آمريکا بر روي کار بيايند تنش‌ها ميان ايران و آمريکا کاهش پيدا مي‌کند. نکته قابل‌توجه آنجاست که آمريکا از زمان رياست جمهوري بيل کلينتون، جورج بوش، باراک اوباما و اکنون دونالد ترامپ هميشه به دنبال نابودي ايران با تحميل تحريم‌هاي مختلف بوده است، بنابراين مي‌توان به‌صراحت اعلام کرد آن چيزي که در اين کشور بايد تغيير کند نوع سياست آن است نه شخص رئيس‌جمهور!
در همين رابطه روزنامه «رسالت» گفت‌وگويي با عضو سابق کميسيون امنيت مجلس داشته که در ادامه مي‌خوانيد. 
محمدحسن آصفري، عضو سابق کميسيون امنيت ملي دراين‌باره به «رسالت» گفت: «آمريکا پيش از پيروزي انقلاب اسلامي با ملت ايران در دشمني و تمام هدفش مصادره منابع غرب آسيا و ايران بود. بارها پيش از پيروزي انقلاب شاهد رفتارهاي خصمانه آمريکا در قبال ايران بوديم. از نمونه‌هاي بارز رفتارهاي خصمانه آمريکا مي‌توان به غارت منابع نفتي کشور ، حضور مستشارهاي آمريکايي و ايجاد توطئه در ايران اشاره کرد.»
اين نماينده سابق مجلس ادامه داد: «آمريکايي‌ها حتي پيش از پيروزي انقلاب اسلامي تلاش‌هاي گسترده‌اي براي حفظ رژيم طاغوت کردند تا بتوانند مجدد منابع کشورمان را به غارت ببرند؛ آن‌ها حتي پس از پيروزي انقلاب اسلامي هم از هيچ تلاشي درزمينه غارت منابع ايران کوتاهي نکردند. آمريکا با نشان دادن چراغ سبز به رژيم بعثي عراق ۸ سال جنگ عليه نظام جمهوري اسلامي به راه انداخت که در ادامه شاهد تحميل تحريم‌هاي اقتصادي و حمايتش از گروه‌هاي برانداز بوديم.»
وي افزود: « هدف اصلي آمريکا طي ادوار مختلف (دموکرات‌ها و جمهوري‌خواهان) جلوگيري از پيشرفت و توسعه کشورها ازجمله جمهوري اسلامي ايران بوده است، براي ملت ايران کاملاً مبين و روشن است که تفاوتي بين حزب جمهوري‌خواه و دموکرات در دولت آمريکا وجود ندارد چراکه سياست آمريکا نشئت‌گرفته از لابي با رژيم صهيونيستي است و مهم‌ترين هدفش دشمني با نظام جمهوري اسلامي ايران، چراکه ايران هيمنه آمريکا در منطقه را زير سؤال برده است.»
عضو سابق کميسيون امنيت ملي در ادامه گفت: «جمهوري اسلامي ايران باعث جلوگيري از اعمال سياست‌هاي آمريکا در منطقه شده بنابراين از اين موضوع ناراحت بوده و از هيچ تلاشي براي جلوگيري از پيشرفت ايران کوتاهي نمي‌کند. دولت آمريکا چه در دست جمهوري‌خواهان و چه در دست دموکرات‌ها باشد هيچ تفاوتي براي ملت ايران نخواهد داشت چراکه تاريخ ثابت کرده در تمام ادوار آمريکا عليه ايران گام برداشته است. مديريت کشور در زمان گروهک منافقين در دست جمهوري‌خواهان بود که عليه جمهوري اسلامي بپاخاستند يا دموکرات‌ها نيز از رژيم بعثي در جنگ تحميلي عليه ايران حمايت کردند.»
آصفري تصريح کرد: «امروز برخي جريانات سياسي در داخل کشور دل به مذاکره با آمريکا بستند که اگر دموکرات‌ها بر روي کار بيايند شرايط بهتر مي‌شود يا برعکس، اما بايد به آن‌ها گوشزد کرد که اين تصورات کاملاً بيهوده است. ما زماني مي‌توانيم در مقابل جمهوري‌خواهان و دموکرات‌ها بايستيم که آن‌ها مجبور شوند از خواسته‌هاي جمهوري اسلامي ايران تمکين کنند.»
وي افزود: «دولت کنوني آمريکا دست به ترور شهيد سردار سليماني زد و چند سال پيش هم با نشان دادن چراغ سبز به منافقين، صياد شيرازي را به شهادت رساند، لذا تفاوتي براي ايران بين اين دو جناح وجود ندارد. اما متأسفانه امروزه برخي از روشنفکران در کشور در اذهان عمومي به اين موضوع مي‌پردازند که اگر جريان ديگري در آمريکا در رأس قرار گيرد شرايط مذاکره بهتر خواهد شد. به اين افراد بايد گفت نگاهي به تاريخ ۴۰ ساله انقلاب کنيد چراکه طي اين مدت آمريکايي‌ها تنها به دنبال ضربه زدن به ايران بودند.»

نویسنده : راضیه فراهانی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای سیاست آمریکا از لابی صهیونیستی نشأت می‌گیرد بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.